Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

klompjes

klompjes

05-10-2011 om 14:18

Ameland

Dit voorjaar gaan we een weekend naar Ameland. Nog nooit geweest dus geen idee hoe dat daar allemaal werkt met vervoer enz.
We gaan in Maart dus de verwachting is dat het redelijk fris zal zijn. We zitten in Nes dus redelijk genoeg restaurants e.d Maar hoe doe je dat als je bv aan de andere kant van het eiland wilt eten. Is maar 9 km maar dat s`avond in het donker fietsen. Mwahh.
Maargoed, zou het leuk vinden om tips te krijgen van mensen die er zijn geweest. Bv niet te duur restaurant. Heb aantal recensies gelezen van restaurant maar waren of te duur of vreselijk negatief. De pizzaria in Nes schijnt vreselijk te zijn.
Welke boot is leuk om zeehonden te gaan kijken?
Ben benieuwd.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cantina dolores in hollum

Echt lekker en leuk. Zou ik wel een taxiritje voor over hebben

klompjes

klompjes

05-10-2011 om 19:20

Mach en nog een dilemma

Dank je wel voor de goeie tip. Zo`n restaurant zocht ik!

Ik ben even aan het rekenen geslagen. Het plan was namelijk om met de boot te gaan, 2 fietsen mee en zonder auto. We moeten dan nog 2 fietsen huren op Ameland. Ik kom dan op een bedrag van bijna 100 euro. Dat is dus 4 personen, 3 dagen parkeren, 2 fietsen mee en 2 fietsen huren.

Als we met de auto meenemen kom ik op bijna 150 euro.Dat is dus auto, 4 personen, 2 fietsen op een fietsenrek(dat is dus goedkoper dan 2 fietsen meenemen aan de hand) en 2 fietsen huren.De 2 fietsen huur ik in dit laatste geval maar voor 2 dagen omdat we de aankomstdag laat aan zullen komen.

Nemen we de auto mee dan is een taxi naar Hollum( om in de avond een hapje te gaan eten) niet nodig en dat scheelt rond 15 euro,

Ik twijfel wat ik zal doen. Wie geeft me raad.

Monet

Monet

05-10-2011 om 19:48

Bus

klompjes, op Ameland loopt gewoon een buslijn Dus....pak de bus!

klompjes

klompjes

05-10-2011 om 19:56

Monet

Ik heb het gezien. Maar we gaan in Maart en voor zover ik het kan zien gaat de laatste bus vanuit Hollum rong 18.00 uur. Dan moeten we wel heel vroeg eten.

caton

caton

05-10-2011 om 20:59

Klompjes

Klompjes, welke pizzeria in Nes schijnt dan zo slecht te zijn? Wij hebben bij San Remo een paar keer heel lekker gegeten! Alleen een toetje nemen we daar niet. Waar je in Nes lekker kunt eten is De Heksenketel. Echt een aanrader. Ook Rixt is lekker. In Buren eten we graag bij De Driesprong. Die heeft de allerlekkerste lamsrack van het hele eiland (vinden wij tenminste). Kortom, lekkere restaurantjes genoeg!

klompjes

klompjes

05-10-2011 om 21:06

Caton

Grappig toch..als je eet.nu nu bekijkt dan zijn er alleen maar negatieve ervaringen over die pizzaria. Leuk dat je wat tips hebt. Ik ga ze opschrijven.
Zijn jullie met de auto gegaan?

caton

caton

05-10-2011 om 22:15

Klompjes

Ik heb de recensies ook even gelezen en ik herken het niet echt. We zijn er 2 keer met een groep van 8 personen geweest en toen werd 1 persoon vergeten. Die kreeg zijn pizza later dan de rest. We zijn er ook een keer met z'n vieren geweest en toen ging alles prima. Wij vinden de kwaliteit dus wel goed (maar misschien heb ik geen verfijnde smaak? Ik weet het niet!).
Wij hebben een seizoensplek op Ameland en nemen alleen de eerste keer dat we een weekend gaan de auto mee, en als we voor een paar weken gaan in de zomer omdat de parkeerkosten dan hoger zijn dan de overtocht. De andere weekenden doen we alles op de fiets, of soms met de bus. Maar dat vind ik ook niet goedkoop. Wij gingen de laatste keer vanuit Buren naar Hollum met de bus en toen waren wij met z'n vieren 16 euro kwijt (2 kinderen en 2 volwassenen; je kunt nog kaartjes kopen in de bus).

