Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

24-06-2010 om 22:52

Afslankvakantie

Manlief en ik kampen met nogal wat overgewicht. Omdat wij graag een weekje of twee zonder kinderen met vakantie wilden hadden we bedacht om dan meteen een afslankvakantie te gaan doen. Nou kom ik alleen van die sapvastenkuren tegen en dat wil ik eigenlijk niet. Mijn idee is dat je daar wel van afvalt maar dat je je ook beroerd en leeg voelt en dat gewone lichte maaltijden ook gezonder zijn. Zeker voor mij omdat ik diabetes heb. En als ik lees dat je komkommersap of tomaatwortelsap moet gaan drinken ga ik al over m'n nek.
Mijn vraag is dus, wie weet afslankvakanties waar je normaal (wel caloriebeperkt) kunt eten én veel kunt sporten/bewegen in binnen- of buitenland? En wie heeft zoiets al eens gedaan en hoe beviel dat?
Bedankt alvast.
Groetjes
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

25-06-2010 om 00:42

Gewoon sportvakantie?

Het lijkt me het leukste om gewoon een sportvakantie te doen. Iets wat jullie allebei leuk vinden. Als je dan gezond eet, dan heb je veel meer kans dat de kilo's er niet na 2 weken weer gewoon dubbelop aanzitten. En als je de smaak van een leuke sport te pakken krijgt, kun je daarmee doorgaan na de vakantie!

En bijna overal kun je wel lekkere maaltijdsalades krijgen.

Vroeguh

Ging ik ieder jaar mee met een bergtrektocht van de KNAV, nu NKBV. En ieder jaar kwam ik vijf kilo lichter terug......

koentje

koentje

25-06-2010 om 10:43

Denkfout

misschien zit daar je probleem...:Ómdat we zonder kinderen gaan, kunnen we een afslankvakantie doen'

Je kunt heel goed met kinderen in de buurt je aan een dieet houden. Extra bewegen kan heel goed met de kinderen en als je daarnaast rekening houdt met hoeveelheden en wat je eet, kom je een heel eind.
Ik zeg dat omdat ik denk dat als je met flink overgewicht zit, je er niet komt met twee weken afslankvakantie. Je gewoontes moeten veranderen, om af te vallen. Dus, goed voornemen, om in de vakantie goed en verstandig te eten en lekker te bewegen... maar bezin je ook op je leven na de vakantie!

Een sapkuur is volgens mij niet echt goed als je diabetus hebt. Wel goed om bijv. de hele vakantie geen alcohol te drinken, niet te snoepen en lekker naar sauna te gaan, zwemmen, wandelen, fietsen....
Dan schiet je vast al een end op...
Succes!!!

koentje

koentje

25-06-2010 om 10:45

Klink ik

erg betweterig?

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

25-06-2010 om 11:15

Vakantie

We sporten al best veel. ik ga bijvoorbeeld 3X per week een uurtje aquajoggen en trimzwemmen en twee keer per week een uur kickboksen. Man gaat 3 á 4 keer week urenlang wielrennen/mountainbikken en ook 2 keer per week kickboksen. De overweging om voor een afslankvakantie te kiezen was dat we thuis een aantal slechte gewoontes hebben en als je ergens anders bent doorbreek je die. Na 2 weken hebben we dan hopelijk iets andere gewoontes. Wat ook een nadeel van een gewone sportvakantie is dat man en ik een heel ander nivo en andere interesses hebben. Als je zo'n afslankvakantie doet dan heb je een gevarieerder programma. Ik heb gekeken bij sportvakanties maar dat is voor mij allemaal te heftig. Daar heb ik de conditie niet voor of ik durf het ook gewoon niet. Zoals raften bijvoorbeeld, dat zou mijn man leuk vinden maar ik schijt al in mijn broek bij het idee Dat geldt ook voor zo'n bergtrektocht. Ik zou iedereen ophouden. Ik ben zo'n 40 kilo te zwaar, da's veel om mee te slepen. Gecombineerd met een hele slechte conditie beperkt me dat behoorlijk in de keuze voor een sport.
Uiteraard kun je met de kinderen in de buurt diëten en sporten. dat is ook het probleem niet. We gaan ook samen met de kinderen nog weg maar we wilden ook graag met z'n tweeën met vakantie. En toen kwam dat idee van die afslankvakantie. De 2 weken zijn inderdaad de aanzet, even uit de sleur met al z'n slechte gewoontes. Daarna komt pas het echte werk, dat realiseer ik me heel goed.En je klinkt helemaal niet betweterig Koentje
Bedankt allemaal
Groetjes
Manon

