Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

08-12-2015 om 14:01

(Alleen) op zomerkamp, is dat wat?

Ook bij ons is de jaarlijkse zomervakantie-discussie weer los gebroken. De afgelopen 3 jaar is jongste zoon als enig kind met ons mee op vakantie geweest (toen zijn oudere broer niet meer mee wilde) en dat was met wisselend succes. Op de ene camping, zorgvuldig uitgezocht met als thema 'leuk voor pubers', vond hij sneller aansluiting met andere jeugd dan op de andere. Dus nu komt de vraag of we het weer opnieuw gaan doen zoals in die afgelopen 3 jaar; een caravan huren op een camping. Komende zomer is zoon 16, bijna 17 jaar.

N.a.v. de vakantie van afgelopen zomer heeft zoon aangegeven dat hij eventueel wel op windsurfkamp zou willen. Hij heeft op die vakantie namelijk kennis gemaakt met windsurfen en daar was ie weg van. Daarnaast wil hij eigenlijk liever met andere jeugd leuke dingen doen dan met zijn 'duffe' ouwelui mee... Dus zijn we nu aan het kijken naar zomerkampen. Overigens nog lastig te vinden voor windsurfen; de meeste die ik al googlend vind zijn surfkampen. Maar ook daar zitten wel leuke dingen tussen, b.v. 8 dagen naar Zuid-Frankrijk met een groep. 'All-inclusive' met uiteraard 24-uur-per-dag begeleiding en dan ook nog behoorlijk betaalbaar.

Maar het is voor zoon best een stap om te nemen.. hij wilt eigenlijk wel, maar dan zou hij alleen mee moeten met zo'n groep. Zijn vrienden gaan nog steeds met hun ouders mee. Daarom kom ik hier even informeren. Iemand ervaring met zo'n kamp voor oudere pubers? Hoe is dat dan als je alleen mee gaat? Wordt je snel deel van zo'n groep? Iemand misschien ook nog tips voor een kamp dat past bij het thema 'windsurfen'?

Emma

Emma

08-12-2015 om 14:25

Kamp

Je zou eens kunnen kijken bij Vinea, die hebben wel iets met watersport.
Er zijn op ieder kamp veel kinderen/pubers die alleen gaan. De leiding weet dat en er wordt in het begin veel aandacht besteed aan kennismaking. Je zoon zal veel nieuwe contacten opdoen en het is een hele mooie ervaring voor hem. Als hij een activiteit kan doen waar hij affiniteit mee heeft zal dat het nog leuker maken. Ik zeg: doen
Mijn dochter van 15 vond het geweldig, en ik vroeger ook.

bieb63

bieb63

08-12-2015 om 15:26

Is het geen optie

om hem een vriend mee te laten nemen met jullie op vakantie? Doen wij ook al de nodige jaren.

Carina

Carina

08-12-2015 om 16:15

meegaan

Vrienden van ons zijn naar Noord-Spanje gegaan en hebben op een camping gestaan en hun zonen zaten er op een soort surfkamp. Die ouders gingen gewoon hn eigen gang, de kinderen waren de hele dag met de andere kinderen en hoe het met eten ging weet ik eigenlijk niet. Maar naarmate de week vorderde zagen ze de kinderen steeds minder......

Machteld

Machteld

03-01-2016 om 10:34

zeilkamp

Onze kinderen gaan al 3 jaar elke zomer op kamp en daarna met ons mee. Een aanrader vind ik zeilschool de Bird in friesland. Mijn zoon ging eerst met vrienden maar het afgelopen jaar alleen. Prima gegaan. Aansluiting heb je al gauw omdat je met elkaar op een boot zit. Surfen kan daar ook. Na zo'n actieve week is de saaie vakantie met ouders ook weer leuker. Inmiddels kan hij aardig zeilen en hebben we afgelopen vakantie een dagje een catamaran voor hem gehuurd. Er zijn natuurlijk ook plekken genoeg waaf je kunt kamperen en je kind iets actiefs kan doen.
Groet, machteld

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.