Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Linda

Linda

28-09-2008 om 10:24

Advies gevraagd [wintersport]

Wie kan ons advies geven??
We willen graag in december op wintersport.
Wsl volgend jaar maar we willen ons alvast orienteren, ivm vrij vragen op ons werk, we willen namelijk kerst en oud en nieuw met de hele familie in de sneeuw vieren.
We gaan met 8 volwassenen, 4 kinderen (jongste 1 en oudste 5)
Een paar vraagjes:
-waar ligt er in die periode zeker sneeuw?
-Wat is een leuke plaats, met name met de kids
-Wat is mogelijk/handig: een huis, appertement of hotel?? Het is namelijk leuk dat we s'avonds als de kids in bed liggen gezellig samen kunnen zitten en niet ieder op zijn eigen hotelkamer..
Graag tips/ advies/ ervaring.
Ik ben heel benieuwd!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm.

wil je 2 weken weg??

Kerst en oud en nieuw liggen precies een week uit elkaar, en veel wintersportarrangementen (of je nou een huisje huurt, een hotel, of skilessen wilt boeken) lopen van zaterdag tot zatersdag, dus ik denk dat je moet gaan jkiezen

met kerst is niks 100 % sneeuwzeker, maar hoe hoger, hoe beter.

En ik zou altijd voor een huis gaan met een gezin (of een appartement, kun je nog kiezen voor 1 grote, of 2 kleinere naat elkaar als je met 2 gezinnen gaat). maar daar heeft ieder zijn eigen voorkeur.

Let op dat je ergens heen gaat waar het ook zonder skieen leuk is, want met 4 kinderen onder de 5 neem ik aan dat er ook deels niet geskied wordt (of gooi je alle kinderen in een ski-creche om zelf lekker aan de ski te gaan?)

Een leuk dorpje dus, ipv een of ander resort hoog in een franse mega-skigebied waar verder weinig te doen is, en waarvan je 3/4 van de pistes nooit ziet omdat je met al dat kleine grut toch geen lange tochten kunt maken.

Ingrid

Ha!

scandinavie is vast een leuk idee!!

Ingrid (sneeuwzeker, gezellig, ook andere dingen te doen dan skieen, en aardig sneeuwzeker rond de kerst volgens mij))

steffie G

steffie G

29-09-2008 om 11:59

Wij doen het al jaren

en soms ook verkeerd. Het is lastig in te schatten of er sneeuw in het dal ligt. Wij gaan sinds 2004 en het eerste jaar geweldig veel sneeuw ook voor de niet skiers, 2005 en 2006 was dramatisch, er lag wel sneeuw op de piste, je kunt dus altijd wel skien door de sneeuwkanonnen, maar de ambiance is gewoon totaal anders als er sneeuw ligt.
Bij ons passen opa en oma op de jongsten, en voor hen is het niet altijd leuk. Vorig jaar hebben we Kaprun geboekt omdat daar een gletscher is, maar daar helemaal niet geweest omdat er op de gewonen piste genoeg sneeuw lag en in het dal ook een klein laagje.
Scandinavie, is het meest sneeuwzeker, maar een dure reis.Als je voor Oostenrijk kiest, boek heel erg snel, de grote chalets die betaalbaar zijn en dicht bij het skigebied zijn meteen vol, sommige staan voor de komende 10 jaar al vast. Er komen steeds meer Russen en Roemenen naar Oostenrijk met de feestdagen, die moeten ook een verblijf. Ook het aantal Nederlanders schijnt elk jaar meer te worden.
Over een hotel of chalet, kiezen wij voor het chalet, i.v.m de gezelligheid en de prijs. Als je in een hotel bij elkaar wilt zitten moet je voor elke drankje de hotelprijs betalen.
Ook voor oma en opa is het leuker als er nog een kleintje gaat slapen.
Kijk eens op startpagina wintersport, daar is heel veel info te vinden en op wintersport forum, even googelen! Succes en geniet van de voorpret! Ohja... kerst is vaak goedkoper en minder druk op de piste dan oud en nieuw.
gr. Noortje

Kari1

Kari1

29-09-2008 om 21:00

ik sluit me aan bij de vorige posters. Als je ook sneeuwzekerheid wilt voor de niet-skiërs en niet alleen op de pistes, dus ook voor sleetjerijden-sneeuwpoppen maken buiten voor de deur, dan kun je het best in Scandinavië terecht.
In Frankrijk-Oostenrijk-Zwitserland zul je het verblijf anders echt hóóg moeten zoeken, en dat is met kleine kinderen niet altijd prettig.
Kari

Anneja

Anneja

01-10-2008 om 12:48

Noorwegen...

Wij zaten toevallig vorige kerstvakantie in Trondheim, het heeft twee weken alleen maar geregend

Iets dieper het binnenland in lag wel wat sneeuw, maar dat had zo'n beetje de consistentie van nat cement. Was met toerski's nauwelijks door te komen en als je perse wilde pisteskien moest je je bindingen extreem strak zetten anders ging je bij elke moeizame bocht zonder ski's verder. Scandinavie is dus ook niet meer helemaal sneeuwzeker.

anne

Maar.....noorwegen

Wij gaan februari a.s. een week op wintersport en wij gaan naar Trysil. Schijnt het grootste wintersportgebied van Noorwegen te zijn en sneeuwzeker. Ik zou me kunnen voorstellen dat Trondheim (gelegen aan de kust) wat meer last heeft van regen e.d.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.