Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jesse_1

Jesse_1

28-05-2013 om 22:29

Aanraders bij de efteling

Wij zijn als gezin uitgenodigd voor een dagje Efteling. Een aantal zaken zijn geregeld, maar wij mogen verder 'vrij' rondlopen.
Om 10.00 zijn we al in het park. Wat zijn nu dingen die echt leuk zijn voor kinderen (jongens 9-13 jaar), die we niet mogen missen en waar vaak lange rijen voor staan (die we dus moeten proberen te doen vóór de lange rijen er staan)?
De jongens houden wel van 'echte' attracties - achtbanen en zo. Zelf zijn we een jaar of 10 geleden in een (koude) winterefteling geweest en verder is het 20 jaar geleden, dus we weten niet zo goed wat nu echt aanraders zijn.
Grtjs, Jesse

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

28-05-2013 om 22:50

Achtbanen

Toch die achtbanen. Op wat voor dag gaan jullie?
Van de achtbanen hebben de vliegende Hollander en Joris en de draak de langste wachtrijen (in die volgorde), dus daar zou ik mee beginnen. Python ligt ernaast, maar daar hoef je minder lang te wachten en de vogel rok, ergens anders in het park, heeft vaak ook maar korte rijen. Maar veel hangt ook af van de dag waarop je gaat.
Verder de bobbaan, de piranha, het schommelschip. Oh, en villa volta is ook zeker de moeite waard. Droomvlucht is ook heel mooi, maar niet zo spannend.

P

P

29-05-2013 om 06:46

Klopt

Bij de Vliegende Hollander worden maar 'weinig mensen per uur verwerkt' dus daar heb je de grootste rij.

Jesse_1

Jesse_1

29-05-2013 om 08:19

Super

Wij gaan op zaterdag. Sowieso al druk dus.
Bedankt, we gaan dus eerst naar de VH en Joris.
Ik zag dat de plattegrond zelf ook wat tips geeft, maar dan zie je niet of je ook lang moet wachten

mari39

mari39

29-05-2013 om 11:58

Gisteren

waren wij op schoolreisje in de efteling. Een doordeweekse dag dus maar wel met heel veel andere scholen. Grappig genoeg was de langste wachtrij bij de python (rond 11uur), de kortste bij Joris en de Draak en de Vliegende Hollander (na 1uur)zat er tussenin.
De tijden op de borden waren niet helemaal kloppend maar wel een indicatie van de wachttijd.

P

P

29-05-2013 om 17:25

Mari

Heeft dat ook niet te maken met leeftijden en lengtes? Op een schoolreisjesdag heb je natuurlijk veel meer kinderen die te klein/jong zijn?

mari39

mari39

29-05-2013 om 17:40

dat kan natuurlijk, dat het een andere groep is. Maar ik denk dat de meeste schoolkinderen wel boven de lengte-eisen komen (1 meter/1,20 meter.). Mijn kleine bijna 6 jarige zou bijv. al in joris en de draak mogen. Ik denk wel dat er meer jongelui zijn in het weekend, dus dat zal verschil maken.

Jesse_1

Jesse_1

03-06-2013 om 11:34

Geweest!

Met dank voor de tips!
We zijn gelijk in VH, JedD en de Python geweest, voor elven waren we daarmee klaar . Daarna vonden we de wachtrijen te lang, aan het eind van de middag hebben de kinderen nog een paar rondjes python gedaan.
De wachttijd bij Droomvlucht was de hele dag het langst (50 min) en Villa Volta was net kapot toen we er in wilden. De bobbaan is de langste rij waar we in gestaan hebben, die gaf toen 35 min (later op de middag), maar binnen een half uur stonden we weer buiten.
Ik merk wel dat dit niet 'mijn' park is. Je moet zoveel lopen! En vooral als er lange wachtrijen zijn, kun je niet makkelijk even naar een andere attractie.
Ik zeg: een app met de wachttijden gaat het worden.
Wel een superleuke dag gehad hoor, maar voorlopig heb ik het wel gezien .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.