Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Camping Frankrijk voor meivakantie, goede bezetting en max 1000 km

Ik ben op zoek naar een leuke camping in Frankrijk voor ca. 10 dagen in de komende meivakantie, we willen een accommodatie huren.
Ik heb al wel wat gezocht maar vaak worden campings genoemd echt helemaal in Zuid-Frankrijk, maar die omgeving vind ik echt te ver rijden. Dat is voor ons nl. ruim 1250-1300 km. Voor sommigen zal dat prima zijn, wij vinden het te ver. En een extra overnachting kan natuurlijk, maar vinden wij zonde van de beschikbare tijd én we willen gewoon niet twee dagen rijden van de 10 dagen. Dus dat valt voor ons af.

Dus wil ik kijken naar een andere regio, maar wel zoveel mogelijk zonzeker, voor zover je dat kunt zeggen in die periode. Het is en blijft ook een beetje geluk hebben, dat weet ik. Overigens: we zijn al meermalen in Italië in de meivakantie geweest, Gardameer. Maar nu willen we graag weer eens naar Frankrijk.

Onze wensen zijn dus vooral een redelijke/goed bezette camping, en niet de enige in het straatje zijn. Dat hebben we al 2x gehad, en willen we echt niet meer. Wat is dat ongezellig. Ook voor de kinderen zijn er dan bijna geen speelkameraadjes.
Verder vinden we een zwembad met glijbanen leuk. Een overkapt zwembad erbij is fijn, maar geen must. De kids vinden een voetbalveld met kunstgras wel erg fijn, zeker als het dan een keer geregend heeft, maakt dat niet uit.

We zoeken dus iets van rond de 800-900 km rijden met een max van 1000 km. Volgens mij kom ik dan uit rond de Ardèche/Drôme ongeveer.

Dus: wie wil met me meedenken?

Bennikki

Bennikki

20-02-2017 om 22:58

Deze vonden onze kinderen leuk:

La croix du vieux point. Veel te zien in de omgeving, veel te doen op de camping. Wij waren er ook in de meivakantie. Er werd veel gevoetbald. Alleen geen glijbanen, maar wel een mooi binnen/buitenzwembad. Niet ver van Parijs.

mamaonbekend

mamaonbekend

21-02-2017 om 10:04 Topicstarter

Parijs

Die camping heb ik ook gezien, maar die vind ik qua afstand juist leuk als ik maar één weekje weg kan, dus die bewaar ik liever voor een andere keer. Nu we 10 dagen weg kunnen, wil ik liever ietsje verder weg en dus iets meer zonzeker (hoop ik!)

Marije

Marije

21-02-2017 om 12:59

tja

Ik heb je vraag al op diverse fora voorbij zien komen en verbaas me erover dat je nog niets geschikts gevonden hebt. Dit soort vakanties zou ik zelf niet snel in de meivakantie doen, vanwege het onzekere weer, de te koude zwembaden en het gebrek aan sfeer/ levendigheid ter plekke in deze tijd. Punten die je zelf ook al noemt, dus waarom deze keuze?

Als je dan toch moet gaan, zou ik wel lekker naar de zuid Franse kust gaan, dan maar 2 uurtjes langer rijden (of wellicht een goedkope vlucht?). Iets meer zonzekerheid, levendigheid en mooie omgeving met voldoende te doen. De Ardeche is mooi, maar nog echt in slaapstand.
Of Spanje. Ken je Cambrils Park al, wel ver rijden maar met Ryanair kost vliegen niet zoveel.

Alternatieven: Disneyland Parijs, Legoland, stedentrip of toch gewoon lekker vliegen daar de zon en waar het seizoen al wel op gang is gekomen.

mamaonbekend

mamaonbekend

21-02-2017 om 13:21 Topicstarter

We gaan al een aantal jaren weg met de meivakantie, maar zijn dus vaak naar Italië geweest. Als je grotere campings uitzoekt, is er echt wel levendigheid hoor, maar niet op de kleinere campings. Daar zijn we weleens de enige in het straatje geweest, dat is niet gezellig.

