Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

(christelijke) camping gezocht in het buitenland.

Wie kan ons helpen aan een leuke (christelijke) camping in Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk, Frankrijk o.i.d.?

We hebben een paar "eisen":

gezinscamping voor wat oudere kinderen (die van ons zijn 9, 11 en 13 jaar)

een zwembad op de camping maar een wat dieper meer of rivier (wat dieper is dan pootjebaden) is ook goed.

Als er iets leuks in de omgeving te doen is dan is dat zeker aantrekkelijk.

Er is heel wat te vinden aan campings maar niet binnen ons budget, lijkt het wel.
We kunnen 40 euro per nacht (incl. 5 personen, tent, extra bijzet tentje en electra) besteden.

Ik hoop dat er wat reacties komen. Heb al heel veel gegoogled maar tot nu toe niets kunnen vinden.

Gr. K. ersje


Chippie

Chippie

27-12-2010 om 14:12

Ik ben ook heel benieuwd wat je precies zoekt...

Ik ben oprecht geinteresseerd. Waarin onderscheidt een christelijke camping zich? Er komen alleen christelijke mensen, er is een kerkdienst, zondagsrust, geen aanstootgevende kleding???

Ik ben oprecht geinteresseerd. Ik zal er - eerlijkheidshalve - bijzegeen dat ik daar juist zo kriebelig van wordt. Geloof is prima, maar dat zit in jezelf. Daar heb je in mijn ogen geen kerk - en zeker geen kerkelijke regels - voor nodig. Laat staan een camping. Het komt op mij nu over dat niet-christelijke mensen in jouw leven niet welkom zijn.

reina

reina

27-12-2010 om 14:55

K ersje (beetje ot)

Je vraag intrigeert mij ook, ik vraag me oprecht af wat voor jou het verschil is? Naar een kerkdienst gaan kun je altijd, mag er niets gedaan / verkocht worden op zondag? Wil je alleen met gelijkgestemden in contact komen? Dan vraag ik me direct af of je nooit naar niet-christelijke landen op vakantie zou gaan? Toen ik bijv in India was vond ik juist de gesprekken over geloof met hindoes, sikhs etc zo interessant, van elkaar leren, elkaar nog meer gaan waarderen. Ik vraag me ook af of je onder christelijk alleen protestant verstaat of ook (juist misschien) katholiek, want ik denk dat je in bijv Frankrijk niet veel kans maakt op protestante campings. Ik ken het fenomeen trouwens sowieso niet. Wel kom ik op de SVR-site soms tegen dat je niet op zondag mag aankomen of afreizen, voor mij een reden om niet te gaan, ik ben dan toch bang in een omgeving terecht te komen waar er erg op me gelet wordt ( terwijl ik echt geen gekke dingen doe

Ha! ik weet er 1!

In Frankrijk, in Souillac:
http://www.ladraille.com/nl/camping.html
Als kind ging mijn man hier vaak heen, hij vond het daar fantastisch. Dus jaren later gingen wij samen met onze kinderen, was het een happy-de-peppie christelijke camping geworden! Wij zijn snel gevlucht, maar misschien iets voor jullie? Omgeving is prachtig i.i.g.!
Gr. Suus

vlinder72

vlinder72

27-12-2010 om 15:26

Beter uit reizen

Beter Uit reizen biedt verschillende christelijke campings aan. Zowel met eigen tent/caravan als het verhuren van mobilhomes of huisjes.

Voor de nieuwgierigen onder ons. Het zijn heel normale campings maar met een wat alternatief entertainmentprogramma. Op zondag bieden ze vaak een kerkdienst aan. Dat soort dingen. Ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die dat prettig vinden.

Mijn schoonouders reizen altijd met een christelijke reisorganisatie. Zij willen namelijk niet reizen op zondag.

