Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

campings in het groene hart en langs de kust

Wij gaan (fiets)trekken met de kinderen door het Groene Hart. De dagafstanden zijn beperkt dus echt veel te kiezen is er niet, maar heeft iemand een favoriete camping in deze contreien?

De route wordt Oost-West door het Groene Hart en dan van Katwijk naar Bakkum. Ongeveer.

Ik reken er een beetje op dat het lastiger wordt dan vorig jaar, toen zaten we op de Veluwe en in Flevoland en daar was heel veel ruimte. Aan de kust zal het wat krapper op mekaar zijn allemaal, maar we hopen een natuurcamping of een andere kleine camping te vinden waar het prettig genoeg is om een paar dagen te staan. Iedere dag inpakken vinden we sinds de kinderen er zijn niet zo fijn meer..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

19-07-2010 om 08:52

Svr

Heb je gekeken op de SVR-site? Daar staan er volgens mij heel wat op.

krin

krin

19-07-2010 om 09:06

Nieuwkoop e.o,

Geen persoonlijke ervaringen met de campings, wel met het gebied; er zijn vrij veel relatief kleine boerderijcampings. Over de bovenste camping heb ik van een kennis wel lovende berichten gehoord, die blij verrast was over de landelijkheid zo midden in de Randstad.
http://www.kampeerhoevekoole.nl/
http://www.camping-wijzer.net/groene-hart-camping-fam-de-jong-de-hoef/12010405404110

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2010 om 10:31

Paar tips

Wij hebben ook net weer twee weekjes gefietst, ongeveer zelfde route en nog verder noordwaarts. In Snelrewaard heb je camping De Oude Boomgaard, dat vond ik een leuk en rustig campinkje. Een paar jaar geleden waren we een nachtje op De Amstelkade in Wilnis, vonden we erg leuk. Je mag daar kampvuur bij je tentje maken. In Katwijk zijn alleen twee heel grote campings, wij stonden op Zuidduinen, die viel ons nog wel een beetje mee, we hadden er een mooi plekje. De dag erna kampeerden we op het natuurkampeerterrein bij Heemskerk, was ook een mooie camping. Heb je een natuurkampeerkaart? Www.natuurkampeerterreinen.nl
Veel plezier!

rodebeuk

rodebeuk

19-07-2010 om 10:42 Topicstarter

Oh wat leuk

ik krijg al zo'n voorpret.

Ijsvogeltje, was het niet te heet? Nou ja, een ijsvogeltjes kan wel wat hitte hebben, met zo'n lijfje .. ik hoop eerlijk gezegd op wat koeler weer, zie ertegenop om weinig schaduw te hebben.

Natuurkampeerkaart hebben wij ook, ik heb mijn ook laten vallen op Heemskerk maar zeker ook op Velsen/Driehuis. Daar moet er ook nog een zitten. Vind het wel spannend of de boel erg vol zit, het is echt piektijd als wij gaan (eerste twee weken augustus).

Mgoed, er zijn geen natuurcampings in het groene hart zelf, vandaar mijn vraag hier op het forum. De SVR-campings zijn alleen op een lijst beschikbaar als je donateur wordt en dat vind ik niet de moeite waard omdat we toch voornamelijk voor natuurcampings kiezen. We hebben alleen maar een paar stepping stones nodig om het Groene Hart te doorkruisen.

Trouwens, ik werk sinds kort bij een organisatie waarvan het werkgebied het Groene Hart is... zit zelf op het hoofdkantoor maar ik vind het wel een leuk idee om het werkgebied eens op vakantie mee te maken.

Bedankt allemaal!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2010 om 10:56

Rodebeuk

We hadden echt super fietsweer. En geen last gehad van het slechte weer, toen zaten wij inmiddels op Texel en Vlieland en daar doen ze niet aan noodweer. We zijn daarna nog doorgefietst naar Lauwersoog en Groningen.
Snelrewaard is trouwens ook een natuurkampeerterrein, en ligt in het groene hart.
Onze ervaring is dat campings altijd wel een plekje voor fietsers hebben (of maken), in Nederland hebben wij daar nog nooit een probleem mee gehad (in tegenstelling tot sommige andere landen).
Lekker dat jullie het nog voor de boeg hebben!

rodebeuk

rodebeuk

19-07-2010 om 11:08 Topicstarter

Ijsvogeltje

..ja, dat er altijd een plekje is was vorig jaar onze ervaring ook. We zijn nu echter met 2 tentjes (buuf plus vriendinnetje erbij) én augustus én kust... dus toch weer wat twijfels. Maar het loopt idd altijd los.

