Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

21-02-2009 om 20:12

Accommodatie vlakbij disneyland parijs

Wij (mijn zus, ik en 3 kinderen van 9, 4 en 4) willen in de mei-vakantie naar Disneyland Parijs. Davy Crockett is nogal prijzig in die periode (995 euro voor 4 nachten) dus daarom zoeken we een ander park of camping in de nabijheid van Disneyland. Bij Vacanceselect heb ik 1 bungalowpark gevonden, maar volgens mij moet er nog wel meer zijn. We zoeken iets met minimaal 2 slaapkamers, op max. 20 minuten vanaf Disney, voor ca. 500 euro voor 4 nachten.
Wie weet er iets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lys Lionne

Lys Lionne

21-02-2009 om 23:56

Stacaravan

Boek een stacaravan bij bijvoorbeeld Keycamp. Op Berny Rivière, La Croix du Vieux Pont kost dit je max. 375 euro voor 4 nachten....

Minet

Minet

22-02-2009 om 09:44

Vacansoleil

Camping le Chene Gris ligt ook op korte afstand van Disney. Je kunt er stacaravans of bungalowtenten huren.

http://www.vacansoleil.nl/camping/info/Frankrijk%20Binnenland/Paris/Pommeuse/Camping%20Ch%26ecirc%3Bne%20Gris%2C%20Le/VAC/1/2015000/view.php?osadcampaign=spaanbieding2
Veel plezier vast!
Minet

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 11:18

Deze

camping le village parisien in varreddes....wij zijn voor 3 nachten 325 voor een sta-caravan kwijt voor 5 personen. En hij ligt ook op korte afstand van Disney....Hij staat in de Vrij-uit gids.

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 11:20

Oh ja

wij hebben ook in crecy de la chappelle gestaan, van vacansoleil is die camping, le soleil de crecy, ook niet zo duur, maar iets duurder dan die andere waar wij nu heen gaan.

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 13:30

Wat een prijzen!

Als je bij het marriott op tijd boekt (en dan bedoel ik ruim op tijd) betalen we daar 125 euro per nacht. Dan heb je een huis, met 2 slaapkamers (sofasleeper in de huiskamer) met een volledig ingerichte keuken, wasmachine en droger, een luxe badkamer, een tweede badkamer. Met 3 tv's een stereo en dvd speler.
Een camping vind ik leuk hoor, maar dan in de zomervakantie in echt warm weer.

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 14:08

Jolijt

nou ben ik niet echt een rekenwonder, maar ik ben voor 3 nachten 325 kwijt....en jij betaalt 125 euro per nacht....dan kom ik op 375 euro uit voor 3 nachten.....
In een sta-caravan zit ook verwarming hoor!

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 14:11

Daarbij jolijt

2 slaapkamers vind ik al niet prettig, ik heb liever nog een slaapkamer extra, zodat er niet iemand in de woonkamer hoeft te slapen....waar wij dit jaar heengaan (aansluitend op onze zomervakantie, op de terugreis dus) hebben we een chaletje met 3 slaapkamers.....

Gites de france

Hoi Vic,

Wij gaan ook in de meivakantie die kant op. Wij hebben in de tweede week van de meivakantie een huisje gehuurd via Gites de France: http://www.gites-seine-et-marne.com

"Ons" huisje kost ons 280 euro voor een hele week en ligt zo'n 25 km van Disneyland af. We willen een paar dagen naar Disneyland, nog een dagtrip maken naar Parijs en de omgeving bekijken (kastelen voor de jongens). Het huisje heeft twee slaapkamers, woonkamer en een keuken. De prijzen van de huisjes via Gites de France zijn een stuk lager dan de hotels in de buurt van Disneyland.
Vorige zomer hebben we overigens twee nachten in het Novotel in Collégien (vlak bij Disneyland) overnacht en dit kostte ons toen €75 per nacht voor een familiekamer (2 volwassenen, 2 kinderen). Ontbijt moest nog extra betaald worden.

