Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

janneke2421

janneke2421

25-10-2008 om 16:03

De vakantiekaart

Hallo allemaal;

Ik heb een vraag: Wij hebben circa 2 en een half jaar geleden een VAKANTIEKAART aangeschaft. Ik werd gebeld (door een callcenter waarschijnlijk) en ik heb hem telefonisch aangeschaft.

Ter verduidelijking: De VAKANTIEKAART is een soort organisatie die in samenwerking met circa 20 reisbureaus (Vakantiekaart Service Partner genoemd)vakantiereizen aanbiedt. Heel veel bekende toeroperators zijn er bij aangesloten, zoals: ARKE, OAD, SUNRISE, HOLLAND INTERNATIONAAL etc. etc. Met de VAKANTIEKAART krijg je 5% korting op de reis, dus dat kan aardig oplopen.

Nu hebben wij de kaart nog nooit gebruikt gehad, tot afgelopen week. We hebben afgelopen week een reis naar Turkije geboekt, voor de zomer van 2009.
Het reisbureau dat onze vakantie in behandeling heeft genomen, is OPMAAT in SCHOONHOVEN. We gaan met toeroperator SUNRISE.

---Kent iemand reisbureau (De) OPMAAT in SCHOONHOVEN?

En nog een heel belangrijke vraag: ---Zijn er meer mensen die al eens via DE VAKANTIEKAART een reis hebben geboekt en zoja, via welk reisbureau?

En is dat allemaal goed verlopen?

Alvast heel hartelijk bedankt voor alle reacties.

Groetjes van janneke2421

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

25-10-2008 om 22:55

Janneke?

heb je al eens gegoogled, gekeken bij zoover.nl naar recensies, Opmaat is aangesloten bij de anvr en de sgr, dus lijkt me niets mis mee.
Als ik google op vakantiekaart kom ik de organisatie tegen met hun werkwijze. Als jij je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen.
Het lijkt mij vooral een aktie om mensen weer bij een reisburo naar binnen te krijgen ipv dat je simpel online kunt boeken.
Groetjes, Minet

Suzanne

Suzanne

26-10-2008 om 06:55

Reclamen voor de vakantiekaart?

Gezien de opmaak lijkt me dit verkapte reclame voor de vakantiekaart?!

Chantallie

Chantallie

26-10-2008 om 10:15

Dubbel plaatsen mag niet

en ik zou kijken of je het ongedaan kan krijgen. heb het ooit ook zelf gedaan en geen goede ervaringen mee.

janneke2421

janneke2421

26-10-2008 om 13:09

Hoezo chantallie?

Hallo Chantallie;

Als ik het goed begrijp heb jij ook ooit een reis geboekt via Vakantiekaart? En mag ik vragen waarom het niet goed bevallen was?

Dit is voor ons namelijk de eerste keer dat we het via de Vakantiekaart doen. Normaliter gaaan we altijd een reisbureau binnen of we bellen een reisbureau (meestal het reisbureau waar we al jaren boeken-inmiddels vertrouwd.

Daarom had ik een beetje mijn bedenkingen.

En voor Suzanne: Dit is echt geen (verkapte) manier van reclame maken, hoor. Ik besef heel goed dat dit forum niet bedoeld is om reclame te maken.

Het is gewoon een oprechte vraag.

Chantallie; ik hoop nog wat van je te horen over je ervaring met de Vakantiekaart.

Groetjes van janneke 2421

Plien

Plien

26-10-2008 om 14:54

Hmz

Hier ook nog maar een keer, aangezien de andere draad verwijderd wordt.

Het riekt inderdaad erg naar reclame zo Janneke2421...

Maar je mag mijn ervaring wel weten: ik heb ook een Vakantiekaart, helaas in getrapt aan de telefoon omdat ze me op een zwak moment troffen. Normaal poeier ik dit soort agressieve telefonische verkopers altijd af. Goed da's 1.

