Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elinde

Elinde

08-07-2013 om 16:25

Dineren in joggingbroek?

Zoon van 13 heeft een hekel aan spijkerbroeken, chino's enz. Daarom mag ie van mij in de vakantie lekker in joggingbroek rondlopen. Maar nu gaan we in de vakantie verschillende keren uit eten. Zou hij dan in een joggingbroek naar binnen mogen? We gaan niet in hele chique restaurants eten, maar toch. Zouden jullie een gewone lange broek meenemen?


Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-07-2013 om 16:36

Ik zou dat niet goed vinden. Joggingbroeken zijn voor sport of 's avonds als je alleen thuis bent en je hebt net gedoucht. Ik ga ook niet in mijn bikini naar de supermarkt of in gala naar de markt.
Nu ben ik wel vrij ouderwets op dit punt en ik zou er bij een ander niets van zeggen maar ik zou me er wel aan storen.

Rosa van der Zanden

Vic

Vic

08-07-2013 om 16:47

Jawel hoor

Als je naar een gewoon eetcafé of pizzeria gaat zou dat van mij best mogen. Op vakantiebestemmingen zitten mensen ook in korte broek of andersoortige strandoutfit te eten.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2013 om 18:35

In een vakantiesetting zou dat mogen van mij, daar zie je ook vrouwen in korte broek en bikinitopje boodschappen doen..

Beertje37

Beertje37

08-07-2013 om 21:30

Nee

Nee, als je uit eten gaat moet je je netjes kleden, dus geen korte broek of joggingbroek. In het buitenland zie je ook gelijk wie de Nederlandse toeristen zijn die zich nergens iets van aantrekken.

beertje

Marie

Marie

08-07-2013 om 22:51

Nee

Nu heb ik geen jongens, maar het zou van mij ook niet mogen. Hij hoeft die broek toch niet de hele dag aan? Alleen maar tijdens het eten toch? Hij is 13 dan kan hij toch wel een beetje rekening houden met jouw wensen.
En als hij geen spijkerbroek aan wil dan misschien wel een katoenen broek?

vlinder72

vlinder72

09-07-2013 om 08:34

Ook niet

Van mij mag het ook niet. Zwemkleding aan tijdens het eten mag ook niet. Een korte broek met een tshirt is prima. Sportkleding is voor bij het sporten. Een joggingbroek 's morgens vroeg of 's avonds prima maar niet de hele dag. En zeker niet als wij ergens naar toe gaan.

Hij zal toch niet de hele vakantie een joggingbroek aan doen? Overigens kan ik daar nog wel iets grappigs over vertellen. Wij hebben een neefje die ook vaak een joggingbroek aan doet. Dit tot afgrijzen van oma. Maar daar gast het niet om. Mijn zoon komt op een keer op bezoek bij mijn neef voor een verjaardag (hij is 11). Mijn zoon was toen 8 jaar en mijn zoon kijkt hem verbaasd aan en vraagt dan terwijl iedereen in de kamer zit "waarom heb jij je pyama nog aan".

Natuurlijk heb ik mijn zoon uitgelegd dat dat geen pyama broek was maar een joggingbroek.

Ik moet zeggen het hielp wel want ik heb hem daarna nooit meer in een joggingbroek zien lopen.

Maylise

Maylise

09-07-2013 om 11:00

In principe niet

Een joggingpak vind ik prima voor thuis maar niet bij het uit eten gaan. Dan zou ik wel verwachten dat ze een gewone broek aandoen. Mag best een spijkerbroek zijn maar geen joggingbroek. Dat is dan weer het andere uiterste. Een beetje aangekleed naar buiten treden lijkt me acceptabel. Nu is het zo dat het in de praktijk wel eens voorkomt dat het me pas opvalt als we in het restaurant zijn dat iemand iets aan heeft wat ik eigenlijk niet vind kunnen maar in principe geen jogging broek dus (en ook geen flip-flops, mini hempjes, strandkleding etc.)

Nee

Ook al is het vakantie, daar zou ik niet mee akkoord gaan.

Overdag tijdens de vakantie, prima. Maar naar een restaurant toch een bermuda oid. Er zijn er velen die ook best lekker zitten maar er een stuk netter uitzien.

Ik vind een joggingbroek slonzig staan, ik heb er niet veel mee. Mijn dochter draagt ze tijdens sporten of een dunne variant tijdens het slapen in de winter.

Ik snap dat je je zoon een relaxte vakantie gunt en dat zijn joggingbroek daar bij hoort, maar ik zou het ook belangrijk vinden om hem het signaal te geven dat hij zich soms even moet aanpassen.