Guinevere

Guinevere

25-06-2010 om 11:31

Manon

Hoe kun je nu een slechte conditie hebben met al dat sporten? Volgens mij moet dat reuze meevallen.
In elk geval val je van een wandelvakantie heel veel af. Zeker als je voor de lunch gewoon een zakje bruin brood meeneemt en veel water drinkt. Als je dan 's avonds voor "gezond" kiest kom je al een heel eind met je afvalvakantie. Moet je wel de discipline opbrengen om geen romige sausjes bij je eten te bestellen.

Dan is het eten

als je zoveel sport en nog 40 kilo te zwaar bent. Om nu een crashdieet te gaan doen met kuurtjes op je vakantie lijkt mij niet zo effectief op de lange termijn. Het gaat er volgens mij dan om wat je thuis eet en hoe je het klaar maakt.

Ja ik klink betweterig. Ik heb afgelopen jaar er weer flink wat kilo's af gewerkt na de zwangerschap, het ging deze keer niet makkelijk to say the least. maar ik ben goed op weg nu, combi fitness 2x 3 uur per week en op mijn eten letten, geen eten meer in de avond, dus ook geen stukje worst of bakje chips waar ik zo van hou, ijsjes en taartjes laat ik ook staan, minder vlees (we eten nu 3x per week vegetarisch), minder koolhydraten. Sapjes en ijsthee ed laat ik ook staan, veel water, minder fruit meer groente.

het is niet leuk maar het werkt wel, hier dan.

mar

mar

25-06-2010 om 12:18

Corsica

Wat ik je kan aanraden:ga de GR20 op Corsica lopen. Eigen eten mee voor de hele route (weinig fourageringspunten), bergachtig, flinke dagafstanden. Mij kostte het mindsten 5 kilo en al mijn broeken zakten echt af, ondanks alle chocola (je moet ook iets lekkers bij je hebben) .

ik ken iemand die met diabetes (tabletten), die in een klooster oid een vastenkuur heeft gevolgd. vond dat niet echt lastig, was afgevallen en ook zijn bloedsuiker was beter. Veel bewegen zat daar volgens mij niet bij.

Vic

Vic

25-06-2010 om 12:51

Welke vakantie dan ook

Ik val altijd af tijdens vakanties. Dat komt volgens mij vooral door de extra beweging, want qua eten laat ik niet zoveel staan. Hoewel ik bij uit eten gaan wel vaak kies voor salades. Vind je het trouwens niet jammer van je vakantie om jezelf dan zoveel te ontzeggen? Mijn vriendin gaat de komende vakantie stoppen met roken. Ik vind dat heel onverstandig. Juist op vakantie kun je zo lekker op een terrasje (of op de boot, ze gaan varen) aan de rosé met een sigaretje. Dan maar liever afzien tijdens het 'normale leven' dan op vakantie wat je toch voor je plezier doet en waar je het hele jaar naar uitkijkt.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-06-2010 om 12:58

Ik zou zeggen fietsvakantie

maar dat werkt niet voor iedereen, wij hebben paar jaar geleden in 3 weken 1000 km gefiets, op fietsen vol bepakking en ook nog 2 kinderen mee, van camping tot camping, ik was na afloop 1 kilo lichter, en manlief 3!! pfff vond het wel een tegenvaller hoor, maar het was een geweldige vakantie!

Puck

Puck

25-06-2010 om 13:14

Vic, precies omgekeerd

Ik heb precies het omgekeerde als jij Vic. Ik kom altijd aan in de vakantie. Juist minder beweging en sporten dan door de week, vaker een wijntje, minder gezond eten, onregelmatige tijden eten of vaker een calorierijk tussendoortje of ijsje. Wat dat betreft is vakantie juist voor mij iets waar ik niet van afval.