Vorig jaar hebben we af en toe een nacht op een 4 sterrencamping gestaan, één keer waren we de enige tent. Op de Veluwe. Ook leuk. Aanrader is trouwens de Thijmse Berg in Rhenen, daar hebben ze een mooi trekkersveldje terwijl het verder helemaal stacaravans en 80 caravanplaatsen was. Heel leuke sfeer onder de trekkers.

Ach, alles is idd leuk.

Maar wat een verschil in afstanden! Ik wilde vragen of jullie via de dijk naar Lelystad zijn gaan, maar dit zijn wel ff andere afstanden dan wij gepland hebben! Jongste is 5. We hebben geen aanhangfiets en man wil er geen kopen voor die twee weken, dus hij gaat stukjes op de eigen fiets en dan weer de fiets op de fietskar... blij als we een keer de 40 halen.

Ik zit te twijfelen tussen echt kamperen in Amsterdam of om de stad heen rijden... wat zou jij doen? Onderlangs wordt het wel een heel klein rondje.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2010 om 11:37

Rodebeuk

Wij hebben ook veel meer gefietst dan we hadden verwacht! De mannen gingen als een speer. De jongste is 8 en fietste voor de eerste keer zelf (andere vakanties op aanhangfiets). We dachten ook dat 40 km het maximale zou zijn, maar dacht meneertje zelf heel anders over... we hebben 600 km gefietst, waarvan de laatste dag 103 (!). Dat was dus op nadrukkelijk verzoek van jongste zoon, ha ha, zo zie je maar.
By the way: je mag onze aanhangfiets wel lenen als je wilt. Hij staat toch maar te verstoffen in de schuur. Het is een met bevestiging op de zadelpen, dus je kunt gewoon fietstassen op je fiets doen.
Ik zou niet naar die stadscamping in Amsterdam gaan, maar iets doorrijden. Ik weet niet hoe je precies wilt rijden, maar net buiten de stad is het direct veel rustiger en zijn ook campings (Durgerdam etc).
Wij volgden trouwens de lf4 naar Den Haag, en vervolgens de noordzee/waddenzeeroute, erg de moeite waard. In Amsterdam zijn wij nu dus niet geweest.
Laat maar weten of je de aanhangfiets wil lenen. Komend weekend zijn we weer thuis (nu nog even aan het vakantie vieren).

rodebeuk

rodebeuk

19-07-2010 om 13:55 Topicstarter

Heel graag ijsvogeltje!

Ik ben RBman al aan het warm maken... fijne vakantie verder, en we hebben later wel contact.

[email protected] of was het nou live.com?

We zaten er echt tegenaan te hikken, omdat we in onze meerjarenplanning volgend jaar naar de Alpen gaan, en daarna is hij zeven en moet ie gewoon op de 24inch fiets mee kunnen. Dit is perfect!

Bastet

Bastet

19-07-2010 om 15:33

Zoetermeer?

Een leuke camping is:
http://www.nederland-camping.nl/campinginformatie.asp?CampingID=692230
In Zoetermeer.
Bastet

krin

krin

19-07-2010 om 19:53

Of het geertje, bij zoetermeer

Daar kun je ook kamperen bij de boer, en dan 's morgens de geitjes melk geven en zwaaien naar de biggetjes.
http://zoetermeer.digicity.nl/Campings-Groepsaccomodaties/Boerderij_t_Geertje-1579374319id.html

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-07-2010 om 23:00

Mail

Rodebeuk, je hebt mail!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-07-2010 om 12:48

Rodebeuk

Ik heb je zojuist teruggemaild, naar je rotebuche-adres, want het andere stond er niet bij! (en omdat je schreef dat je dit adres niet vaak bekijkt, meld ik het hier even).

rodebeuk

rodebeuk

20-07-2010 om 13:13 Topicstarter

Dankjewel!

ik zit geloof ik de hele dag al te slapen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.