Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linn

Linn

29-08-2009 om 15:36

3000 euro voor zomervakantie..."normaal"?

Ik heb een vraag.
Wij zijn op zomervakantie geweest, dit jaar ruim 2 weken. We waren 3000 euro kwijt.
Nu hoor ik van vrienden/ collega's dat het normaal is ongeveer dit bedrag kwijt te zijn als je op vakantie gaat in de zomervakantie/ hoogseizoen.
Of het nu een week met het vliegtuig is of 2-3 weken naar een camping maar op dit bedrag moet je rekenen.
Wat vinden jullie daarvan?
Ik tel dan het totaal bedrag...
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ onkosten


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

29-08-2009 om 15:40

Aantal

Op hoeveel personen heeft dit betrekking.
je kunt het nog gekker maken hoor, wij waren met 5 personen voor 2 weken China 10.000 euro kwijt.
oeps als ik dat zo zie staan denk ik ook: wat een bedrag!

Nasha 1st

Nasha 1st

29-08-2009 om 15:51

Zo duur maken als je zelf wilt

dit jaar waren we wel meer kwijt, omdat we ipv met eigen caravan een tent hebben gehuurd. Dat is duurder zeker op de campings die wij uitzoeken. Dan nog de reis er naartoe en de uitgaven daar in Frankrijk, en dan kom ik ook wel bijna aan dat bedrag hoor....maar goed, vakantie is het maar 1 keer per jaar toch?

Linn

Linn

29-08-2009 om 15:52

Aantal

Op 4 personen. 2 volwassene en 2 kinderen.
Ik was al onder de indruk van ons uitgegeven bedrag, maar is ben zo verbaast dat dit helemaal niet veel blijkt te zijn.
Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen... wat heb je dan voor 3000 euro.
2 weken china is ook wel een heel bijzondere vakantie, denk niet dat jullie dat elke zomer doen.... toch?

Even ano

Even ano

29-08-2009 om 17:07

Even denken

Vakantie met 4 personen, 2 volwassenen en 2 bijna volwassen kinderen.
Huur 16 nachten mobilhome op Sardinie € 1300
Vliegtickets € 600
Autohuur Sardinie € 580
Parkeerkosten vliegveld € 70
Benzinekosten Sardinie € 120
Uitgaven ter plaatse (eten/drinken/aktiviteiten) € 1800

ONze vakantie kostte dus € 4470

Lou

Lou

29-08-2009 om 17:11

Wat je dan hebt

Nou, wat je dan hebt is niet alleen reis en verblijf, maar ook eten neem ik aan, en uitjes? Dan zegt zo'n totaalbedrag natuurlijk niet zo veel, want eten doe je thuis ook en als je niet op vakantie was gegaan, was je wellicht ook af en toe een dagje weggeweest?

Ik heb geen idee wat wij met drie personen drie weken in Frankrijk hebben uitgegeven. Ja, ruim 700 euro voor de camping, dat weet ik. En dan nog wat aan diesel en tol, maar de rest tel ik gewoon niet mee, dat zijn kosten die ik thuis ook had gemaakt. Dus nee, aan 3000 kom ik denk ik niet.

Linn, wat had jij zelf dan voor die 3000 euro?

groet,

Lou

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2009 om 18:06

Aan dat bedrag zit je zo met een gezin

3000 euro voor verblijf en reis is zo gebeurd en dan moet je nog eten en vermaak betalen. Vakantie is een dure bezigheid.

Bastet

Bastet

29-08-2009 om 18:24

Welnee

Als je goed zoekt,kan het voor minder.Wij stonden op een camping in een uitstekende stacaravan,voor 300 euro per week,in het hoogseizoen.Incl. toeristenbelasting en overige administratiekosten.Mijn zus voor maar iets meer per week op een hele leuke franse camping,ook in een caravan.
Groetjes,Bastet

Brianna F

Brianna F

29-08-2009 om 18:38

Nee

***2 weken china is ook wel een heel bijzondere vakantie, denk niet dat jullie dat elke zomer doen.... toch?***

Niet meer met het hele gezin, dat is inderdaad erg prijzig. Volgend jaar worden het 3 weken Indonesie maar dan met z'n tweeen, dat schelen een heleboel slokken op een borrel

Vakantiegeld (o.t.)

