Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

blauw dekbed

blauw dekbed

17-05-2011 om 22:40

6 pubers zonder ouders naar center parc 's

Mijn zoon van 17 wil met een aantal vrienden naar center parcs. Het zijn rustige en verantwoordelijke kinderen dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat.

Een van de ouders wil wel borg en standby staan, maar die vertrekt wel. Een van de kinderen wordt dus niet ingeschreven. Levert dat problemen op bij het krijgen van het zwembadbandje? Krijg je die persoonlijk om gedaan?

Is deze constructie wel mogelijk?

Als ouder vind ik het zelf wel prettiger dat hij in een huisje wil dan dat hij ergens gaat kamperen op een jongeren veld met allemaal zuipende jongeren. Maar ik wil niet dat ze daar problemen krijgen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

17-05-2011 om 23:30

Hoi blauw dekbed

Wij zijn een paar weken geleden in een center parcs huisje geweest en kregen bij de sleutels vier barcode-kaartjes waarmee je door de draaihekken van het zwembad kunt. Die zijn dus niet op naam en je krijgt ze telkens weer terug. We hadden die kaartjes ook nodig voor het 'jungledome' klimgebeuren maar weet niet of die van 17 dat nog gaan doen . .
Ik zit me af te vragen of er ergens iets mis zou kunnen gaan, maar 'k denk het niet. Sla nog wel even wat 'voorwaarden' oid er op na, die staan vast ergens op de site, kijk of daar nog addertjes in genoemd staan.
Groet,
Angela

Puck

Puck

18-05-2011 om 09:14

Toch kaartje te kort

Je krijgt dan wel papieren kaartjes, maar daarmee heb je dantoch wel een kaartje tekort als je met z'n allen wilt gaan zwemmen. Ze zijn namelijk vaak beveiligd, juist om dit soort illegale gevallen tegen te gaan. Of het is niet mogelijk om 2x naar binnen te gaan zonder er ook weer uit te gaan bij een poortje, of er moet minstens een uur ofzo zitten tussen de beide inchecks.
En verder is het lastig om met meer mensen in een huisje te zitten dan het aantal toegestane personen. Het inventaris is vaak zo precies afgestemd dat je met een beetje pech niet eens genoeg serviesgoed hebt. Oke, met improviseren gaat het wel lukken, maar ik zou toch kiezen voor een grotere bungalow en voor iedereen een zwembadpasje.
Met het als groep zonder ouders weggaan heb ik verder niet zo'n probleem als het rustige, redelijk verantwoordelijke pubers zijn.

Chippie

Chippie

18-05-2011 om 10:21

Puck

Nergens staat dat ze met meer personen in het huisje gaan. Volgens mij worden er bv zes personen ingeschreven. Vijf vrienden en één ouder. Die ouder vertrekt weer. Dan hebben de zes (voorbeeld) vrienden wel allemaal een bed, bord en zwembadkaartje.

Toch mee uitkijken

Als er ook maar IETS misgaat (en dat kan 6 pubers even goed overkomen als een gezinnetje met wat kleuters), dan ben je als blijkt dat één persoon er illegaal verblijft en de verantwoordelijke ouder is verdwenen, ongelooflijk de lul.

Puck

Puck

18-05-2011 om 12:04

Nee chippie

Er staat in de posting van blauw dekbed: "één van de kinderen wordt dus niet ingeschreven". Daarom ben ik ervan uitgegaan dat ze overbezet in een huisje zitten, maar als je niet inschrijft dan krijg je in ieder geval geen pasje. En waarom zou je niet inschrijven als dat mag, je betaalt per huisje niet per persoon. Dus de enige reden die ik zie om niet in te schrijven is illegaal verblijf.

Puck

Puck

18-05-2011 om 12:09

Oke,ik kan het ook anders gelezen

Nog een keer overgelezen en je kan het ook zo lezen. (Ook weer voorbeeldaantal). De 6 jongens hebben gewoon een 6p huisje. Maar ouder van kind A wil wel borg staan en het huis op zijn/haar naam zetten. Dat betekent dus dat er 7 mensen zouden zijn, maar omdat ouder A toch weggaat hou je 6 over. Dan heb je idd geen probleem met de zwembadpasjes, daarvan krijg je er gewoon 6. Toch is het oppassen als er wat gebeurt, zie de posting van Dirksmama

Ik snap het wel

Ik denk dat je 18 moet zijn om een huisje te kunnen reserveren. Ik zou er ook niet zo'n probleem mee hebben. Je weet zelf wel of je kids zelfstandig genoeg zijn.