Vanwege kostenoverwegingen willen we nu eigenlijk gewoon met de auto gaan. Een accommodatie huren op een grote luxe camping in de meivakantie kost namelijk niet veel. Ik heb er weleens een voor ca. 250,00 gevonden, maar het gemiddelde is ca. 500,00 voor 10 dagen. Uitstekende prijs wat mij betreft. En daarnaast het gemak van alles in de auto gooien en gáán.
Wij zijn niet zulke ervaren vliegreizigers, dus vinden daar 'meer werk' aan zitten. Denk aan stoelen reserveren, vooraf inchecken, toch een aantal uren vantevoren aanwezig zijn, heel goed afwegen wat je meeneemt, dus geen kratje boodschappen en fijne stoeltjes, maar ook nog eens ruimte in de koffer kwijt aan badlakens/handdoeken/beddengoed etc. Gewoon minder gemakkelijk dan alles in de auto wat je maar mee wilt nemen. En vliegen vanaf Brussel is het goedkoopst, maar voor ons ook al 2-3 uur rijden én de tijd die je er vooraf al moet zijn.

Maar belangrijkste afweging is nu vooral de kosten. De huur van de accommodatie blijft dan gelijk, maar er komen vliegkosten bij (toch al gauw 400-500 euro als je goedkoop kunt vliegen), en dan komen daar nog eens de kosten bij voor stoelreservering, parkeerplaats reservering voor de auto. EN nog eens autohuur ter plaatse dat we dan wel elke dag willen om gewoon ons plan te kunnen trekken.
Manlief wil nu vooral gewoon lekker makkelijk met de auto weg.
Dan kom je al gauw op meer dan het dubbele.

Disney gaan we komende zomer al heen, Legoland al vorig jaar geweest. En een vliegvakantie naar de zon is gewoon stúkken duurder. Dat red ik niet met de 500,00 aan accomodatiekosten waar ik nu ongeveer rekening mee hou !

Mari39

Mari39

21-02-2017 om 14:18

Ardeche

Ben ik een keer geweest in de mei vakantie. Grote camping met goede bezetting. Maar absoluut niet zonzeker. Was een hele koude week. Dit heb ik ook een keer in Italië gehad.
Kortom zonzeker in de meivakantie is toch wat lastiger.
Ik zou dan een vliegreis nemen naar een verder land.

Lusithania

Lusithania

21-02-2017 om 16:21

Clermont Ferrand

Camping Le Clos Auroy ligt vlakbij Clermont Ferrand. De camping heeft een Nederlandse eigenaar met een Franse vrouw.
Wij zijn er jaren geleden uitgekomen toen wij (op de bonnefooi) een camping zochten. Het ligt tegen het vulkaangebied met de Puy de Dome aan. Maar terwijl het in dat gebied toen 6 graden was, was het op de camping/Clermont Ferrand 25 graden.
De camping is niet heel groot maar heeft verschillende zwembaden (met glijbanen) waarvan er eentje in ieder geval verwarmd was (kon afgedekt worden).
Afgelopen zomer op doorreis er een nachtje gestaan en toen was het er zomers druk.

Lusithania

Lusithania

21-02-2017 om 16:26

met verhuur accomodatie.

Marije

Marije

21-02-2017 om 18:30

snap ik

Ik snap je keuze voor de auto hoor, maar tegelijkertijd beperkt het je zo in een periode die gewoon niet zonzeker is. Het heet dan wel meivakantie, maar is eigenlijk in april. Ik zou er dan in elk geval voor zorgen dat je in een omgeving zit waar veel te doen is. Reken nog maar niet op gezellige Franse marktjes, maar zoek op activiteiten die jaarrond open zijn. Of misschien richting te Alpen, waar ook andere activiteiten zijn.

