Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barcelona met kinderen (9 en 6)?

Hola, wie heeft ervaring met naar Barcelona gaan met jonge kinderen? Hoe is dat bevallen?
We zijn van plan om volgend voorjaar met onze kinderen (dan 9 en 6) een paar dagen naar Barcelona te gaan. We willen een appartement huren met een keuken, zodat we 's avonds daar kunnen koken of een broodje maken (aangezien de resturants 's avonds vaak pas na kinderbedtijd tot leven komen). We zijn beiden al een paar keer eerder in de stad geweest dus we hoeven niet per se een heel programma af te werken. Gaat om een beetje sfeer proeven, terrasje, middagje strand, shoppen, wat musea etc. De kinderen zijn nog nooit in een grote buitenlandse stad geweest (we wonen in de Randstad dus met het begrip stad zijn ze wel vertrouwd) en Barcelona lijkt ons heel leuk omdat het zo veelzijdig is en lekker weer. Het lijkt ons heel leuk maar ik vraag me ook een beetje af of het geen gestress is...dat je ze de hele tijd in de gaten moeten houden. Wie wil ervaringen delen?

amk

amk

30-09-2013 om 15:58

of

je past het ritme aan. Mijn dochter gaat dan vaak van 4 tot 7 slapen en dan gaan we om 9 uur eten.
Zwemmen in het olympisch bad is een aanrader.

guera

guera

01-10-2013 om 13:54

leuk!

Hebben wij ook gedaan. Kids waren ook ongeveer die leeftijd. Wij hadden een appartement om dezelfde reden want onze kinderen gaan echt niet in de middag slapen hoor. Ze vertikken het gewoon want om 16 uur zijn ze nog niet moe en willen dus niet slapen maar om 19 uur storten ze in.

Park Guell is heel leuk. Het aquarium is leuk. Struinen over de ramblas. Het tibidabo park. Rondhangen langs het strand. Eventueel met de trein naar badplaats Sitges. Het was helemaal geen gestress want Barca is een vriendelijke stad en mijn ervaring met de kinderen is dat ze in zon omgeving ook beter op je gericht zijn en zorgen dat ze in de buurt blijven. Maar goed mijn kinderen zijn sowieso geen weglopers.

Veel plezier!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-10-2013 om 17:57

eten

Grappig, je leest en hoort altijd dat je pas vanaf 21 uur zou kunnen eten in Barcelona. Ik was er in januari, en we konden werkelijk op iedere straathoek terecht om te eten, op ieder willekeurig tijdstip van de dag.

Precies

Barcelona leeft voor de toeristen. Als jij om half 6 wil eten kan dat prima hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Veel plezier!

leuk!

Onze kinderen waren 9 en 12 toen wij een weekje in Barcelona waren in oktober. Wat ze heel leuk vonden was een paar uur naar het strand. We hadden een appartement aan de haven, dus in 5 minuten op het strand.
Ook de dierentuin vonden ze erg leuk. en park Guell natuurlijk. En eten konden wij inderdaad ook op elk tijdstip van de dag. Misschien niet in een chic restaurant, maar toch overal in Tapas bars en andere niet al te formele gelegenheden. Wij dachten ook dat we zouden gaan koken, maar dat hebben we nooit gedaan. Wel vond ik een appartement heerlijk. Zelf je ontbijtje halen bij de bakker en lekker rustig ontbijten.

Jannie12

Jannie12

26-10-2016 om 17:55

Lekker fietsen met de kids

Ik ben nu al meerdere malen naar Barcelona geweest met en zonder kinderen en ik vind beiden erg leuk.
Onze kids zijn nu 7 en 9 en we vinden het altijd leuk om naar een leuke activiteit op zoek te gaan die ook zij leuk vinden. Zo kwam ik vorig jaar via via terecht bij (Naam verwijderd door forumbeheer) Zij doen fietsen en fietsverhuur, ik dacht eigenlijk fietsen in Barcelona?! Maar zij vonden het zo leuk dat ik dacht ach waarom proberen we het niet, de kids kunnen per slot van rekening goed fietsen! Nou het was echt zo leuk!! Kan ik je echt aanraden! De fietstour was in het Nederlands, de gids was een jonge vlotte dame. Ze deed het echt heel leuk en ook de kids vonden het top! Mocht je nog een leuke activiteit zoeken dan zou ik zeggen, ga fietsen (link verwijderd door forumbeheer)

Groetjes Jannie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.