Ik ben even nieuwsgierig en vraag me af wat er aan vakantiegeld binnen komt. Ik woon al 12 jaar in een land waar er geen vakantiegeld uitgekeerd wordt en op vakantie gaan dan ook niet zo vanzelfsprekend is al in Nederland.
Linn, mag ik vragen hoeveel vakantiegeld jullie dan hebben gekregen ?

Lou

Lou

29-08-2009 om 19:45

Maar kaaskopje

"3000 euro voor verblijf en reis is zo gebeurd"

Nou, nee hoor. Zie mijn vorige posting. Je hoeft toch niet te gaan vliegen en een auto en een huisje te huren?

"en dan moet je nog eten en vermaak betalen."

Maar dat zijn kosten die je grotendeels thuis ook hebt. Dus waarom zou je dat meerekenen?

groet,

Lou

Jesse_1

Jesse_1

29-08-2009 om 21:00

Kamperen

Dit jaar (denk ik) uitgegeven voor 19 nachten totaal in Frankrijk, eigen tent, 2 volw, 3 kinderen (basisschoolleeftijd):
Campings (3-sterren, min. eis zwembad) € 650
Peage: € 90
Diesel: € 165
Boodschappen en alle losse uitgaven: € 875
Hiervoor hebben we uiteraard wel moeten 'investeren' in een kampeer-uitzet de afgelopen jaren. (Dit jaar een nieuwe tent mee).
Jesse

Jeanne

Jeanne

29-08-2009 om 21:55

Wat veel

Ik schrik erg van deze bedragen, 3000 euro normaal? Wij hadden het geluk dat we als eersten zomervakantie hadden, want zo konden wij een week lang in een 6 persoons huisje op een vakantiepark voor 485 euro. Verder nog eten en uiteten geweest, maar niet veel meer extra kosten dan thuis. De reis (circa 750 km) koste ons niets, want auto van de zaak.
Volgend jaar zullen we wel duurder uit zijn, dan hebben we als tweede regio vakantie, maar boven de 1000 euro uitkomen willen we zeker niet, dan liever geen vakantie.

amk

amk

29-08-2009 om 23:18

Veel

dit jaar was ik 6000 euro kwijt voor 2 personen naar Zuid-Afrika. Inclusief alles. Eten, uitjes, reis, arrangement.

volgend jaar wordt het weer iets goedkopers. Waarschijnlijk 2 weken kamperen in europa. Meestal reken ik dan zo'n 700 euro per week. Ook voor alles, camping, eten, uitjes, vervoer. Hangt er denk ik ook vanaf wat je voor camping zoekt. Ik zoek juist een camping met weining tierlantijnen. Klein en rustig. Vaak ben je dan zo'n 15a 20 euro per nacht kwijt. Soms nog goedkoper.

Rosa

Rosa

29-08-2009 om 23:21

Bastet?

Mag ik weten waar die camping met die stacaravan voor 300 euro per week in het hoogseizoen was? En als je dat niet wilt vertellen (straks staat half Ouders Online er), waar stond je zus dan? Ik betaalde namelijk dit jaar zo'n 800 euro voor een stacaravan op een hele gewone camping, niks bijzonders, wel leuk hoor daar niet van, maar zo veel geld!

neteret mut

neteret mut

29-08-2009 om 23:27

Nog geen 1000

in 2 weken denk ik. Ong 360 euro voor de camping, dan nog peage / benzine, wat luxer en makkelijker doen met eten en verschillende entree,s ( musea ed). Komt op ong 100 euro per persoon.

Sawadee

Sawadee

30-08-2009 om 01:07

Eerste keer hoogseizoen

Dit was voor ons de eerste keer hoogseizoen. Gelukkig hadden we als eerste vakantie en kostte 15 dagen huurtent ons 'maar' 1300 euro. We gingen ook voor het eerst met eigen auto op vakantie (voorheen auto van de zaak). 3 x tanken a 90 euro (dus 6 x totaal), vignet, tol, overnachting (130 euro), onderweg eten... Daar ben ik me helemaal rot van geschrokken. Je zit zo op 800 euro qua reis.
In totaal dus al 2100 euro voor reis en verblijf! Dus ja, inclusief uitstapjes, terrasjes, uit eten, etc zijn wij ook ruim 3000 euro kwijt (en dan reken ik dus de gewone boodschappen en kilometers die je ter plekke rijdt niet mee).