Taizé

In Frankrijk, geloviger kan het bijna niet

Val d'or luxemburg

Wij zijn een paar jaar geleden op bovenstaande camping in Luxemburg terecht gekomen.
Qua omgeving is het prima. Er is veel te doen in Luxemburg. Wij merkten dat het hier om een evangelische camping bleek te gaan aan het feit dat de gezinnen enorm groot waren (6, 7 kinderen per gezin geen uitzondering), veel kinderen 'u' tegen hun ouders zeiden, alle gezinnen aan tafel uit de bijbel lazen (behalve wij), de meeste meisjes en vrouwen rokken droegen, en iedereen (behalve wij) op zondag naar de kerkdienst ging.
De sfeer was verder prima, vriendelijk, maar ik voelde mij wel een buitenstaander. Dat lag vnl aan mijzelf.
Al met al vond ik de camping in het hoogseizoen veel te druk, de plaatsen veel te klein.
Overigens kwamen wij ook bij uitstapjes veel Nl 'refo-gezinnen' tegen (veel kinderen, lange rokken).

Groetjes,
Iris

Rembrand

Rembrand

27-12-2010 om 19:04

Google is je beste vriend

http://www.chr-campings.nl/
M.

Tijgeroog

Tijgeroog

28-12-2010 om 00:09

Ik snap het wel (toch nog even)

Ik was ook even verbaasd toen ik het bericht van K.ersje las, maar meteen daarna begreep ik het wel, ik herken het.
Wij gaan bij voorkeur naar kleine naturistische campings. Ik vind het fijn dat ik daar bloot kan lopen, maar de sfeer vinden we zeker zo belangrijk. Vriendelijkheid, respect (voor elkaar, voor de natuur), rust, veel mensen die min of meer op dezelfde manier in het leven staan als wij. Op die manier kun je best ontspannen vakantie vieren.
Ik kan me voorstellen dat K.ersje zich ook erg thuis voelt bij de sfeer op de "christelijke" campings en er daarom graag komt. Het gaat bij ons in ieder geval niet om bepaalde activiteiten ofzo, maar om een gevoel dat zich maar moeilijk laat omschrijven maar er zeker wel is.

Ik snap het niet

Iedere camping verschilt toch qua sfeer?

Gr. Poezie.

Janeway

Janeway

29-12-2010 om 18:12

Ook een camping

http://www.campingauboisjoli.com/nl/
Toen wij daar waren werden er praise diensten gehouden op een veldje.. Niet ons ding. We hebben daar verder wel een prettige vakantie gehad. Eigenaren erg aardig, zwembad erbij.

Tijgeroog

Tijgeroog

29-12-2010 om 19:12

Poezie

Ja, dat klopt. Daarom is het fijn om een beetje te weten wat je kunt verwachten.
Als je met heel veel plezier op kleine SVR-campings staat is dat qua sfeer toch heel anders dan een grote jongerencamping in Renesse. Dus dan ga je volgend jaar toch liever op zoek naar weer zo'n kleine SVR-camping.

Chippie

Chippie

29-12-2010 om 21:34

Tijgeroog

Kijk, dat begrijp ik wel: levendig versus rustig. Naturist versus niet naturisten camping lijkt me ook wel logisch. Ik wil ook nog wel geloven dat een christelijke camping rustiger is . Ik zit ook niet graag op 'levendige' campings met Kool Alberts muziek.

Maar ik blijf het een bijzondere zoekcriterium vinden. Het geeft mij in ieder geval ook een beetje het gevoel dat ik als niet-christen inferieur ben (daar zit ook precies mijn allergie inzake religie), iemand die alles doet wat god heeft verboden.

Kijk, als het voor jou belangrijk is dat de winkel niet op zondag is geopend, dat er kerkdiensten zijn of iets anders concreets, dan kan ik me er iets (iets dus) bij voorstellen. Maar je zoekt het nu in sfeer en mensen en dat vind ik bijna 'eng'.

mopperkont

mopperkont

30-12-2010 om 20:55

Maar dat is nou het leuke van een forum!

Het leuke van een forum is juist dat een onderwerp een andere vraag op kan roepen. Ik ben ook nieuwsgierig naar wat een Christelijke camping Christelijk maakt.

Chippie

Chippie

30-12-2010 om 21:55

Eens met mopperkont...

Zoals je nu je posting stelt en de latere reacties is het wel heel erg éénrichting. Dan kun je net zo goed wat beter gaan googlen etc. Het leuke is dat je door een vraag te posten ook antwoorden/vragen terug krijgt waardoor je wereldbeeld (en dat van de ander) zich verbreedt. En als je haalt is het ook leuk om te brengen.