Punt 2: het werkt wel, we hebben een keer geboekt via hen en je krijgt inderdaad de korting. Ze hebben ook nog gezorgd voor een bende folders van het gebied waar we heen gingen, aangezien we van het bewuste reisbureau maar mondjesmaat info kregen. Tot zover dus geen klagen.

Maar sindsdien hebben we er nooit meer wat mee gedaan. Ten eerste vind ik de site een ramp om op te zoeken. En ten tweede, als we ergens een leuke bestemming zien, is die net weer nooit terug te vinden bij Vakantiekaart. Bv Centerparcs of Landal staan er niet op.

Gelukkig hebben we bij poging 1 de kosten van die verdraaide kaart (50!!! euro) al terugverdiend, anders zou ik er helemaal van balen.

janneke2421

janneke2421

26-10-2008 om 16:34

Pelle

Hallo Pelle;

De reden dat ik pas na 2 en een half jaar gebruik maak van de vakantiekaart is omdat we al 4 jaar bij hetzelfde reisbureau hebben geboekt, (ook hetzelfde hotel al die 4 jaar); en dat reisbureau is niet ondergebracht bij de vakantiekaart. Vandaar.

En de reden dat ik geen ervaringen heb gevraagd alvorens de Vakantiekaart aan te schaffen is, dat ik 2 en een half jaar geleden werd gebeld met de vraag of ik zo'n kaart aan wilde schaffen.
En aangezien wij elk jaar op vakantie gaan en dan minstens 3 weken, telt 5% korting lekker aan.
Dus ik heb de kaart vrij plotseling aangeschaft, maar tot een week geleden dus nog niet gebruikt.

Maar aan de mensen die persé willen denken dat dit een (verkapte) manier van reclame maken is: Ga je gang, denk maar wat je wilt denken. Blijkbaar vinden jullie het leuk om op die manier jullie tijd te verdrijven.

groetjes van janneke 2421

Plien

Plien

26-10-2008 om 17:07

Grappig

Draadjes als deze verlopen altijd op dezelfde manier. De starter komt met (nauwelijks verkapte) reclame, wordt doorzien, gaat dan sputteren en zich vervolgens in allerlei bochten wringen om het nog enigszins plausibel uit te leggen. En daarna de irritatie over de andere forummers.
Misschien moet de redactie maar een aparte rubriek 'reclamedraadjes' openen? Wel betaald uiteraard, en niet zaniken als iemand je produkt afkraakt

Trouwens Janneke2421, wat vond jij dan van de verkoopmethode? Ik vond ze vreselijk drammerig en agressief, dat alleen al is geen reclame. En ze schreven mijn naam ook nog consequent verkeerd.

Tinus_p

Tinus_p

26-10-2008 om 18:10

Ja maar janneke

Janneke:
"En aangezien wij elk jaar op vakantie gaan en dan minstens 3 weken, telt 5% korting lekker aan."
Ja, maar 5% is toch helemaal niet relevant? Je kunt beter op zoek gaan naar een andere aanbieder die dezelfde (of vergelijkbare) reis goedkoper aanbiedt. Daar heb ik extreem goede ervaringen mee.
Bovendien, zo begrijp ik uit een andere reactie, is die vakantiekaart niet gratis maar kost 50 euro, wat betekent dat je pas iets bespaart als je voor meer dan 1000 euro boekt.

Tinus_p

Tinus_p

26-10-2008 om 18:28

Lief forumbeheer

Kari:
"http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=1868"
Lief forumbeheer, zouden jullie naar aanleiding hiervan eens willen kijken of janneke2421 vanaf hetzelfde IP-adres post als waar vakantiekaart.nl zit (of bv dat reisburo in Schoonhoven)? Ik weet dat dat wat werk is, maar de resultaten konden wel eens verrassend zijn.......

janneke2421

janneke2421

26-10-2008 om 19:11

Tinus

Hallo Tinus;

De reis die wij hebben geboekt, is bij weinig reisbureaus te boeken. Ik heb op de site van die toeroperator gekeken en de prijs die Vakantiekaart hanteert, is dezelfde prijs als de desbetreffende toeroperator., maar wel min 5%.
Dus het is wel degelijk 5% goedkoper.