Bastet

Bastet

30-08-2009 om 08:23

Rosa

Dat was in Duitsland,in de Eifel,www.camping-bleialf.nl
van mijn zus zal ik even opzoeken voor je.
Groetjes,bastet

Bastet

Bastet

30-08-2009 om 08:33

Voor rosa

www.campinglagarenne.eu
Het ligt in Eguzon,frankrijk.
Groetjes,bastet

maan.

maan.

30-08-2009 om 09:03

Goedemorgen...

Poehee hier wordt met flinke bedragen gestrooid..

Hier een week in een huisje voor nog geen zevenhonderd euro, genoeg euro's over voor leuke uitstapjes in de overige weken zonder droog brood te hoeven eten.

(Elk jaar als ik vraag wat zijn de vakantie-eisen krijg ik te horen: als er maar een zwembad is.. )

Kari1

Kari1

30-08-2009 om 10:17

Verschillend rekenwerk

Als je wilt vergelijken dan moet je wel op dezelfde manier rekenen.
Jeanne vindt het veel en wil onder de 1000 euro blijven. Betaalde nu 485 euro voor 1 week huishuur, verwacht volgend jaar in een duurdere periode te moeten. Dan ben je voor 2 weken huishuur al aan die 1000 euro. En de meeste mensen kunnen echt niet gratis reizen met een auto van de zaak, dat moet je er nog wel bijtellen.
Mensen met eigen kampeermiddel moeten de afschrijving daarvan erbij tellen, en zeker met een eigen caravan kan dat flink wat zijn, een caravan vermindert afhankelijk van de leeftijd) zomaar een paar honderd euro per jaar in waarde. Plus extra tol, extra benzineverbruik, verzekering, stalling.
Maan had een huisje voor 700 euro per week, 1400 voor 2 weken dus. Ook hier moet de reis er nog bij en er is al voorgerekend dat dat ook heel wat kost.
Het kan voor 4 personen wel onder de 3000 euro natuurlijk, het hangt ook af van je eisen waaraan de accomodatie/de omgeving moet voldoen. Maar de vergelijkingen kloppen niet helemaal.
Kari

reiziger

reiziger

30-08-2009 om 10:21

Enorm

Wat een enorme bedragen komen hier voorbij! Ons plaatje (2 volwassenen, 2 kinderen): drie weken huisje gehuurd in Zweden voor 200 euro per week. Heen en terug een hotelovernachting van 80 euro. Twee keer boot van 75 euro. Nog wat extra geld omdat je wat vaker uit eten gaat en vaak koffie met gebak, diesel. Al met al boven de tegen 1500 euro. Dan reken ik de gewone boodschappen niet mee.

Kari1

Kari1

30-08-2009 om 10:22

O en linn

Het gaat er niet om wat anderen aan vakantie uitgeven. Dat verschilt nogal, zoals je hier kunt lezen. Het gaat er om of jij de vakantie viert zoals jij die wilt, dat je de prijs-kwaliteit verhouding van die vakantie vindt kloppen, en last bot not least: dat je binnen je eigen budget blijft.
Kari

Hier ook bijna 3000 euro

Wij hebben toevallig berekend wat we kwijt waren voor onze zomervakantie. wij zijn naar Frankrijk (Vendée) gereden met onze caravan.
Om de totale kosten te berekenen heb ik alles meegeteld, camping, benzine, tol (duur met caravan!), eten en drinken, uitstapjes, verzekering van caravan, stalling voor het hele jaar. dit is totaal 2800 euro.
We hadden dit uitgerekend, omdat vrienden nog buiten het hoogseizoen op vakantie gaan, en naar een all inclusive resort waren gevlogen.
Wat ik niet heb meegerekend is de afschrijving van de caravan.

reina

reina

30-08-2009 om 12:17

Moeilijk

Wat reken je mee inderdaad? Dit jaar gingen we een rondreis maken door Midden-Amerika, hoeveel we uitgaven was helder, de reis kostte een x-bedrag en daarboven hebben we nog €2000 ter plekke uitgegeven aan eten, excursies, souveniers etc. Als we gaan kamperen tikt vooral de reis aan, brandstof en evt. tolwegen. We staan altijd op goedkope campings en onze caravan is oud (kochten we 7 jaar geleden voor een schijntje), dus qua afschrijving kost die nauwelijks iets, wel stalling (€ 205 pj) en om de paar jaar een keuring, maar dat zijn de kosten niet. Nu we samen zijn gaan we veel vaker uit eten en op en terrasje zitten, deden we met de kinderen zelden. Onze vliegvakanties zijn altijd een stuk duurder dan de kampeervakanties.