Simone G

Simone G

30-12-2010 om 21:57

Maar...

wellicht is dat juist wel het christelijke... to the point blijven en niet doorzagen! Horen wat je horen wilt en voor de rest basta! Op reguliere campings heb je vaak mensen voor een kletspraatje.. zal je hier dan wel niet tegen komen!

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 22:17

To the point en niet doorzagen?

Vind je dat echt bij christelijk passen? Mmmmm....dat weet ik zo net nog niet...

Ik zou er overigens juist niet aan moeten denken op een christelijke camping te staan. Niet dat ik nu de hele dag loop te vloeken ofzo, maar ik moet eerlijk zeggen dat er best weleens momentjes zijn waarop ik er wat uitfloep (als ik voor de zoveelste keer mijn nek breek over een badmintonracket in de voortent bijvoorbeeld) wat ws niet op prijs gesteld wordt daar....

Maar k.ersje was wel duidelijk

Ze vroeg naar een 'christelijke' camping, en gaf ook duidelijk aan dat een discussie over het hoe/waarom van een dergelijke camping niet wenselijk was.

Natuurlijk is het mooi dat er verder nagedacht wordt en het een het ander weer oproept, maar als je een duidelijke vraag stelt en je ziet je draadje verzanden in een andere discussie dan schiet dat zijn doel voorbij.

Dat is jammer, want het doel is om leuke tips te krijgen over bepaalde campings zodat je je vakantie kunt gaan bepalen. Gelukkig zaten die er ook tussen.

Als iemand een vraag stelt en direct daarbij aangeeft een andere discussie daaromtrenet niet wenselijk te vinden, waarom dan toch een dergelijke discussie?

Maylise

Maylise

30-12-2010 om 23:37

Moppeke

Nou een dergelijke discussie vindt plaats omdat mensen blijkbaar toch nieuwsgierig zijn naar de beweegredenen.

Ik vind het juist altijd wat vreemd als de persoon die een nieuw onderwerp op het forum zet gelijk zegt wat er wel en niet bediscussieerd mag worden. Het is een openbaar forum bedoeld voor discussies en degene die een draadje opent is niet de eigenaar van het onderwerp dus het kan zijn dat er reacties worden geplaatst die misschien maar zijdelings met het onderwerp hebben te maken of dat het onderwerp op een zijspoor komt.

vlinder72

vlinder72

31-12-2010 om 09:06

Christelijke camping

Volgens mij is daar niets mis mee. Het gaat denk ik ook niet zozeer om de mensen. Maar meer om de camping zelf. Even kijken hoe ik dat duidelijk kan maken. Mijn schoonouders gaan altijd met een Christelijke reisorganisatie op vakantie. Zij zouden zo'n camping zeker waarderen. Maar echt niet omdat zij zich beter voelen dan andere mensen. Zulke mensen zullen er heus wel zijn maar die heb je overal. Christelijk of niet.

Waar het mijn schoonouders om zou gaan is bijvoorbeeld:

- niet af- en aanreizen op zondag
- geen campingwinkels op zondag want op zondag mag je niet werken en je mag ook niemand aanzetten tot werk op die dag (voor mij persoonlijk een erg aparte manier van denken maar voor mijn schoonvader erg belangrijk)
- kerkdienst in het Nederlands
- geen excursies op zondag
- 's avonds geen herrie van opgeschoten, dronken pubers
- christelijk vermaak voor kinderen (zoiets als een kindernevendienst dus)

Dat is een keuze voor ieder voor zich. Ik kies als ik een camping kies ook voor een bepaalde camping. Zo hebben wij bijvoorbeeld een hekel aan entertainment op campings of bungalowparken. Het mag er best zijn maar ik wil er geen last van hebben. Dus liever geen musicals bij het zwembad. Of een optocht over de camping. Of iets met polsbandjes. Echt vreselijk.

Daar trekken wij onze grens. Als wij merken dat een camping zoiets aanbiedt dan gaan wij daar niet naar toe.

En zo heeft iedereen eigen eisen aan een verblijf. Ik zie niet in wat daar mis mee is.

reina

reina

31-12-2010 om 09:56

Waarom deze negatieve reactie? Er wordt toch niets vervelends gezegd? Mensen vragen zich iets af en dat kan een leuke 'discussie' worden, zo gaat het met veel draadjes. Ik snap niet waar jij je zo aan stoort.

