Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Betaalbare leuke camping duitsland

Wie heeft er de laatste jaren zijn zomervakantie doorgebracht in Duitsland. Wij willen volgend jaar zomervakantie die kant op. Na jaren naar Frankrijk te zijn geweest nu dus eens wat anders. We hebben een eigen caravan en 2 bijzettentje voor de kinderen. En ivm budget niet te duur, maar wel wat leuks te doen op de camping, zwembad of zwemmeertje en kinderen in de leeftijd van 9 tot 16.

Ik hoor graag jullie ervaringen, alvast bedankt.

Pinkelot

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-09-2010 om 10:54

Denk in duitsland

Denk in Duitsland wel even dat een fors aantal campings "mittagruhe" kent. De receptie is dan een aantal uren niet bemand, de slagboom is vaak dicht en met pech is ook het zwembad gesloten.
Wij vinden dat niets en wijken daardoor liever uit naar Luxemburg, daar hebben ze dat een stuk minder.

Ferienhof kramer

Wij zijn in 2009 een week hier geweest:
http://www.camping-am-bauernhof.de/

Camping bij een boerderij met varkens, geiten, konijnen, etc. en met een leuk speelveld en een fantastisch zwemmeertje.

Pinkelot

Pinkelot

26-09-2010 om 13:48 Topicstarter

Puck en triple

Bedankt voor jullie reacties. Dat van die middagrust had ik meerder keren gelezen. Had daar eigenlijk niet zo bij stil gestaan.

Triple ziet er leuk uit, weet je of er ook wat grotere kinderen waren, onze oudste is volgend jaar 15. Hij zoekt geen disco's ed. maar wat leeftijdsgenoten is wel leuk.

Groetjes, Pinklot

Jongeren

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar ik geloof toch dat er wel jongeren op die camping waren. Misschien kan je hier iets meer over vinden op www.zoover.nl of vergelijkbare site.

Jessica O

Jessica O

27-09-2010 om 07:33

cochem heb je vaak heel veel jongeren op de camping. Mooie omgeving. Als je de grotere campings opzoekt heb je altijd wel leeftijdsgenoten.

Ben zelf afgelopen jaar voor het eerst naar Frankrijk geweest, maar doe mij toch maar Duitsland hoor!!

Jessica

Puck

Puck

27-09-2010 om 09:35

Jessica, grappig

Ik heb liever Frankrijk dan Duitsland, de duitse camping die wij bezocht hebben waren nog norser en stugger dan de botte fransen. Maar probeer Luxemburg eens, daar hebben wij geloof ik alleen maar vriendelijke mensen ontmoet.

Pinkelot

Pinkelot

27-09-2010 om 10:49 Topicstarter

Geen grote camping

Misschien ontkomen we er niet aan als de kinderen nog groter worden, maar wij zijn niet zo van de grote campings :o).

Puck jou optie van Luxemburg gaan we ook zeker bekijken, vond mijn man ook een goed idee. We gaan eigenlijk altijd naar Frankrijk en dan behoorlijk zuidelijk. Maar we willen volgend jaar eens niet zover rijden.

Groetjes, Pinkelot

reina

reina

27-09-2010 om 11:02

Pinkelot

Ik heb niet de ervaring dat de mensen in Frankrijk vriendelijker zijn dan in Duitsland, in beide landen heb je vriendelijke en onvriendelijke mensen (net zoals in Nederland ), zelf vind ik Frankrijk qua land net iets leuker, vooral vanwege de taal en het eten, denk ik, maar Duitsland heeft ook hele leuke streken. Ik heb wel de ervaring dat men op kleine campings vaak wat vriendelijker is, ws omdat het dan meestal om eigen bedrijfjes gaat. Luxemburg heeft het beste van beide landen, alleen het weer kan er erg beroerd zijn (maar dat geldt voor Noord-Frnakrijk en voor Duitsland ook), het is een heel leuk landje, echt buitenland, maar lekker dichtbij!!

Jessica O

Jessica O

27-09-2010 om 11:30

Puck

Het is niet zo dat ik nooit weer naar Frankrijk ga ofzo, maar het viel me een beetje tegen. Komt misschien ook wel omdat ik bijna geen frans spreek en duits me heel makkelijk af gaat.

Maar, Luxemburg is ook heel leuk. We zijn er zelf een paar keer geweest (trois vierges). Leuke camping, niet spectaculair ofzo. Zwembad er bij (niet van de camping zelf, maar ala, 2 minuutjes lopen).
Wat ook heel leuk is in Luxemburg, met de trein. Je kunt het hele land door voor een habbekrats. Super om te doen (helemaal omdat mijn man in het spoorwerk zit en het altijd heel leuk vindt om te kijken hoe het er in het buitenland bijligt)

Jessica

Guinevere

Guinevere

27-09-2010 om 15:26

Potsdam

Wij zijn een keertje op een camping in Potsdam geweest, of in elk geval er vlak bij. Er was een zwemmeer met een strandje, dus helemaal ideaal. Voor de rest een bar en een restaurant en speelwei.
Die omgeving daar rondom Berlijn is gewoon heel erg mooi, er zijn veel campings. Ook ideaal voor bezoeken aan Potsdam en Berlijn. Met die Mittagsruhe moet je wel even rekening houden door bv. je auto vooraf buiten het terrein te parkeren, anders loop je de kans niet van de camping te kunnen vertrekken.
Voor de rest: bestaan er dan duitsers die niet aardig zijn???? Werkelijk waar?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.