Ben net terug!

Zalig eiland Ameland. De laatste jaren ga ik daar twee keer per jaar heen. Een keertje met vriendinnen en een keer met ons gezin en dat van een vriendin.

Eerlijk...wij zijn lui, dus er gaat altijd een auto mee. dus het vervoersprobleem ken ik niet zo. Wel weet ik dat er goede buslijnen zijn. We moeten altijd namelijk wel met een deel van het gezelschap met de bus naar Buren vanaf de pier. Gaat altijd vlot. Weet wel dat ze geen strippenkaart of OV-chip hebben. Gewoon cash betalen.

Wij hebben heerlijk gegeten bij Rixt. Volgens mij niet supergoedkoop, maar wel erg lekker.
We hebben heerlijk gezeten bij de strandtent bij Hollum. Je rijdt naar de vuurtoren en dan immer gerade aus richting het strand. Leuke tent met loungebanken en achter glas...dus als de zon schijnt in maart, zit je daar goed. Verder is de strandtent bij Buren aan zee ook prima.

Vorig jaar hebben wij ook een tochtje met de boot gemaakt om zeehondjes te zien. Was echt geweldig (cadeautje voor mijn veertigste verjaardag). De dames hadden de Zeehond uitgekozen ipv de Robbenboot. En ik moet toegeven, de Zeehond zag er net iets verzorgder uit. Verder voeren ze ook iets eerder uit, waardoor we volgens mij vanaf de Zeehond beter zicht hadden op de zeehondjes, maar dat kan ook puur toeval zijn geweest.
Ervaring was wel dat de mensen van de Robbenboot ons eerst aanspraken en probeerden (ondanks dat we aangaven bij de Zeehond gereserveerd te hebben) om ons op hun boot te krijgen. Kwam niet zo sympathiek over.

Goed, ik wens je alvast veel plezier!

groetjes van Purk

klompjes

klompjes

07-10-2011 om 07:41

Purk

Bedankt voor je uitgebreide reactie, leuk! Krijg er helemaal zin. De auto gaat denk ik toch mee. Leuke tip over de zeenhondenboot. Mijn oog was idd op de andere boot gevallen maar als ik je verhaal lees gaan we toch voor de zeehondenboot.
Was het alvast maar Maart..

Jetske

Jetske

11-10-2011 om 11:53

Leuk!

Leuk, naar Ameland. Wij zijn er al een aantal keer geweest. Ga je met (kleine) kinderen? Er wordt voor kinderen heel veel georganiseerd; jutterstochten op het strand, bostochten, heel leuk museum, kijken naar de reddingsbootdemonstratie is ook erg leuk. Volgens mij kun je op de website van het vvv een programma dowloaden waarin alles staat.
Zeehonden kijken echt een aanrader, zeker in combinatie met schelpeneiland.
Wij eten meestal thuis, maar hebben ook 1 keer bij dat piratenrestaurant bij de veerboot gegeten; was best goed en ook weer leuk voor kinderen.
Veel plezier!
Jetske

klompjes

klompjes

13-10-2011 om 12:22

Kleine kinderen

We gaan met dochter van 14 en zoon van 9. Dus echt klein, nee. Zeehondenboot vindt zij ook geweldig en ik heb haar beloofd om uit te zoeken of we een uurtje kunnen gaan paardrijden.Hangt van het weer af natuurlijk. Heb er helemaal zin in.

caton

caton

13-10-2011 om 22:19

Penny's shadow

Klompjes, misschien is het leuk om de film Penny's Shadow te kijken met je kinderen. Het is een Nederlandse film die over paarden gaat en voor het grootse deel is opgenomen op Ameland. Erg mooie beelden van het eiland!
Er zijn verschillende maneges op Ameland, dus een uurtje paardrijden is zeker mogelijk.

Manege van penny

volgens mij heb ik bij de supermarkt in buren een A-viertje zien hangen dat je ook de manage van het paard van Penny (of heet dat paard zo?) kan bezoeken. Misschien leuk voor de liefhebber. Was volgens mij op dinsdag en donderdag.

groetjes van Purk

caton

caton

14-10-2011 om 18:17

Niet meer

de "manege van Penny" was de filmset. Wij zijn er in augustus geweest en toen werd gezegd dat het tot oktober mocht blijven staan, daarna werd het afgebroken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.