Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

22-12-2015 om 11:15

Actieve vakantie?

Heeft iemand wel eens met kinderen (jongens 14 en 9) een actieve vakantie gedaan zoals bijv met Pharos reizen. We willen eens wat anders, vooral de oudste is klaar met hangen op een camping. En ik eigenlijk ook wel.

reiziger

reiziger

22-12-2015 om 11:37

Ervaring

Wij hebben veel ervaring met actieve vakanties. We zijn eigenlijk niet anders gewend. Onze kinderen zijn inmiddels 13 en 18 jaar. Meestal overigens zelf georganiseerd, dus niet via een reisorganisatie.

Zo hebben wij veel fietsvakanties gedaan (meestal in Europa, ook er buiten). Als je zoiets nog nooit hebt gedaan, kun je dat ook heel goed via bijvoorbeeld Cycletours doen. Zowel met alleen je eigen gezin als met een groep met andere gezinnen.
Ook hebben wij meerdere wandelvakanties gedaan, ondermeer huttentochten in Oostenrijk. Zou ik niet op eigen gelegenheid doen als je geen berg-ervaring hebt, maar is ook via diverse organisaties (zoals SNP en Intertrek) te doen.

We zijn ook op kansvakantie geweest in Noorwegen. Kano's gehuurd en een dag of 10 lekker gepeddeld en iedere avond ons tentje op een andere plek opgezet.

Wat nog op ons verlanglijstje staat, is een weekje bushcraften. Google er maar eens op, misschien is dat ook wel wat voor jullie.

Laat het maar weten als je specifieke vragen hebt!

Goudvis

Goudvis

22-12-2015 om 16:11

ja, pharos

Deze zomer zijn wij met 2 jongens een week met een avontuurlijke Pharosreis meegeweest.
Raften, klimmen, mountainbiken, canyoning. Je kon zelf nog bijboeken voor andere dingen. Het is leuker zulke activiteiten met een klein groepje te doen. Niveau was kindvriendelijk, voor de oudere kinderen kon het wel pittiger.
Wat mij tegenviel was de massacamping waar we stonden met de groep. Uit mezelf zou ik nooit op zo'n camping gaan staan. Geef mij maar iets knussers. Het was trouwens niet echt een groepsreis, maar sommige dingen deed je samen zoals de bbq en de activiteiten en er waren Nederlandse soortgenoten direct voorhanden.
Al met al was het best een leuke week trouwens.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-12-2015 om 19:53

Waarom?

Ja kan je vakantie toch zelf zo actief maken als je maar wil? Wij zijn maar zelden een hele dag op de camping.

Maargoed... Wij zijn een paar keer met een bergsportkamp van nkbv weggeweest. Dan sta je met meerdere gezinnen op een veldje en kun je samen activiteiten ondernemen. Die zijn niet van te voren georganiseerd, maar er zijn altijd wel mensen met een plan waar je je bij aan kunt sluiten. Voornamelijk wandelen (ook meerdaagse huttentochten), maar ook klimmen en dergelijke.
Onze kinderen vonden het geweldig en we hebben er allemaal hele fijne vrienden aan over gehouden (dat is ook de reden dat we niet meer naar een bergsportkamp gaan: we organiseren nu ons eigen minikampje met een paar gezinnen die we daar hebben leren kennen)

Celine

Celine

22-12-2015 om 20:59

Ardennen

Je kunt natuurlijk ook gewoon een huisje huren in een park in de Ardennen. Hebben wij gedaan. Op het park en vanuit het park (maar buiten het park, dichter bij of iets verder weg) was er van allerlei actiefs te doen, zoals klimmen, abseilen, grotten in, roofvogelshow, kanoen etc. Super leuk. En niet duur. En ter plekke ook nog voetballen, badmintonnen, zwembad, spelavond.

info at ardennen-bungalow punt nl (nl maar is wel een park in de Ardennen).

Geen aandelen .

Wel een aanrader als je wel een huisje wil (niet kamperen), maar leuke actieve dingen wilt doen met de kinderen. Ze hebben aparte activiteiten voor jongere kinderen en voor volwassen/oudere kinderen vanaf iets van 14 jaar (schat ik uit mijn hoofd, hangt ook van de activiteit af).

Verder is er onwijs veel in de nabije omgeving te doen als je dingen wil die daar niet aangeboden worden. En een leuk stadje in de buurt, Durbuy.

Jamie

Jamie

23-12-2015 om 06:43

hmm

Ik ben 2,5 jaar naar geleden naar Zweden geweest met Pharos (gezinsreis, meerdere locaties en je komt steeds dezelfde mensen tegen) en op de boot terug zaten mensen die kennissen waren van mensen uit onze groep. Die mensen waren met zo'n actieve vakantie geweest met vrij jonge kinderen en dat was echt veel te zwaar geweest, ze kregen geen rust, de onderdelen duurden te lang en eigenlijk waren ze echt helemaal doodop.

Houd dat in je achterhoofd als je zoiets boekt en kijk goed hoe het in elkaar zit. Ik kan je inderdaad aanraden om naar de Ardennen te gaan en dan wat regelen, vooral camping Barvaux is echt heel leuk, elke dag activiteiten waar je je op kunt inschrijven of niet. Ze hadden daar 1,5 jaar geleden ook een gezinspakket met allerlei uitstapjes inclusief maaltijden, dus alles samen al vanaf het ontbijt waar je zelf niet voor hoefde te zorgen. Was wel lachen, wij hadden dat niet want ik vond dat in verhouding te duur maar we bestelden daar eens pizza precies op de dag dat ze met die groep zelf pizza moesten bakken op bbqtjes met folie etc. Er waren veel jong volwassenen mee met een enorme honger die heel lang moesten wachten op hun pizza en die van ons voorbij zagen komen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.