Je krijgt bij Centerparcs geen bandjes, maar kleine kaartjes die je telkens in een toegangspoortje moet stoppen als je naar het zwembad gaat. Dus als de volwassene naar huis gaat en er komt iemand anders voor in de plaats, maakt niet uit.

Wij zijn onlangs bij familie op bezoek geweest die in Centerparcs verbleven en mijn dochter is gewoon lekker gaan meezwemmen op een kaartje van een volwassene die op dat moment niet ging zwemmen.

Enne... je ziet niets in een kampeervakantie. Dat is jammer, want dat kan ook echt prima. Niet alle campings zijn vol met comazuipende jongeren

Natuurlijk is Centerparcs wel een stuk comfortabeler en een leuk zwembad.

Je zou de mannen ook op een zeilvakantie kunnen sturen met YMCA oid. Maar goed, dat is niet je vraag.

Succes met de voorbereidingen!

blauw dekbed

blauw dekbed

18-05-2011 om 15:14

Reactie

De kinderen zijn allemaal 17, een paar zelfs bijna 18. Hadden ze een half jaar later gegaan, of had er nu een zittenblijver bij gezeten die al 18 was dan had het legaal gemogen. Maar ze willen het nu doen ter ere van hun eindexamen.

Het zijn inderdaad 6 jongens, een van de ouders schrijft zich in en vertrekt dan.

Zelf lijkt het hen heerlijk lekker comfortabel in een huisje te zitten en vooral heel veel te genieten van het prachtige zwembad. De prijs van zo'n huisje valt erg mee als je het deelt door 6 en voordeel is dat ze geen bergen geld overhouden voor eten en drinken

Ik hoop voor hen dat het allemaal gaat lukken!

Puck

Puck

18-05-2011 om 16:00

Oke

Het enige probleem is dus dat de hoofdhuurder minimaal 18 moet zijn. Tja, dan heb je geen problemen met de pasjes voor het zwembad, maar ik zou toch niet graag de ouder willen zijn die zich verantwoordelijk stelt. Reden te meer om goede afspraken te maken over hoe de jongens zich gedragen,je wil nu dus absoluut geen gedonder hebben.

Hanna

Hanna

18-05-2011 om 16:37

Goed gegaan

Twee van onze kinderen zijn in een dergelijke constructie vorig jaar een weekendje in een bungalowpark geweest met vier pubers. Wij hebben ze weggebracht en opgehaald.

Het zijn allemaal verantwoordelijke kinderen. Ze hebben genoten. Afspraken die wij gemaakt hebben is dat ze verantwoordelijk waren voor hun eigen gedrag en dat wij onder geen voorwaarde op het matje geroepen wilden worden. Dus geen drank ed. en zover ik weet is er ook helemaal niets gebeurd wat niet had moeten gebeuren.

Toen we ze kwamen halen was het huisje keurig opgeruimd. En waren ze een heerlijk weekend rijker. Was een goede ervaring voor ze.

Vorig jaar, 16 en 17

Hoi

mijn zoon, vorig jaar 16 is met zijn vriendinnetje, toen net 17 een midweek in de Huttenheugte geweest.(ik denk wel dat een stelletje rustiger is dan 6 jongens).
Wij hadden de reservering gemaakt en ze zijn met de trein heen gegaan, inchecken geen probleem. Ook hadden ze tijdens het verblijf een probleem met iets wat niet werkte in het huisje. Zoon is naar de receptie gegaan en heeft het aangegeven, daarna is het opgelost.
Ik heb ze wel geinstrueerd zich te gedragen omdat we anders niet meer bij Centerparcs naar binnen ogen, maar nogmaals een stelletje is anders dan 6 jongens.

e.j.

e.j.

20-05-2011 om 11:32

Illegaal

Ik zou geen moeite hebbben met de constructie dat 5 jongens en 1 ouder zich inschrijven voor een 6persoons huisje en dat de ouder dan weggaat en de jongens alleen laat. Het is dan in geval van narigheid nooit duidelijk of die ouder toevallig even weg is (wat met tieners natuurlijk heel normaal is, die hebben geen voortdurend toezicht nodig) of er nooit is geweest, dat is dan helemaal niet belangrijk.
Als blijkt dat er iemand in het huisje verblijft die er helemaal niet hoort te zijn dan kan dat bij calamiteiten heel vervelend uitpakken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.