Grote Franse campings zijn er genoeg, dat moet het probleem niet zijn.

mamaonbekend

mamaonbekend

21-02-2017 om 19:33 Topicstarter

Oke

Ja, die naam vd meivakantie klopt niet, daar verbaas ik me ook al jaren over. Noem het dan anders!
Ik neig inderdaad naar een grote camping, daar is dan op zichzelf nog wel levendigheid. En de Ardéche zijn wij ook nog nooit geweest, dus dat zou ook een extra pluspunt zijn.
Er zullen toch wel gewone weekmarkten zijn? Heb je nog verder concrete tips waar wat te doen is?

Ik kijk nu bijvoorbeeld naar Le Pommier. Wat ik er zo van lees, is dat in de meivakantie toch ook al een levendige camping, terwijl het in de zomer vreselijk druk moet zijn (dan moet ik er niet aan denken.
Dus voor nu zou het iets kunnen zijn, de camping is in elk geval goed bezet. De kinderen zien het glijbanenparadijs wel zitten in elk geval

Mari39

Mari39

21-02-2017 om 20:48

le pommier

zijn wij toen geweest in de meivakantie. Juist omdat ik dacht dat het daar wel lekker weer zou zijn.Viel vies tegen: 12 graden geloof ik. Echt heel fris.
De glijbanen in het zwembad zijn leuk voor kinderen, maar het water was enorm koud. Het was niet bepaald verwarmd. Camping is erg groot, en zal in de zomer druk zijn. Nu was het goed te doen, gezellig levendig.

De ardeche was ik vaker geweest, maar nu lang niet zo leuk als in de zomer. Het seizoen was echt nog niet op gang.

Voor ons was het reden (samen met nog andere verkleumde meivakanties) om de campings niet meer te gaan kamperen in deze tijd. We gaan op stedentrips. Met lekker hotel. Soms verder, soms in eigen land. En dat bevalt goed.

Marije

Marije

21-02-2017 om 21:01

vakantiepark?

Is een vakantiepark met huisjes niet iets voor jullie? Met binnenbad en binnenspeeltuin? In een omgeving waar van alles te doen is. Hof van Saksen? Centerparcs Winterberg?

Le Pommier ligt niet bepaald in het leukste stuk Ardeche, je zult dan voor van alles een stuk moeten rijden. Vallon Pont d'Arc is een leuk plaatsje al heb ik geen idee hoe het daar eind april is.

Leukste meivakantie

Onze leukste mei-vakantie was in Normandie. Le Cote Nacre. Goed bezet, veel kinderen en een overdekt zwembad. Deze vakantie viel in april en het weer was redelijk, de nachten waren koud en overdag hebben we regen en zon gehad. In de omgeving is veel te doen en te zien. Het is niet bepaald een zonzeker gebied, maar de camping en omgeving was zo leuk dat het niet uitmaakte voor ons.

Pirata

Pirata

22-02-2017 om 09:31

zon in de meivakantie

Nergens heb je 100% garantie. Toen wij eens in de meivakantie met het vliegtuig naar de Provence waren gegaan, was het (on)behoorlijk slecht weer. Vlakbij waren de buien zo heftig dat er doden gevallen waren (meegesleurd door het water).
Ik zou ergens heengaan waar je je met minder mooi weer ook kunt vermaken.

Marije

Marije

22-02-2017 om 09:54

precies

Daarom gaan wij naar Griekenland, maar zelfs daar heb je eind april geen garanties maar wel een goede kans.

Misschien gewoon je verwachtingen op mooi weer temperen en er het beste van hopen. Of gewoon een midweek Hof van Saksen o.i.d.

mamaonbekend

mamaonbekend

22-02-2017 om 10:34 Topicstarter

Zon

Misschien wordt er teveel nadruk op gelegd, maar het zou fijn zijn als we "lekker weer" hebben en dan bedoel ik niet 26-30 graden want dat is natuurlijk niet realistisch. Maar rond de 20-22/23 graden zou al heel fijn zijn. Dat je gewoon lekker buiten kunt zitten, buiten eten, kinderen lekker spelen en voetballen, en een paar keer zwembad zou ook leuk zijn.
Dat is althans hoe we het afgelopen jaren gehad hebben. Hoewel we de allereerste keer aan de westkust van Frankrijk zaten en toen gewoon alleen maar slecht weer. Geen enkele keer zwembad, en we waren met nog 2 andere stellen zo ongeveer de enige op de camping. Uiteindelijk nog een best dure vakantie geworden omdat we ons elders moesten vermaken (dierentuin, binnenzwembad in de stad etc.). Dat dus nooit meer.