Puck

Puck

31-12-2010 om 10:28

Waar herken je een christelijke camping dan aan?

Hoe kan ik trouwens zien dat een camping christelijk is? Profileren ze zich zo heel nadrukkelijk op hun website of bij de receptie of merk ik het pas als ik er daadwerkelijk sta?
En K.ersje: mensen zijn hier oprecht belangstellend, jammer dat je daar niet op in wenst te gaan. Kennelijk sta je niet open voor discussie.

reina

reina

31-12-2010 om 12:49

K ersje

Dat je geen antwoord krijgt is jammer, maar ws is dat omdat niemand een antwoord voor je heeft. Al heb ik wel minstens 1 tip gezien, herinner ik me. De discussie bij Religie voortzetten vind ik niet zo zinvol, daar kijken veel mensen niet, ik ook zelden, de daar gevoerde discussies spreken me meestal niet aan. Natuurlijk kan er een draadje gestart worden in 'offtopic', maar dat valt dan erg uit de lucht als er geen echte startvraag is. Ik vind niet dat er erg respectloos gereageerd wordt, maar als het jezelf betreft voelt dat anders, weet ik uit ervaring. Zelf ben ik oprecht geintereseerd in het 'waarom?'. Niet omdat ik het raar vind, maar zelf heb ik de behoefte helemaal niet en ik vraag me dan af wat voor iemand de meerwaarde is. Ook mijn vraag of je nooit naar bijv Islamitische of hindoeistische landen zou gaan omdat je je daar niet thuisvoelt is oprecht, ik vind dat nl juist wel een meerwaarde hebben en ben benieuwd hoe jij daar bijv tegenaan kijkt. Als je niet wilt reageren is dat uiteraard jouw goed recht, maar ik mag het wel jammer vinden.

Camping in het schwarzwald?

Vorig jaar waren wij op een camping in het Schwarzwald; Camping bankenhof in Titisee.
Op deze camping strijkt elke zomer een "campingkirche" neer. Ik weet niet of je zoiets bedoelt, wij zijn er niet geweest, want we zijn niet religieus, en hebben ons er niet in verdiept.
Wat ik ervan gezien heb, is dat er dus een grote tent stond waar kerkdiensten in gehouden werden, en overdag was er animatie voor kinderen. 's Avonds trok er een van de mensen van de campingkirche over de camping, zingend en met gitaar, over de camping, met in zijn kielzog een stoet kinderen.
Vlakbij de camping ligt een meer (Titisee) en in de omgeving is best een hoop te zien, vooral als je van koekoeksklokken houdt Verder een mooie omgeving met de hoogste top van het Schwarzwald in de buurt, veel natuur, leuke dorpjes en stadjes, en lekker eten.
Nogmaals, ik weet niet of je zoiets bedoelt, je zou eens op de site van de camping kunnen kijken, misschien een idee voor het volgend jaar.

reina

reina

31-12-2010 om 14:00

K ersje

Mooi dat je een camping gevonden hebt, toch niet voor niks geweest

Maylise

Maylise

31-12-2010 om 14:16

K ersje

Het is natuurlijk helemaal aan jou of je wil reageren. Als jij geen tijd/zin hebt om op andere vragen in te gaan dan hoef je dat uiteraard niet te doen. Alleen ik vind het vreemd dat je vervolgens ook beslist dat andere mensen niet onderling over dat onderwerp mogen discussiëren. Dat vind ik een beetje onaardig overkomen en bovendien klopt het niet. Jij bent niet de moderator van de discussie. Als het forumbeheer het er niet mee eens is dan laten ze dan vanzelf wel weten maar het is niet aan jou om te beslissen wat wel en niet besproken mag worden ook al heb je zelf het draadje gestart.

Jij hebt de informatie die je wil dus als je verder niet mee wil schrijven dan is dat toch prima maar beslis niet voor anderen of ze dat ook niet mogen doen.

