Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Truusje

Truusje

18-10-2008 om 15:53

Creatieve vakantie-oplossing gezocht (samengesteld gezin)

Sinds een paar maanden woon ik samen met mijn vriend. We hebben beide twee kinderen. Zijn kinderen komen om het weekend. Helaas loopt het allemaal nog niet zo soepel als we vooraf gehoopt hadden. Vooral zijn oudste kind heeft er erg veel moeite mee om haar moeder alleen te laten en vindt het ook helemaal niet leuk om dingen met z'n zessen te doen. Dat is voor een weekend allemaal nog wel te regelen, we vormen dan gewoon twee min of meer aparte gezinnen en brengen voornamelijk tijd door met onze eigen kinderen. Maar ja, hoe doen we dat met de vakantie volgend jaar. Ik hoop dat het dan allemaal wat beter gaat, maar we rekenen nergens op. We hebben al gesproken over apart van elkaar op vakantie te gaan met de eigen kinderen, en dan nog een week met zijn vieren (ik, mijn kinderen en vriend). Het lijkt me dat dat voor zijn kinderen helemaal niet leuk is, als hun vader gezinnetje gaat spelen met andere kinderen.
Ik heb er zelf eigenlijk ook niet zoveel zin in om het op die manier te doen. Ik ben de afgelopen vijf jaar alleen met de kinderen op vakantie geweest en had me eigenlijk verheugd op een gezinsvakantie. Met de kinderen alleen op vakantie is toch ook best een hele opgave. Ik ben dus een beetje aan het denken over creatieve 'nood-oplossingen'. We zouden bijvoorbeeld allebei apart kunnen boeken bij Cirkel ofzo, en dan overdag tijd samen kunnen doorbrengen (als de kinderen naar de 'animatie' zijn). Of naar een bungalowpark en dan twee bungalows boeken. Of misschien wel een heel groot vakantiehuis (op een park) en dan zowel gezamenlijk als apart dingen doen.
Weet iemand waar je heel grote apartementen/bungalows kunt huren, op een park, waar je ook met twee gezinnen in kunt? Zijn er nog alternatieven waar ik niet aan heb gedacht? Ervaringsverhalen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Truusje

Truusje

19-10-2008 om 13:45

Pelle

Zoals het er nu uitziet weet ik niet of de kinderen überhaupt zin hebben om met ons op vakantie te gaan. Vooral de oudste vindt eigenlijk niets leuk en als ze hier is zondert ze zich voornamelijk af of gaat met een stuurs gezicht zitten zappen. Dat zal best gedeeltelijk 'normaal' pubergedrag zijn maar ze is ook heel boos over de situatie. De rest van de kinderen kan het prima met elkaar en met ons vinden, maar het jongste kind van mijn vriend stelt zich natuurlijk solidair op met zijn zus.
Ik wil ze eigenlijk een aantal alternatieven voorleggen. Een groot huisje is zeker een optie (tent zeker niet, en stacaravan lijkt me wat krap), maar dan het liefst op een park, vanwege vriendjes. Misschien krijgen we ze wel mee als we een vliegvakantie in het vooruitzicht stellen (dat hebben ze nog niet zo vaak gedaan). Maar ik wil eigenlijk ook niet te ver voor het geval het uitdraait op een drama en ze terug naar hun moeder willen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.