Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

spuit elf

spuit elf

01-06-2017 om 13:51

camping noord-italië gezocht

We willen dit jaar voor het eerst gaan kamperen in Italië, maar zijn door drukte niet echt toegekomen aan campings zoeken. Nu heb ik wel zitten zoeken bij de Anwb en eurocampings e.d., maar ik vraag me telkens af of ik hiermee wel alle campings vind die aan onze eisen voldoen. En daarbij heb ik gewoonweg eigenlijk weinig verstand van Italië om een weloverwogen keuze te maken. Vandaar mijn vraag aan jullie: wie kent een leuke camping in Noord-Italië. We zijn met 2 pubers (13 en 16), willen graag een zwembad en een niet al te grote camping. Animatie is niet echt nodig, maar ook geen no-go. Wie o wie heeft een gouden tip?

Mams

Mams

01-06-2017 om 19:44

Deze?

In Cannobio (aan het lago Maggiore in noord italie) zijn wij een aantal jaren geleden geweest. Ik ken een camping direct aan het meer, camping Riviera heet die volgens mij. Rechttoe rechtaan, niet heel bijzonder volgens mij. Zijn we een keer overheen gelopen. Wel leuke ligging, zo vlak aan het lago Maggiore.

We hebben zelf overnacht op camping Valle Romantica. Ligt iets buiten het stadje aan een weg. Was toen een vrij groene camping aan een rivier met een klein zwembad. Leuke aan deze camping was dat je zowel vooraan als achteraan op de camping leuk aan het water kon zitten, rotsen kon klimmen en zwemmen. Destijds veel gezinnen maar ook best veel pubers op de camping. Of er animatie was weet ik niet, denk het niet eigenlijk. Camping was niet goedkoop maar wij vonden prijs-kwaliteit prima in orde.

In de buurt ook best eea te doen. Wij zijn een dagje naar de euwige sneeuw geweest, dagje Locarno (Zwisterland) en dagje naar de markt in Luïno (a/d overkant van het meer met de boot).

spuit elf

spuit elf

02-06-2017 om 18:00

dank je

Dank je! ik ga eens kijken naar je tips!

Lago orta

Ik weet nog niet of het bevalt maar wij gaan van de zomer hierheen met onze 3 pubers: http://www.campingcusio.it/en/

Orta is minder bekend en dus druk dan de andere meren in noord italie. De camping heeft een zwembad en is op loopafstand van een dorpje.

Ben reuze benieuwd

Moeder

Moeder

02-06-2017 om 21:08

Toscane

ValleGaia ligt meer naar het midden, in de Toscane maar het is een echte aanrader. Schoon, ruime toiletgebouwen, strijkplanken Twee zwembaden, pizzeria, restaurant Robin Hood en een klein winkeltje.
Je zit wel best ver van alles af dus je hebt voor alles de auto nodig. Wij waren er september vorig jaar en hebben het er heerlijk gehad. Wij hadden wel geen pubers bij ons maar zoals ik dat inschat hadden mijn jongens zich daar wel geamuseerd.
http://www.vallegaia.it/
Heel veel vakantieplezier

Julia64

Julia64

25-06-2017 om 22:12

Swaen

Ik zie dit topic nu pas, zie dat jullie deze zomer naar camping Cusio gaan.
Wij hebben daar 2 jaar achtereen een week gestaan met onze zoon van toen 13 en 14 jaar oud, is ons supergoed bevallen! Hele leuke, beetje rommelige camping met een ideale mix van Nederlanders en echt Italiaanse campingstraatjes. Supervriendelijk echtpaar als eigenaren die heel relaxt en behulpzaam zijn. Dorpje Orta is erg leuk, beetje toeristisch maar nog zo kleinschalig dat dat juist leuk is. Veel plezier in elk geval, als je nog meer wilt weten hoor ik het wel!

Julia64

Julia64

25-06-2017 om 22:17

en verder

zijn we de afgelopen jaren hier geweest;

http://www.campingzoo.it/nl/
en
http://campingmaremonti.com/nl/

Allebei goed bevallen. Geen echt georganiseerde animatie (als je de discodansjes voor kinderen in de avond niet meetelt) maar genoeg pubers, zwembad, en in beide gevallen een prachtige omgeving met van alles te doen.

