Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Advies gevraagd voor weekendje weg

Wij waren in december 12,5 jaar getrouwd en zijn eind januari 20 jaar bijelkaar. Ik vind dat dat gevierd _moet_ worden... door het sterfbed van mijn moeder werden de plannen steeds meer uitgekleed. Maar nu is het nieuwe jaar aangebroken, en voor het eerst in een jaar kunnen we vrij op vakantie.

Ik wil het laatste weekend van januari weg, maar ik ben nog zo moe, wiebelig en overspannen dat ik eigenlijk nergens zin in heb. Geld speelt geen rol, stofallergie wel, maar dan nog weet ik niet goed wat te doen. Eigenlijk heb ik alleen maar zin in een huisje, dat wordt dan vanwege de allergie een park (moet een nieuw huisje zijn), en dat wilden we eigenlijk niet meer. Maar een sjiek hotel in een drukke stad durf ik niet aan, a. vanwege de stadsdrukte en gezeik in musea en restaurants enzo, b. ik wil zeker weten dat ik goed slaap.
Chateau St. Gerlach hebben we overwogen, maar een beetje ver, Hof van Saksen, maar een beetje fout....

Wie oh wie heeft de gouden tip? Ik moet goed kunnen slapen anders strandt de boel nog voordat we vertrokken zijn. Verder niet veel eisen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

is een sfeervol hotel in een rustige omgeving een idee? Een wat luxer hotel, waarbij je kunt navragen of ze met stofallergie rekening houden?

bijvoorbeeld:

Hotel Kasteel Geulzicht - Hampshire Classic ****
Maastricht, Hoogenweerth Suites, NL
Kasteel de Essenburgh
Santpoort, Landgoed Duin & Kruidberg, NL *****
Heerlen, Kasteel Terworm, NL ****

Is dit misschien iets

Ha rodebeuk, ik kreeg van mijn collega afgelopen week de tip voor dit huisje. Het betreft een klein park en ze adverteren ermee dat het echt schoon is.

http://www.bosrijkdekuluut.nl/

Wat je ook gaat doen en waar je ook voor kiest; veel plezier, ik gun het jullie van harte!

groetjes van Purk

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 20:19 Topicstarter

Haha

Ik zit te denken, met uitzondering van Elisa willen de meeste mensen hier het onmogelijke in de rubriek "Vakantie".

Maar die kastelen van Gruffalo daar zit er toch weer eentje bij die we nog niet in de peiling hadden en het park van purk is ook een goeie suggestie! Dan zouden we in Arcen kunnen gaan zwemmen, ik had eigenlijk een thermaal bad op mijn wensenlijst staan.

Hm... twordt zoiets of toch Katwijk aan zee, maar daar kan je dan weer niet zwemmen.

De Essenbergh is een superlocatie maar stoftechnisch lastig. (booking.com even de recensies gelezen).

Actie van de dag

Ken je die site Rodebeuk? Morgen hebben ze een geweldige aanbieding (die ook alleen die dag te boeken is) Ondermeer te reserveren voor het laatste weekend van januari.

5 sterren hotel aan een meer in een kasteel vlakbij Brussel. 3 dagen, inclusief ontbijt voor 79 pp! Of het echt wat is weet je natuurlijk nooit maar het klinkt wel aardig.

www.actievandedag.nl

Met zijn tweeen?

en geld zat?

Vliegen naar dit, ooit gaan we hier naar toe, fantastisch mooi sereen midden in de bergen, de mooiste spa denkbaar van Peter Zumthor, onze badkamer hebben nav van zijn werk in een vergelijkbare steen en stijl uitgevoerd.

http://www.therme-vals.ch/

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 21:15 Topicstarter

Met zijn 4-en

..en de jongens zijn ook niet zo logeerbaar momenteel. Allebei nogal van de leg. Tcoh een heel drukke tijd geweest, eigenlijk zijn we sinds juni met mijn moeder druk geweest. Ik heb vandaag de administratie van een half jaar bijgewerkt ... enorme klus. Je kon zelfs herkennen waar het echt druk was. De opnames/operaties van mijn moeder, dan waren de enveloppen nog dicht.

Zelazny, het is niet fout verder hoor. Het was zelfs mijn eigen idee. Kan het niet zo goed uitleggen... meestal hebben liever minder voorzieningen. Gewoon midden in de duinen ofzo, en dat hebben ze niet bij HvS. Maar door die stofallergie is dat lastig.

Ik ga nog ff die droom van manda googlen!

Vliegen doen wij trouwens uiterst zelden. Ik zit wel te denken om nu ook een keer met de jongens naar Italië of Griekenland te vliegen. Maar dan moet ik eerst wat fitter zijn... véél fitter.

rodebeuk

rodebeuk

16-01-2011 om 21:54 Topicstarter

Oh en zelazny

..laatste overweging was heel simpel, ik wil eigenlijk max een uur reizen vanuit het centrum van het land. HvS ligt op weg naar mijn schoonouders en dan zijn we toch al snel zo'n 2 uur bezig.

Annet

Annet

16-01-2011 om 22:10

Rustig parkje

http://www.koornmolen.nl/index/5/0/bungalows.html

Er is een klein zwembad bij, beperkt open. Restaurant is ons goed bevallen.
En niet te vergeten: plek voor een paar uurtjes voor de kinderen vlakbij, of oppas voor de avond in de bungalow.
Uitstapje in het weekend: Avifauna of Archeon. Allebei een heel relaxte bestemming.

Malle jan

daar zijn wij ook een keer geweest, de kamer was erg klein en lag aan de kant van de weg dus je hoorde af en toe een auto langs komen, fietsen kan je huren, sommige delen van het hotelletje zijn wat verouderd. Verder was het leuk, in de bossen, naar de apenheul, je kan er mooi fietsen, ja erg mooie omgeving.

het klinkt wat negatief, de kans is best aanwezig dat we nog een keer naar de malle jan gaan, ik vind het pand aan de buitenkant erg mooi en verder ligt het dus in de bossen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-01-2011 om 15:45

Geen tips

Ha Beuk,
Ik heb geen tips voor je, maar wil je wel feliciteren met dit heugelijke feit. 12,5 jaar. 20 jaar. Alsof het allemaal niets is. Hopelijk vinden jullie een mooi plekje, en kunnen jullie lekker tot rust komen. Het is jullie ontzettend gegund!

Rafelkap

Rafelkap

18-01-2011 om 18:38

Ook geen tips

Ik sluit me volledig aan bij ijsvogeltje. Van harte!
En die koektrommel moet nog een keer terug!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.