Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ilva

Ilva

23-08-2011 om 22:18

Achterhoek!

Gisteren terug gekomen uit de Achterhoek. Op advies van mensen van hier. En het was erg leuk. Prachtige omgeving. We zaten op een camping van Landgoed Ruighrode. Op de camping was het erg stil maar we zaten vlak bij het meertje en de kinderen vonden het prachtig. We hebben nog een kasteel bezocht en zijn in Lochem geweest. Heel erg leuk. Bedankt voor de tip!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Valkyre

Valkyre

24-08-2011 om 19:01

Ilva

(mooie nick trouwens)

Welk kasteel heb je bezocht? Zoon is dol op ridderverhalen, en ik zoek nog een echt "ridderkasteel" om te bezoeken. Het liefst compleet met harnassen e.d.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-08-2011 om 19:53

Valkyre

Huis Bergh in 's Heerenberg voldoet misschien wel aan zijn wensen. Er is nog een echte kerker ook. Harnassen weet ik niet meer precies, maar volgens mij zijn er daar ook wel een of meerdere van.
Mooi he, de Achterheok...
Aagje

Henriette123

Henriette123

24-08-2011 om 20:53

Valkyre

Het ligt niet in de Achterhoek, maar in het Muiderslot vind, je harnassen, ridders en wapens. Ik meen dat kinderen zich daar ook als echte "ridder"kunnen verkleden, ook kun je daar iets als een ridderdiploma halen, als je een speurtocht goed oplost. Ik meen dat je daar ook kerkers hebt.

Ilva

Ilva

25-08-2011 om 09:42

Huis bergh!

Inderdaad Aagje, we waren in Huis Bergh. En Valkyre, het is daar zo leuk. Het is wel ver weg hoor (wij wonen normaal in het westen en 's-Heerensberg ligt helemaal tegen de duitse grens) maar het is er zo leuk. Iedereen (ook de ouders) mochten verkleed. Ik had een lange jurk aan en de jongens waren verkleed als ridder. Mijn man had een jasje aan. De rondleiders waren ook verkleed en een aantal ouders kregen een taak: 1 werd de koning, 1 werd de koningin en 1 (mijn echtgenoot, haha) werd de nar. De jongens en meisje moesten buigen voor de koning en er werd een soort toneelstukje gedaan. Erg leuk. Aan het einde was er een riddergevecht tussen de kinderen en mannen (erg leuk) en de winnaar mocht trouwen met een prinses. Mijn zoontje was al diep onder de indruk van 1 van de meisjes (5) en zij vond hem ook erg lief dus zij trouwde aan het eind met haar. Zo leuk!

Zo als je dus leest, ik vind het een echte aanrader. Ik hoorde wel van iemand anders dat hij er een keer eerder was geweest en dat er heel veel mensen waren bij de rondleiding (wel 50 zei hij). Dat is natuurlijk wel erg veel. Maar wij waren met een stuk of 12 denk ik. Dat was wel heel leuk.

's-Heerenberg wil ook graag Heksenstad worden en was er buiten het kasteel een hele leuke markt waar melaatsen rondliepen, een heksenwaag was en een roofvogelshow. Heel erg leuk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.