Maylise

Maylise

Maylise

31-12-2010 om 14:28

En inhoudelijk

Ik kan best begrijpen dat mensen het leuk vinden om op een christelijke camping te staan. Er is misschien een dienst op zondag dan of activiteiten die passen bij het geloof.
Voor mij persoonlijk zou het mij niet uit maken omdat ik sowieso niet naar campings wil met veel activiteiten en animatie. Of het dan wel of niet christelijk is maakt me niet uit verder.
Echter ik snap het wel als je animatie zoekt. Ik was een paar zomers geleden op bezoek bij vrienden die in de buurt van waar wij in een huisje zaten op een camping zaten. Daar was ook animatie. Kleuters die volop dansten op disco muziek van pop sterren met bijzonder suggestieve teksten bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat je dat liever niet hebt. Zeker niet als christen maar ook van niet christenen zou ik me kunnen voorstellen dat ze er geen zin in hebben. Camping humor van animators is toch ook vaak wat flauw en op het randje. Daar nemen mensen dan aanstoot aan. Ga je naar een christelijke camping dan zullen ze toch een ander soort muziek draaien bij de disco en zullen er andersoortige grappen worden gemaakt.

Hier op OOL zitten voornamelijk mensen die animatie campings vermijden dus dan is de keuze tussen wel of niet christelijk ook niet zo belangrijk lijkt mij. Ik kan me voorstellen dat als ik een camping met animatie en activiteiten zou zoeken ik ook liever voor een christelijke camping ga als het alternatief zo'n camping is als ik daar toen bij mijn vrienden had gezien.

Niet dat elke seculiere animatie zo is natuurlijk. Ik ben ook wel eens in Club Med geweest en daar is (was? want het is al jaren geleden) de animatie ook behoorlijk beschaafd en netjes. Club Med trekt ook weer een wat ander publiek dan het gemiddelde goedkope all inclusive oord aan de Turkse kust. Alleen daar hangt ook weer een behoorlijk prijskaartje aan.

Als je dus niet heel veel geld wil besteden maar wel graag animatie wilt en liefst niet al te platvloers kan ik me voorstellen dat je voor een christelijke camping kiest. Een naturisten camping kan misschien ook maar net zoals niet iedereen zich fijn zou voelen bij een christelijke camping zal ook niet iedereen zich fijn voelen bij een naturisten camping.

Mijn oudste kinderen hebben hier in Nederland trouwens met hun jeugdclub wel eens op een christelijke camping gestaan. Ze hebben het super naar hun zin gehad. Je had dan bijvoorbeeld gescheiden velden voor de jongens en meisjes en op zondag was er een gezamenlijke dienst/bijeenkomst. Ze hebben het super naar hun zin gehad.

Maylise

Beter uit camping

Vrienden van ons gaan al jaren naar Beter-uit vakantiepark La Draille in de Dordogne. De zondagsrust is voor hen belangijk, alsmede een kerkdienst in een naburig dorp door een NL prdikant, verder dus veel Nlers en NL medewerkers.
K_ersje, als je niet wilt reageren op de in mijn ogen toch echt serieuze vragen, kom dan niet steeds met de opmerking dat je echt geen tijd hebt, want vandaag heb je al 5 x gereageerd :o).

marjanne

marjanne

31-12-2010 om 18:14

In luxemburg

Camping Val d'or in luxemburg
Leuke rustige camping. ligt centraal voor veel uitstapjes, geweldig stuwmeer in de omgeving. Ik herinner me dat er op zondag een kerkdienst gehouden wordt. Ik ben er 'per ongeluk' terecht gekomen, maar merkte dat er veel mensen speciaal naar deze camping kwamen vanwege de christelijke signatuur

liora

liora

01-01-2011 om 09:39

Hoezo meta?

Dit is echt de meest meta-discussie die ik ooit op het forum heb gezien. Discussie over de discussie, datocht toch nooit?

Verder belachelijk hoe mensen reageren als iemand een christelijke camping wil. Leven en laten leven mensen!

En ook erg makkelijk om iemand ter verantwoording te roepen en dan net doen alsof je een open discussie aan wil gaan.

Heel goed kersje dat je er niet op ingaat.

Liora

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

01-01-2011 om 16:21

Discussie zonder meta

Christelijke campings: wie hierover wil doorpraten, prima, weer eens een nieuw onderwerp in deze rubriek. K.ersje heeft inmiddels genoeg info en links kunnen verzamelen, dus als zij op deze draai in de discussie niet meer wil reageren is dat haar goed recht.
Dus: wie wil doorgaan over wat een christelijke camping van andere campings onderscheidt, ga je gang, maar dan on topic graag.

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.