Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

joer

joer

16-02-2011 om 17:29

4 pubers op vakantie met ouders! hoe?

Vier jongens van 19, 18, 16 en 15 willen niet meer met hun ouders op vakantie. Maar doen ook niets om zelf iets te regelen voor de zomervakantie. Vakanties van vrienden lopen ook niet tegelijkertijd.

Het betreft 2 gezinnen. Nu zitten we te denken om met elkaar op vakantie te gaan en voor de jongens een apart huisje te boeken. Zodat ze zelfstandig vakantie kunnen vieren maar wel nog met ons in de buurt.

Wie herkent dit en heeft dit wel eens gedaan. Hoe is het bevallen? Hebben jullie tips waar naar toe te gaan.
Leuke ideeen of raden jullie het af?

Ik hoor het graag. Groetjes JOER.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat willen zij?

Je schrijft dat ze niet meer met hun ouders op vakantie willen, maar wat willen ze dan wel?

Misschien komt daar wel iets uit waar je verder mee kunt. Met die leeftijd kunnen ze toch prima hun eigen boontjes doppen? Kamperen op de waddeneilanden of elders in NL, of willen ze de grens over? Is misschien wat lastiger met die van 16 en 15, maar dat ligt er ook weer aan wat voor zelfstandige jongens het zijn of dat kan.

Mijn eerste reactie zou zijn: ze willen niet meer op vakantie met ouders, wat willen ze dan wel en laat ze het lekker regelen. Worden ze groot van.

Een apart huisje boeken voor de jongens zou ik niet gedaan hebben, da's is mij teveel gepamper en toen ik die leeftijd had wilde ik mijn ouders ook helemaaaaal niet in de buurt

En aangezien ze de leeftijd hebben: lekker zelf laten regelen. Worden ze (nog) groter van

Trouwens, schiet me te binnen: mijn dochter gaat altijd op kamp met YMCA. Daar zitten ook kampen tussen voor de leeftijden van jouw jongens. In binnen- en buitenland en betaalbaar. Misschien is dat wat?

Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2011 om 18:51

Tent slaapzak en matje

aan je zoons geven, en zeggen: veel plezier!

op die leeftijd zeg je ze toch niet in een huisje?

verder moet je ook niks voor ze regelen hoor, want als ze graag zonder ouders op vakantie willen moeten ze het ook maar zelf regelen toch?

Monet

Monet

16-02-2011 om 19:31

Joer

Ze willen niet meer mee? Prima, jullie gaan wel, en zij blijven thuis, en willen ze dat niet, laat ze dan lekker zelf uitzoeken wat ze willen/kunnen! Die van 15 is misschien nog wat jong (ligt natuurlijk ook aan het type kind), maar de rest...........pfff, het is niet jouw probleem Joer!

Thuis laten

degene die zelfstandig thuis kunnen blijven,blijven gewoon thuis.
degene die dat nog niet aankunnen moeten verplicht mee( zo doen wij het hier).
Zo simpel is het.

joer

joer

17-02-2011 om 21:23

Was het maar zo makkelijk....

Die van mij zijn dan net 18 en 15. De oudste zie ik echt nog niet 2 weken alleen thuis zijn. Zelfstandig is hij totaal nog niet.

Dus alleen thuis laten is in mijn ogen echt nog geen optie.

Maar om nou de hele vakantie met een sikkeneurig kind te zitten. Vorige zomer ging het nog net goed maar nu... heb ik echt mijn twijfels.

Jongeren reisgidsen liggen al voor hem klaar. Maar hij weet niet wat hij wil, vind niks leuk, onderneemt geen actie.

Ik vind het echt moeilijk. Waar doe ik nou goed aan. Wil mijn vakantie ook niet laten verpesten door zijn chagerijnig gedoe, maar helemaal dan maar niet gaan is ook te gek voor woorden natuurlijk.

Groeten JOER.

Marie

Marie

18-02-2011 om 09:01

18?

hallo
Je oudste is 18 en nog niet zelfstandig???
In de vakantie thuisblijven is dan een goede oefening?
Ik weet niet hoor, maar ik neem toch aan dat het wel de bedoeling is dat hij één dezer jaren "de deur uitgaat" en zelfstandig gaat wonen?
En als je het echt niet vertrouwd kun je een bekende (grootouders, buren, goede vrienden) vragen om een "oogje in het zeil te houden?
Succes

Sawo

Sawo

18-02-2011 om 11:00

Bij kennissen

Hoi Joer

Kennissen hadden een apart huisje gehuurd voor de jongens. Gewoon hier in nederland.

Zelf gaan we op vakantie met onze 15 jarige zoon. Onze 17 jarige dochter gaat op reis met school.

Maar welk deel van het alleen blijven zou je 18 jarige zoon niet aankunnen?

Bij ons verwacht ik ook eigenlijk dat ze een baantje zoeken. Ze krijgen niet voldoende zakgeld voor al hun wensen en moeten dus ook werken in de vakanties.

Hoe denkt je zoon zijn vakantie eigenlijk door te brengen?

groet

Saar

Alleen laten

In dat huisje zijn ze toch ook alleen? Dan kun je ze toch ook alleen thuis laten? Scheelt in ieder geval veel geld waar jullie dan weer van uit eten kunnen ofzo.

Gr. Poezie.

koentje

koentje

18-02-2011 om 16:48

Vreemd

om zulke uiteenlopende leeftijden zo over een kam te scheren.
Ik snap het heel goed dat je weinig zin hebt een onzelfstandig type alleen in je huis te laten. Doet ie de deur op slot? Ruimt ie zijn zooi op? Wie haal t ie in huis?

Nou, met 18...

Mag je toch wel een bepaalde mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid verwachten.

Daarom is het misschien des te beter om zo'n stel kids juist op vakantie te sturen. Ergens laagdrempelig, kamperen of iets. Geef ze de kans om hun eigen boontjes te doppen. Je zult je misschien nog verbazen over hoe goed dat gaat.

Maar over de houding van de mannen valt te twisten. Als er zelf geen initiatief bij zit wordt het lastig. Maar dat zou voor mij niet betekenen dat ik het voor mijn kind zou gaan regelen. Eerder nog zou ik met hen om de tafel gaan zitten en eea goed bespreekbaar maken.

Stimuleren om iets zelf te ondernemen, of dat nu een vakantiebaantje is of vakantie.

Ik ben het met Koentje eens dat je wellicht weinig zin hebt om een onzelfstandig type alleen in je huis te laten. Daar zou ik dan dus werk van maken

Werken

Gewoon in de vakantie laten werken en ze op kamp sturen lijkt me, in elk geval voor de oudsten. De jongsten kunnen hetzelfde doen, maar die krijg je met wat zachte overtuiging misschien nog wel mee. Of laat ze een week naar je vakantiebestemming komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.