Gewoon lekker voorjaarsgevoel. Regelmatig korte broek aankunnen, geen jas persé nodig, buiten bbq-en etc.
Je bent in die periode 's avonds wel sneller binnen, dat wel.

Een vakantiepark in Nederland is altijd goed nauturlijk, maar niet wat we nu willen. Komende zomer gaan we al een verre reis maken, dus daarom nu ook niet weer een vliegvakantie, maar toch wel naar het buitenland.

vlinder72

vlinder72

22-02-2017 om 11:00

In Frankrijk

Voor dat soort temperaturen moet je echt zuidelijker zitten. De languedoc en de cote d'azur. Maar dat is een stuk verder rijden. En dan nog is het best fris in het zwembad en de zee is zeker te koud. Wij zijn in de meivakantie wel een naar de camping Le Brasilia geweest. Er waren mensen maar het blijft rustig natuurlijk.

In juni zijn wij ook wel eens naar de Dordogne geweest. Wij hadden toen orachtig weer. Maar dat kan ook anders zijn en in april kan het nog alle kanten op. Voor het mooie weer zou ik niet Franrijk kiezen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-02-2017 om 11:44

te hoge verwachtingen

Ik denk dat je verwachtingen te hoog zijn.

'gewoon' 20-23 graden, buiten eten, zwembad, zomerse gezelligheid en dan ook nog max. 1000 km rijden.
Een dagje rijden in zuidelijke richting maakt dat de kans wel wat groter is, maar dat de kans op kouder of natter weer is gewoon ook heel reëel. Je hebt een flinke dosis geluk nodig.

Je zoekt een zomervakantie in april. Volgens mij creëer je je eigen teleurstelling. Op een camping hangen is namelijk alleen maar leuk als het mooi weer is. Anders is er geen lol aan. Zoals anderen ook al schreven: ik zou op zoek gaan naar een bestemming waar van alles te doen is. Focus op de stad of op het gebied, niet op de camping. Maak plannen om leuke kastelen te bezoeken, een mooi museum, een gezellige stad, een drukke markt. Dingen die ook leuk zijn als het 'maar' 15 graden is, en waarbij ook een buitje geen ramp is.

Lente

Lente

22-02-2017 om 15:05

Ik zou last minute boeken

Wacht gewoon het weer af. En dan beslis je een week van tevoren waar je heen gaat.

mamaonbekend

mamaonbekend

27-02-2017 om 19:03 Topicstarter

Auto

Nogmaals gepeild maar man wil echt persé met de auto. Gewoon gemak. Dus een last minute vliegvakantie gaat em niet worden... Ik wil wel vliegen maar man nu niet dus tja....

Niet haalbaar

http://www.buienradar.nl/weer/barcelona/es/3128760/klimaat

Onder 'klimaat' kun je hier zien wat in april/mei de weersverwachting is. Pas in Barcelona vind je begin twintig graden. Dat is wel anderhalf keer de afstand die je wil rijden.

Lente

Lente

27-02-2017 om 22:07

Als man niet wil vliegen, zou ik het boeken van de vakantie

aan hem overlaten.
Met een temperatuur-overzicht erbij van verschillende landen op redelijke reisafstand.

Marije

Marije

27-02-2017 om 22:14

last minute

Maar last minute hoeft toch geen vliegvakantie te zijn? Je kunt toch ook een paar campings in verschillende gebieden in gedachten houden en het weer afwachten. Zijn de voorspellingen goed, dan boek je. Het is meivakantie, geen hoogseizoen, je vindt overal wel een plekje.