Mariola

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 14:30

Met 3 kinderen

heb je vaak meer slaapkamers nodig en Vic is met 2 volwassenen en 3 kinderen.....

Nasha - dat is waar

Ja, dat klopt. Met 2 volwassenen en drie kinderen valt de familiekamer van het Novotel inderdaad af.

Bij Gites de France zijn alle huisjes verschillend. Het zijn huisjes van particuliere verhuurders; meestal niet op een park of camping, maar wel een stuk goedkoper. Het huisje dat wij gehuurd hebben heeft overigens wel plaats voor 5 personen (1 slaapkamer met 2-persoonsbed, 1 slaapkamer met 3 eenpersoonsbedden). Het is de eerste week van de meivakantie nog vrij. De tweede week is het bezet, dan hebben wij het al gehuurd . Vic, als je belangstelling hebt dan wil ik het juiste nummer van het huisje wel even voor je opzoeken.

Groetjes

Mariola

Vic

Vic

22-02-2009 om 15:33

Nog even zoeken

De camping van Keykamp vonden we erg mooi, tot we erachter kwamen dat die wel erg ver bij Disney vandaan ligt (1,5 uur rijden). Dat vind ik teveel om dat elke dag te rijden. Chene Gris ziet er ook leuk uit maar die caravans zijn volgens mij iets kleiner. We vinden twee slaapkamers geen probleem, maar drie zou uiteraard prettiger zijn (dan hoef ik niet in de woonkamer).

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 15:42

Op 18 km

van Disney ligt deze accomodatie

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:00

Nasha

Het ging mij niet om het goedkoopste, maar om het prijsverschil; een luxe marriott accomodatie of een camping in het regenseizoen.
Dan is of het Marriott goedkoop, of je wordt naar mijn gevoel een poot uitgedraaid op die camping.

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:02

Daarbij nasha

Was de vraag van Vic voor 2 slaapkamers, dat hoef jij dan toch niet prettig te vinden? Waar wij dit jaar heen gaan (ook Marriott) hebben we wel 3 slaapkamers... maar die info doet er toch niet toe?

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 16:04

Wat is er mis met een camping?

Zoals ik al zei, de meeste sta-caravans hebben normale bedden en verwarming....ik zie het probleem niet zo....en omdat ik voor Disney ga, maakt mij de accomodatie waar ik slaap niet zo heel veel uit hoor

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 16:05

Minimaal

2 slaapkamers staat er En persoonlijk vind ik 3 slaapkamers met 3 kinderen prettiger....

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:10

Pfff je wilt wel graag je gelijk...

hier heb je het...
Het ging mij enkel om het prijsverschil, verder mag een ieder kiezen.
(en het textielpakket doe ik er dan gratis bij , want bij mij komen ze lekker de bedden opmaken, maar dat zal je dan ook wel niks vinden)

Vic

Vic

22-02-2009 om 16:10

Marriott

Het lukt me niet om van die Marriott huisjes een prijsopgave te krijgen. Ik wordt doorgestuurd naar expedia.nl en dan loopt het vast. Is de periode 3-5 t/m 7-5 soms vol?

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:11

Nasha... ff los van het gekibbel...

Nemen jullie dan ook een jaarkaart?

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 16:19

Denk het niet

waarschijnlijk gaan wij maar 2 dagen het park in, omdat wij al vaker geweest zijn en gerichter op attracties afgaan. En we zo een beetje kunnen kijken wat het weer doet, bij heel slecht weer kunnen we dan altijd nog een dag later gaan...

ik hoef overigens geen gelijk hoor, maar ik zie in Vic's posting nergens dat hij/zij (?) niet in een sta-caravan wil, alleen dat de Davy Crockett erg duur is. Vervolgens geven diverse mensen tips waarop jij aangeeft dat nogal duur te vinden....Persoonlijk vind ik jouw accomodatie duurder, omdat wij er alleen maar gaan slapen, ik ga voor Disney namelijk, dan hoef ik die luxe niet zo nodig