P.S. Misschien ben ik veel te laat met mijn reactie en heb je allang al iets gevonden, dan onthoud je het maar voor volgend jaar of wie weet heeft een ander er nog wat aan

Aagje Helderder

Aagje Helderder

25-06-2017 om 23:43

Julia

Ik heb even gekeken naar die camping en het ziet er mooi uit. En de omgeving lijkt me ook prachtig. Ik heb wel een paar vragen: zijn er ruime plekken voor caravans? En hoe schoon is het sanitair?

Alvast bedankt!

Aagje

Julia64

Julia64

26-06-2017 om 22:24

Aagje

Hoi Aagje,

welke camping bedoel je, camping Cusio?
Wij hadden daar een caravan gehuurd, dus over de standplaatsen weet ik niet zoveel. Op Italiaanse campings staat alles meestal behoorlijk bovenop elkaar en van wat ik zag was camping Cusio daar geen uitzondering op. Redelijk hutje mutje dus.
Het sanitair was prima in orde, altijd heet water, schone douches (wel met muntjes).

Als je nog meer wilt weten of als het toch om een andere camping ging, hoor ik het wel!

groeten
Julia

Julia

Wat leuk om te horen dat je daar geweest bent en het is bevallen. We gaan met onze kinderen van 11, 13 en 14. Zij willen heel graag kamperen dit jaar en verheugen zich enorm. Ik moet nog even wennen aan het idee. Die enorm luxe airbnb met 2 (!) prive zwembaden in Málaga beviel me uitstekend vorig jaar. Maar goed. Matjes en tentjes wat de klok slaat dit keer.

We blijven een week en hebben nog niet zoveel in de planning. Alleen een dagje Milaan. Dus tips zijn reuze welkom!

Aagje Helderder

Aagje Helderder

27-06-2017 om 23:17

Julia

Ja, die camping bedoelde ik idd. Had de link bekeken en het ziet er prachtig uit. Wij zoeken iig campings in mooie omgeving, waar we onze redelijk grote caravan + voortent kwijt kunnen en daarbij zijn we nogal gehecht aan goed sanitair.

Dank voor je reactie!

Swaen, ik hoor tzt graag jouw ervaringen!

Aagje

Aagje

We gaan pas laat, half augustus. Maar ik hou je op de hoogte!

Julia64

Julia64

28-06-2017 om 21:18

Swaen en Aagje

Goh, even graven hoor, wat wij toen allemaal gedaan hebben.... een boottochtje naar het eilandje midden in het Ortameer is in elk geval erg leuk (https://nl.wikipedia.org/wiki/Isola_San_Giulio). Daar kun je dan een uurtje rondwandelen en weer terugvaren,
Vanaf de camping kun je ook heel mooi wandelen rondom (een deel van) het Ortameer.
Zwemmen kun je in het meer zelf, maar op ong. 20 minuten rijden heb je een prachtig gebied met watervallen enzo waar je ook kunt zwemmen. Route weet ik niet meer, maar bij de receptie kunnen ze dat vast vertellen!
Dagje outlet hebben we ook gedaan.
We hebben ook een dag geklommen, samen met nog een paar gezinnen, met een ervaren bergbeklimmer, Sepp (geregeld vanuit de camping). Was echt geweldig leuk om te doen! Zonder enige ervaring stond ik op een gegeven moment toch mooi bovenop een berg en zoon met hoogtevrees nota bene ook!
En ga zeker een lekker ijsje eten bij de ijssalon aan het begin van het dorpje
Oh heerlijk, nu ik dit zo allemaal opschrijf zou ik er zo weer heen willen.
Veel plezier!!

Julia

Nou, m'n voorpretmodus is nu aan hoor!

Veel dank!

Julia

We zijn gister gearriveerd en vinden het nu al enorm leuk! Prachtige omgeving, niet te aangeharkt, lekker zwembad en slechte WiFi

Julia64

Julia64

23-08-2017 om 20:59

Swaen

He wat leuk om te horen zeg! Super dat jullie het naar je zin hebben
Heel veel plezier!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.