ander nikje

ander nikje

30-08-2009 om 13:20

Vakantiegeld

Daar vroeg iemand om, het is net iets minder dan je netto salaris, zo bereken ik het altijd. Er zijn CAO's die ook in december nog een uitkering hebben, van mijn man is dan 6 prct.
Maar daar kunnen wij niet van op wintersport.(die kost ongeveer 2500 euro, gaan we echt heel goedkoop met 3 kinderen)
Afgelopen zomer waren we ook bijna 3000 kwijt, 2 weken sta caravan aan de cote d'azur....maar we overnachten ook heen en terug, hebben 3 kinderen, dus 2 hotelkamers en dat tikt ook aan. We hadden geluk, Noord Holland had als eerste vakantie, volgend jaar zijn we ook meer geld kwijt.

amk

amk

30-08-2009 om 13:31

wettelijk verplicht is het vakantie geld per jaar 8%

Wij vinden van niet

Wij vinden dat niet normaal, maar ja ieder heeft zo zijn eigen bugdet. Wij moesten dit jaar extra goed opletten, omdat man ontslagen is, gelukkig wel een nieuwe baan, maar we moeten toch flink inleveren.

Ik heb het dus bijgehouden. Voor 1063 euro hadden we bijna 3 weken de campingplaats (frankrijk) + alle benzine + de tol. Eigen auto met caravan. Daarbij hadden we aan boodschappen niet meer uitgegeven dan thuis, rond de 350 euro. In totaal 120 euro extra aan buiten de deur eten. Dat is voor een gezin (2 volw. en 3 kinderen + hond). Totaal dus 1533 euro, dan zal ik daar de stalling van de caravan nog bij tellen a 168 euro per jaar. We hebben een super leuke en relaxede vakantie gehad.

Voor ieder valt het dus anders uit, groetjes Pinkelot

Nasha 1st

Nasha 1st

30-08-2009 om 13:38

Bruto ja

maar vakantie geld wordt zwaarder belast, dus meestal is het iets meer dan de helft van je netto-maandsalaris.....

Heb nog eens even op een rij gezet:

2 weken tent in Frankrijk 1200 euro
dan de reis met tol enz en alle betalingen met CC 1500 (daarin ook een extra nacht op de 2e camping en kaarten voor Disney)
De 2e camping, chalet voor 3 dagen (1 nacht extra zit in cc-bedrag) 380 euro

Dan ben ik dus al bij die 3000 euro. Stalling en afschrijving van onze eigen caravan heb ik ook niet meegenomen, ook een oude caravan hier en de stalling is ongeveer 250 euro per jaar. Onderhoud valt ook mee, dit jaar wat kleine dingen, vorig jaar nieuwe banden gedaan....

Minet

Minet

30-08-2009 om 13:39

8% van een jaarsalaris van 25.000 is nogal wat minder dan 8% van een jaarsalaris van 100.000
8% vakantiegeld zegt dus helaas helemaal niets over het bedrag dat iemand extra ontvangt om mee op vakantie te gaan.

Holiday

Holiday

30-08-2009 om 14:08

Luxe

Hier ook 4 personen, ongeveer 3000 euro denk ik. Waar ik een beetje mee zat tijdens de vakantie, was dat we totaal geen zin in koken hadden. Het was erg warm en het restaurant op de camping had zulk heerlijk eten. Gemiddeld waren we 60 euro per keer kwijt voor het uit eten gaan. Ik denk dat we 3x bij de tent hebben gegeten...Wat een vreselijke luxe allemaal, voelde me er soms gewoon niet goed bij. En dan heb je gegeten en willen de kinderen nog even midgetgolfen en wij een kop koffie na afloop, hatsiekidee weer 25 a 30 euro.

Nu heb ik me voorgenomen voor de volgende vakantie, hou nou maar 100 euro leefgeld per dag aan. Dan kan ik alles doen wat wij leuk vinden in de vakantie. En dat is 's morgens verse broodjes en een krant en de meeste avonden een etentje en een terrasje. Een souveniertje en een uitstapje kan dan ook allemaal. Liever dat nu van te voren weten dan steeds bij elk biljet dat ik uitgeef te denken daar gáát weer 20 euro.

Een zeer luxe gegeven, dit allemaal. Ben ik me zeer van bewust en ik ben erg dankbaar dat man en ik nog steeds werk hebben.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.