En wat betreft dat de reis minimaal 1000 EURO moet kosten om het voordeel eruit te halen van die 50 EURO die de kaart gekost heeft, dat klopt. Maar een reis van 3 weken buitenland, all incl. voor 3 personen kost veel meer dan 1000 EURO.

janneke2421

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

26-10-2008 om 22:55

Bericht van de Forumbeheerder

Ik begrijp dat sommigen hier aan reclame denken. Sluikreclame komt inderdaad geregeld voor en meestal zijn er voor Forumbeheer voldoende aanwijzingen om vrij snel tot die conclusie te kunnen komen.

Wij hebben hier echter niets aantoonbaar fouts kunnen constateren en daarom vraag ik jullie je bij het onderwerp de Vakantiekaart te houden.

Marian van Agt - Forumbeheer Ouders Online
[email protected]

Rafelkap

Rafelkap

27-10-2008 om 12:31

Tinus

Janneke plaatste haar berichtjes in het weekend, buiten kantooruren..
Maar wat ik me afvraag Janneke, wat vind jij nou van de berichten dat het niet zo'n fraaie organisatie blijkt te zijn? Ik meen me te herinneren er ook over gebeld te zijn, aangezien wij nooit reisjes boeken en altijd huisjes buiten huisjesparken kon ik dit meteen afpoeieren.

janneke2421

janneke2421

27-10-2008 om 13:23

Rafelkap

Hallo Rafelkap;

Je vroeg wat ik ervan vind dat er negatieve reacties zijn over de Vakantiekaart.
De negatieve reacties gaan veelal over de manier van benaderen; wat volgens mij door callcenters werd gedaan.

Ik ben trouwens niet agressief benaderd destijds, maar heel vriendelijk; anders zou ik vast niet zo'n kaart hebben aangeschaft.

Ik heb trouwens op internet gelezen dat er nu niet meer wordt gebeld naar mensen om zo'n kaart te verkopen, maar het schijnt dat mensen nu alleen zo'n kaart kunnen aanschaffen door hem op internet te bestellen.
Juist vanwege mensen die zich ergeren aan het verkopen per telefoon.

Ik heb overigens ook een aantal positieve reacties gelezen (niet alleen op dit forum, maar ook elders) van mensen die al op reis (sommige mensen zelfs meerdere keren) zijn geweest door middel van zo'n Vakantiekaart, en die mensen waren juist erg positief.

Wij gaan juist niet vaak naar Centerparcs of zo, maar in de zomer altijd 3 (of 4) weken naar het buitenland, all incl., dus vrij prijzig en juist daarom is 5% korting erg prettig.

Groetjes van janneke2421

Tinus_p

Tinus_p

27-10-2008 om 14:40

Heu

Kost die kaart nog steeds 50 euries?

Mariska S.

Mariska S.

28-10-2008 om 23:17

Vakantiekaart slechte administratie

Bij mijn vorige werkgever kreeg ik (via een werkgever gerelateerde reisvereniging) korting van 10% op vakanties, bij diverse touroperators. Ik werd gebeld door zo'n callcentermedewerker, en heb meteen gezegd dat ik niet meer gebeld wilde worden. Kortingsverhaal van werkgever uitgelegd, en ja, dat snapten ze wel. Ze zouden het doorgeven. Desondanks ben ik nog drie keer gebeld.... :-S
Zit er trouwens niet een uiterste houdbaarheid aan zo'n kaart? Dat je hem binnen x zoveel tijd moet opmaken?
Groetjes, Mariska

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2008 om 01:47

Nee

De kaart is geldig zolang de reisbranche gebruik wil blijven maken van de kaart.
Je moet de vakantiekaart eigenlijk zien als een online reisbureau, maar omdat jijzelf het personeel bent van dat reisbureau worden de kosten van de boeking lager dan via een 'normaal' reisbureau. Reisorganisaties zijn daarom maar wat graag bereid om zich bij vakantiekaart aan te sluiten.
Wat het steeds weer terugbellen betreft zou je de callcentermedewerker kunnen wijzen op het 'recht op verzet'. Als het goed is kunnen alle televerkopers een wegboekcode gebruiken waarmee aangegeven wordt dat een klant niet meer gebeld wil worden. Het betreffende bedrijf hoort die namen ook daadwerkelijk te schrappen. Verder blijft het belangrijk dat je je aanmeldt bij infilter.