Brianna F

Brianna F

25-06-2010 om 13:19

Vic

Hier ook dat euvel, onze vakantie bestaan uit veel wandelen, zeg maar de hele dag, derhalve geen tijd voor tussendoortjes (scheelt enorm) en wel gewoon lekker eten, maar dat weegt waarschijnlijk niet op tegen de beweging die we krijgen.

Hillary

Hillary

25-06-2010 om 13:23

Slechte conditie

Er word gevraagd hoe je nu zo'n slechte conditie hebt als je zoveel sport. Ik denk dat je dan de factor overgewicht onderschat hoor. Ik ben even oud als mijn schoonzus, maar zo'n 30 kg zwaarder. Ik sport ca. 3 a 4 keer per week een uur (diverse sporten) en zij hooguit een uurtje per week, maar van het voorjaar waren we een weekendje weg in het buitenland en zij had toch echt een stuk minder moeite met een stevige wandeling.
Overigens slaag ik er de laatste jaren meestal wel in om niet aan te komen tijdens de vakantie of zelfs tot max 1 kilo af te vallen. Ik eet consequent geen ijsjes en toetjes en weinig alcohol. Verder hebben gaan wij meestal de bergen in en wandelen erg veel.

Sera

Sera

25-06-2010 om 14:41

Of

Ga op vakantie naar India en dan vooral naar de drukke stedelijke gebieden in het noorden, niet te voorzichtig zijn met voedsel daar en je komt zo 10 kilo lichter terug. Ik tenminste wel.

Kurort

In Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije, Tsjechie, Slowakije, Bulgarije BARST het van de kurorten waar ze bieden wat je zoekt. Kijk gewoon eens op Duitse sites. Die bieden dergelijke vakanties ook in bijvoorbeeld Turkije en Thailand aan. Met medische controles.

Guinevere

Guinevere

25-06-2010 om 23:31

Conditie

Ja, dat was ik, met die opmerking over de conditie. Ik ben in elk geval diep onder de indruk van Manon's sportieve activiteiten, dat moge duidelijk zijn. Ik heb geen ervaring met overgewicht, dus ik dacht dat iemand die elke dag een uur sport ook automatisch een goede conditie heeft....

Ietwat ot

Ik weet nog wel een adresje, een all inclusive reisje via een 'echt voor kinderen vakantie', naar Menorca.

Het eten was zo slecht, dat we er weinig hebben gegeten en regelmatig aan de race waren. We kwamen een stuk slanker terug

Wat een ... vakantie was dat zeg

Maar waarom blijf je niet gewoon thuis, schrijf je in voor een afvalprogramma bij de sportschool (Diplan bv) en ga aan de slag. En als beloning een weekendje naar een mooie stad, zoiets.

Samen sporten en dieeten onder begeleiding. Die begeleiding lijkt me dan wel weer erg belangrijk.

Hey manon

Ik vind het wel een goed voornemen zeg! Even googelend kwam ik wel iets tegen waarvan ik dacht dat dat wel iets voor jullie zou kunnen zijn: een programma dat op maat voor je wordt gemaakt, je bepaalt zelf wat je doet qua sport, je krijgt begeleiding ter plaatse en ook later nog (terugkomdag). Ik denk dat die slechte gewoonten dan ook wel aan bod komen.
Moet ik jou en je man nog even een supercompliment geven voor de sport die jullie al doen, dat is niet niks! Dat zou mij dus niet lukken. Daar zit het hem dan ook niet in bij jullie.
Waar jullie heel hard mee aan de slag moeten zijn die slechte gewoonten. Ik ben bv. deze maand juni niet aan het snoepen: geen koekjes, snoepjes, ijs, chips e.d.
Dat leert mij wel veel over wat het snoepen voor mij betekent. Ik hoop dat ik na deze maand dus ook anders hiermee om kan gaan, dat verwacht ik wel. Eerst dus nagaan wat er verbeterd kan worden en daarin kleine slagjes proberen te maken. Wat een moeilijke factor bij jullie kan zijn is dat jullie elkaar wellicht versterken in de slechte gewoonten.
Veel succes en ik hoop dat jullie iets leuks vinden en dat het resultaat naar wens is!

Vonda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.