Lente

Lente

27-02-2017 om 22:35

Marije heeft gelijk

Ik was vooral getriggerd door een man die van alles afwijst, maar niets doet.

Mijn eerdere reactie ging ook over wachten op : waar is het mooi weer. En dan pas boeken op een camping.

mamaonbekend

mamaonbekend

08-03-2017 om 11:09 Topicstarter

Nou

Denk dat we dat inderdaad doen Marije.
Heb nu 2-3 campings in de Ardèche in gedachten. En Gardameer is ook altijd goed, maar daar zijn we al vaker geweest dus zou nu niet mijn voorkeur hebben. Maar als het weer daar beter is, kan het goed zijn dat het dat alsnog wordt.
Normandië staat ook wel op het lijstje, maar da's het minst zonzeker gok ik. Idd La Cote de Nacre zou ik eens heen willen, maar ik heb nu net gelezen dat het buitenbad met glijbanen dan nog niet geopend is en dan valt ie af. Stél dat je zwemweer hebt dan wil ik ook buiten kunnen zwemmen (de kids althans) en dan zou ik het zonde vinden als je alleen binnen kunt zwemmen.

Overigens zou ik ook nog eens graag naar de Vendée/Gironde gaan. Daar heb ik ook een paar campings op het oog maar ik ben bang dat de bezettingsgraad in die periode erg laag is.

Marije

Marije

08-03-2017 om 21:26

precies

Mooie bijkomstigheid is dat je een mooie korting krijgt, dus win-win zou ik zeggen.

Wij zaten vorig jaar in Le Boucanet, in een strandhuisje aan zee, ideaal. Maar zo ver wil je niet rijden...

vlinder72

vlinder72

08-03-2017 om 22:31

Le ranc davaine in de ardeche

Wij hebben ooit in de zomer op de camping le ranc davaine gestaan. Die camping heeft in ieder geval een overdekt zwembad.

Verder lag het direct aan de rivier.

Mijn kinderen hebben het er erg naar hun zin gehad. Alles mocht op de glijbanen en de rivier was met de versnellingen echt een topper.

mamaonbekend

mamaonbekend

09-03-2017 om 14:53 Topicstarter

Le Ranc Davaine staat inderdaad op mijn lijstje van mogelijke campings in de Ardèche ! Goed om te horen dat jullie het een mooie camping vonden.

mamaonbekend

mamaonbekend

17-03-2017 om 11:02 Topicstarter

Nou

Waarschijnlijk wordt het toch deze camping! Zelf gaf ik de voorkeur aan een andere camping, maar de rest van het gezin kiest voor deze. Dus die gaan we waarschijnlijk binnenkort boeken, we kijken het nog even aan maar gaan de gok wel nemen, denk ik. Die omgeving zijn we nog nooit geweest dus dat lijkt ons al erg leuk.

Volgens mij kan ik het beste via de camping zelf een accommodatie boeken toch? Ik heb althans ergens gelezen dat Vacansoleil geen goede plekken heeft.
Daarom maar via de camping denk ik. Heeft iemand ervaring met de stacaravans daar huren? Ik zou graag mijn een type met TV hebben (en 3 slaapkamers), maar o.b.v. de summiere plaatjes op de site kan ik dit maar bij één type kan vinden. Iemand er bekend mee?

En wie weet of en welke activiteiten er in de meivakantie bij slecht weer georganiseerd voor kinderen (ouder dan 10 jr).
Of tips voor de omgeving bij regenachtig weer? Is er bijv. in de buurt ergens een binnenzwembad ?

mamaonbekend

mamaonbekend

17-03-2017 om 11:02 Topicstarter

Ik bedoel dus dat het waarschijnlijk Le Pommier wordt

mamaonbekend

mamaonbekend

24-03-2017 om 17:08 Topicstarter

Dus

Nu is het definitief! Inmiddels Le Pommier geboekt, een chalet zonder TV uiteindelijk trouwens
Ben erg benieuwd hoe het gaat bevallen! Hopelijk lekker weer voor iedereen die in de meivakantie weg gaat!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.