Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bibi63

bibi63

26-04-2014 om 16:26

70+ reis, tips?

Hoi,

Mijn moeder en haar partner (beiden 80+) houden van reizen. Haar partner (85) denkt nog steeds alles te kunnen.... maar dat is natuurlijk niet zo. Mijn moeder (81) heeft het inmiddels wel een beetje gehad met allerlei avontuurlijke reizen waar zij de oudsten zijn. Zij wil best nog wel een reisje maken, maar niet meer naar verre oorden of met een gezelschap wat veel jonger is, maar met een gezelschap wat aansluit bij hun leeftijd (70+), maar geen invaliden reis (want dat zijn zij niet).
Wie heeft tips voor iets dergelijks (organisatie)?
Het moet een beetje aan het volgende voldoen:
- Binnen Europa (bijv. Duitsland, maar mag ook ander land)
- Geen invalidenreis (daarmee bedoel ik geen specifieke rolstoelreis of ouderen die specifieke verzorging nodig hebben, dus reis voor enigszins nog kwieke 70-plussers)
- Niet doelgroep 50+, maar ouder.
- Leuke excursies, maar ook vrije tijd voor wandelingen en/of stadsbezoek
- Mag inclusief diner, maar ze vinden het ook leuk om zelf een restaurant te kiezen

Kortom bejaarden, die nog enigszins kwiek zijn, maar graag onder gelijkgestemden zijn.

Iemand ideeen?

Alvast bedankt!
Bibi

vlinder72

vlinder72

26-04-2014 om 20:02

mijn schoonmoeder

Mijn schoonmoeder (70+) boekt reizen bij Beter Uit, Drietours of OAD exclusief. Niet specifiek voor bejaarden maar met een zeer hoog grijze hoofden gehalte.

Marjoleine64

Marjoleine64

26-04-2014 om 22:38

Mijn ouders

zijn 75+ en hebben vorig jaar voor het eerst een groepsreis in Turkije gedaan. Grootste deel vd groep was wel (duidelijk) jonger dan zijzelf, maar zeker 50+. Het was wel erg vermoeiend vonden ze, vooral de eerste dag waar ze na een late vlucht en zeer late aankomst in hotel toch gelijk vroeg op moesten voor de eerste dag excursies. Maar ze hebben ervan genoten. Maar ook: nooit weer, ze doen het liever zelf, op hun eigen tempo en eigen keuzes wat ze wanneer bezoeken.

Jessica O

Jessica O

26-04-2014 om 23:50

hier

Ouders van 75 &74 en die gaan ook vaker met de oad. Bevalt ze prima. Hoog grijs gehalte, fijne hotels en buschauffeurs en tot nu toe altijd goed geregeld.

neteret mut

neteret mut

27-04-2014 om 00:30

geen ervaring maar

kwam Dalstra tegen met speciale seniorenreizen

vlinder72

vlinder72

27-04-2014 om 12:23

En ook nog

Geen vliegreizen. Reistijd maximaal 1 dag. Dus niet overnachten in Duitsland en dan de volgende dag weer verder. Minimaal half pension. Af en toe een vrije dag is ook erg prettig. Als mensen sneller vermoeid raken zou ik een standplaatsreis doen ipv een rondreis.

bibi63

bibi63

27-04-2014 om 13:10

Dank

Ik ga verder neuzen met jullie tips.
Bibi

Mover

Mover

29-04-2014 om 20:14

Mijn ouders reisden met

Bolderman. En die waren met hun 60 plus niet de jongsten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.