reina

reina

29-10-2008 om 06:53

Veel gezeur

Mijn zoon is er ooit ingetrapt, maar toen hij de mogelijkheden ging bekijken wilde hij er vanaf. Dat heeft heel wat telefoontjes en brieven gekost ( door ons, want hij was inmiddels voor langere tijd het land uit), de administratie is er duideljk niet op orde! Dus hier komt geen vakantiekaart meer binnen!

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 00:33

Waarom zou je er vanaf willen?

Waarom zou je van de vakantiekaart afwillen? Het verplicht je tot niets. Het is echt niet mijn bedoeling om reclame te maken voor Vakantiekaart, maar uit ervaring kan ik echt zeggen dat je totaal geen hinder ondervindt van het bezit ervan. Ik heb hem gewoon in huis en als ik ooit eens een reis via internet wil boeken haal ik de kaart tevoorschijn voor de 5 procent korting. Eerlijk hoor, dan heb ik nog meer last van mijn Stayokay lidmaatschap. Ik vergeet ieder jaar weer dat ik dat verdraaide abonnement heb tot ik de afrekening op mijn afschrift zie:0( 25 Euro per jaar dat voor 2,50 korting op een verblijf.
De vakantiekaart na aanschaf toch verder niets meer?

reina

reina

30-10-2008 om 07:06

Jawel

Er was hem gezegd dat hij het zou krijgen, toen bleek dat hij er voor moest betalen. We hebben de tape opgevraagd omdat zij anders beweerden, bij nader inzien had hij toch gelijk..., van dat soort praktijken hou ik niet. De aanbiedingen zijn minder goed dan ze lijken hebben we geconstateerd. Dan is dat weggegooid geld én we hebben geen zin in reclamepost van iets waar we niks mee doen, die kwam ook, vandaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 10:37

Niet duidelijk blijkbaar

Ik was blijkbaar niet erg overzichtelijk
Wij betalen 25 euro voor Stayokay per jaar en dat haal ik er écht niet meer uit. Ik zou ieder jaar 10 keer naar een jeugdherberg moeten om mijn lidmaatschap eruit te halen. Vroeger, toen nog je nog naar een jeugdherberg ging en niet naar een hostel, kreeg ik voor het hele gezin korting en dan gaat het harder. Ik vind Stayokay een symathieke organisatie, maar ik voel er niet voor om ze onzelfzuchtig te sponsoren. Ik ga nu dan ook eindelijk maar eens mijn lidmaatschap opzeggen.
De vakantiekaart is in aanschaf niet goedkoop voor zover ik nog weet. Ik heb hem twee jaar terug voor mijn werk een korte tijd verkocht. Ik begreep niet dat de zoon van Reina af wilde zien van de bestelling van de vakantiekaart. Ik moet wel zeggen dat wij duidelijk lieten horen dat er voor de kaart betaald moest worden. Dus als iemand na een gesprek via ons had gezegd 'wist ik niet' dan had diegene echt zitten slapen aan de telefoon. Dat het geld moest kosten was voor mij ook de reden om te zeggen dat het niets voor ons gezin was. Wij gaan zelden op vakantie via een reisorganisatie. Dit jaar voor het eerst eigenlijk. Alleen als regelmatig online vakanties boekt haal je het er ruimschoots uit.
Ik speel een beetje vals bij dit onderwerp. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat ik nieuwsbrieven per email kreeg van Vakantiekaart. Ik wist helemaal niet meer dat ik me daar ooit voor aangemeld had en had die berichten achteloos verwijderd als zijnde spam, maar doordat ik ze zelf verkocht ging ik er toch maar eens naar kijken. Daardoor kwam ik tot de ontdekking dat ik er lid van was, maar geen kaart had. Die heb ik opgevraagd en gratis gekregen. Tja...
Maar als je dus voor de vakantiekaart betaald hebt haal je het er uiteindelijk uit als je ieder jaar een vakantie boekt via internet. Het is een zeer gewaardeerde methode van reisorganisaties omdat die kunnen besparen op kosten van reisbureaus. Het gaat ook best hard. Als je een vakantie boekt van 2000 euro heb je er toch al 100 euro besparing op. Verder hou ik maar even op over de voordelen, want ik wil absoluut niet de indruk wekken dat ik het nog steeds zit te verkopen