Vic geeft later overigens nog aan dat 3 slaapkamers toch wel prettiger zou zijn ))

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:19

Dat zou kunnen vic

Wij boeken rechtstreeks bij Marriott (dus niet via expedia) en al heel lang van te voren. Omdat je tot drie dagen tevoren kunt opzeggen doen we ook vaak meerdere vakanties vastleggen totdat we weten wie er wel en niet meekunnen (bv examens rond een vakantie, of gastkinderen).
Als zo kort tevoren boekt zal je zeker boven de 275 per nacht komen... da's ook de bedoeling niet.
Niet alle eigenaars verhuren via het Marriot; sommigen gebruiken externe bedrijven, anderen doe het helemaal zelf.
Wij zitten dit jaar in Phoenix in een soortgelijke constructie; via E-bay lukte het niet meer maar rechtstreeks wel en ook via expedia waren er mogelijkheden.

Jolijt

Jolijt

22-02-2009 om 16:27

Nou...

Dat drie kamer chalet van jullie vind ik dan wel weer waar voor zijn geld, die is hier gebookmarked hoor!
Zeker in combi met een jaarkaart is dat misschien wel leuk voor de kinderen voor de eerste weken van de zomervakantie.

Jacoline29

Jacoline29

23-02-2009 om 14:02

Mariola site oid?

Heb je iets van een site voor die maatschappij.
Wij hebben juist afgezien van Disney omdat we het erg prijzig vonden (crockett Ranch)(ook meivakantie)Dit maakt het wel weer interessant,alleen komen de entree kaarten en parkeerkaart er nog extra bij denk ik.Evengoed,kom maar op met die site of adres waar ik info kan vragen oid van deze maatschappij.

Jacoline

Hoi Jacoline,

De website van Gites de France had ik er al bijgezet, maar hier is ie nog een keertje: http://www.gites-seine-et-marne.com

De huisjes die hierop staan zijn huisjes van particuliere verhuurders, dus niet op een park of zo. De site is helaas niet in het Nederlands, maar wel in het Frans en Engels. Als je op de Engelstalige site bij "search" klikt op "rural self catering cottages" krijg je onderin het scherm de optie "Reference number of the self catering gîte". Het nummer van het huisje dat wij hebben gehuurd is 226.

Er staan natuurlijk nog meer huisjes op deze site, en bij de optie "in which tourist area" kan je kiezen of je een huisje tot 25 km of tot 50 km vanaf Disneyland wilt hebben.

De entree voor Disneyland komt daar uiteraard nog bij, en ook de parkeerkosten. Wij hebben vorig jaar in augustus een jaarkaart gekocht (dat was toen i.v.m. een actie voor de kinderen gratis), dus die kosten hebben wij nu gelukkig niet meer.

Succes ermee en groetjes,

Mariola

Houden jullie wel rekening met de disney entreeprijzen?

Ik wilde afgelopen januari ook apart van Disney een hotel boeken maar kwam er toen achter dat met de entree tickets voor drie dagen ik duurder uit was. Uiteindelijk toch een hotel via Disney geboekt. Geen thema hotel maar een hotel tegenover het shoppingcenter maar die wel via de disney site geboekt kan worden.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2009 om 13:21

maar een Disney hotel (of aangesloten bij de Disney zeg maar) hoeft niet altijd voordeliger te zijn...bij Disney zit je al vaak vast aan elke dag entree...dus als je 3 nachten boekt, 4 dagen entree....en ik boek nu 3 nachten en ga maar 2 dagen het park in....

Vic

Vic

24-02-2009 om 16:22

Het is geworden...

Ik heb een stacaravan met drie slaapkamers geboekt op Le Chêne Gris. De toegangskaarten halen we ter plaatse en mijn zus heeft al een abonnement voor haar en haar dochter. Iedereen bedankt voor de tips.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.