Bibo

Bibo

30-10-2008 om 13:42

Geld eruit

Ik heb het net voor grap even nagerekend. Ik heb nu 3 reizen via vakantiekaart geboekt, de totale korting die ik heb gekregen is 377.70 euro! De kosten zijn er dus al ruim uit! Toen ik de aanbieding voor de vakantiekaart kreeg, werdt er trouwens netjes bijverteld over de 50 euro. Die heb ik 'teruggekregen' in waardebonnen (4x12,50) waarvan ik er per reis 1 kan inleveren.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-10-2008 om 14:56

Oh ja

die waardebonnen was ik al weer helemaal vergeten.

reina

reina

30-10-2008 om 18:01

Kaaskopje

Er was hem dus niet verteld dat het geld kostte, dat bleek ook uit de bandopname later. En het is alleen interessant als je iets doet met hun aanbiedingen anders ben je die € 50 kwijt, voor hem waren het helemaal geen interessante dingen en hij verttrok de maand erna naar het buitenland voor zijn werk , hij had dus nooit 'ja' gezegd als hij wist dat hij moest betalen, want hij kon er op dat moment sowieso niks mee. Gewoon een slechte callcenterdame gehad ws.

Kaaskopje

Kaaskopje

31-10-2008 om 00:18

Denkt 't ook reina

De kaart gaat overigens je leven lang mee, dus als je er nu niets mee doet komt er altijd wel een moment dat je hem wel kunt gebruiken. Je hoeft hem niet voor aanbiedingen te gebruiken. Als je een reis hebt gezien bij een aangesloten reisorganisatie ga je via de site van vakantiekaart naar de reis die je wilt boeken, meer is het niet. Manlief en ik hebben het er wel eens over gehad, maar we kunnen werkelijk geen addertjes vinden.

reina

reina

31-10-2008 om 08:37

Kaaskopje, nog 1x

Wij hadden zo de pest in over de manier waarop we behandeld werden toen we erover belden en aangaven dat er foute info gegeven was (heb nog een heel uitgebreide mail, -brief- en telefoonwisseling liggen), dat ik het helemaal gehad had met hen, dus ik er niet eens meer naar gekeken heb later. Zo zit ik wel een beetje in elkaar, als ik in een winkel of restaurant onbeschoft wordt behandeld zien ze me meestal ook niet meer )

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2008 om 02:20

Dat snap ik reina

Dat verbruit het inderdaad wel.

Plien

Plien

05-11-2008 om 01:06

Kaaskopje

Jij schrijft: Als je een reis hebt gezien bij een aangesloten reisorganisatie ga je via de site van vakantiekaart naar de reis die je wilt boeken, meer is het niet.

Hm.
Dan zullen wij wel dom zijn, want ik vind zoeken op die site werkelijk een ramp. Bovendien heb ik uitdrukkelijk gevraagd hoe het zat met bv. Centerparcs, Landal etc. Was géén probleem. Nou, dat is het wel, want die zijn er niet op terug te vinden.
De keer dát we er gebruik van gemaakt hebben is goed bevallen hoor (de vakantie dan, niet het heen en weer gemail) maar ik vind het dus een stuk ingewikkelder dan ze het doen voorkomen.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-11-2008 om 01:24

Centerparcs

Ik kom Centerparcs inderdaad niet tegen, dat is jammer, maar Landal zeker wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.