Het hoeft allemaal niet op zijn paasbest, maar er zijn grenzen

Puck

Puck

09-07-2013 om 14:50

Ook nee

Als de vraag is of de restaurants hem toelaten: ja dat denk ik wel. Maar als je vraagt of ik het bij mijn eigen kind zou goedkeuren: echt niet! Spijkerbroek of een 3/4 broek of lange short zou best mogen, maar geen hele korte broek, joggingbroek of zwemkleding.

Elinde

Elinde

09-07-2013 om 15:16

Short

Ik kwam met deze vraag omdat onze oudste zoon enkele jaren geleden het restaurant niet in mocht, omdat hij een short droeg. De short kwam tot op zijn knieën en hij was toen net 13. Nu is onze jongste 13 en hij is nogal overgevoelig voor de naden in kleding. Daarom mag hij van ons in de vakantie een joggingbroek aan. Het is wel een nette joggingbroek van Jack&Jones.
Denken jullie dat een short wel mag? We gaan een paar dagen naar Londen en ik wil eigenlijk alleen maar trolley's meenemen en daar past niet zo veel in. En een lange broek neemt dan nogal wat ruimte in.

Soort restaurant

Ik denk dat het helemaal afhangt van het soort restaurant. Bij eettentjes met terras enzo zal het niet een probleem zijn. Maar een chic restaurant is wat anders.
Ik zou mijn kind trouwens niet in joggingbroek mee willen hebben naar een chic restaurant.
Overigens zou ik ook niet met mijn kind in joggingbroek door Londen gaan lopen. Maar dat is persoonlijk.

Ook nee

Mijn zoon draagt ook het liefst een joggingbroek. Hij woont erin als hij de kans krijgt. Maar wel thuis of op vakantie rondom de hut. Niet als we ergens naar toe gaan.

liora

liora

09-07-2013 om 20:28

Nee

Mijn eerste gedachte was: ja! Maar toen las ik Londen en daar zijn ze veel formeler. Ik zou toch een nette broek meenemen.

Vic

Vic

09-07-2013 om 20:42

Hmmm

Tja, Londen... Ik had een strandrestaurant in een Zuideuropese badplaats in gedachten. Daar zitten mannen in hawaishort met mouwloos shirt, dus een joggingbroek zou daar 'gekleed' zijn. In Londen heb je natuurlijk vooral 'echte' restaurants. Volgens mij heb je ook wel soepele broeken die eruit zien als normale broek maar het comfort hebben van een joggingbroek.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-07-2013 om 21:01

Eensgezind

Nou, ik geloof dat we aardig eensgezind zijn. Mijn 'ja' sloeg op de vraag of je een andere broek mee moest nemen. Ook in informele setting zou ik een joggingbroek niet okee vinden.

Rosa van der Zanden

Elinde

Elinde

10-07-2013 om 14:01

Oke

we nemen een lange broek mee. Die liggen hier gewoon in de kast hoor, want hij draagt normale broeken buiten de vakantieperiodes om. Hij mag van mij niet naar school in een joggingbroek.
Het was trouwens in een hotel in een Spaanse badplaats waar oudste geen short aan mocht.

Joggingbroek naar school?

Wat vinden jullie van jongens die in een joggingbroek naar school gaan? Hier een buurjongen die altijd in joggingbroek naar school gaat. Ik vind het armoedig staan en alleen voor sporten of een lekkere hangdag in het weekend, maar dus niet naar school. Ik ben benieuwd of ik hierin 'streng' ben of jullie er ook zo over denken.

P

P

11-07-2013 om 21:38

Ach

Mijn zoon liep de afgelopen jaren vooral in een spijkerbroek met een gat erin. Het interesseerde hem niets en hij hield zijn moeder te vriend die veel minder vaak riep: nee he, niet weer een gat op die rechterknie.

Ik zie weinig verschil tussen een spijkerbroek met gat en een joggingbroek (iets wat hij aan had toen hij met zijn arm in het gips zat).

Daarentegen wil ik dus wel weer dat een kind normale kleding aan heeft naar een restaurant. Ik vind dat namelijk niet te vergelijken met de basisschool.

Naar school

Ik vind het ook armoedig, een joggingbroek naar school. Ook zie je kinderen met 25-30 graden in een nylon trainingspak de vakantie doorbrengen op de camping. Iedere dag hetzelfde pak: "want het droogt zo lekker snel". Kleding hoeft helemaal niet duur te zijn. Ik zou liever tweedehands lange broeken en bermuda`s aanschaffen dan dat mijn kind alleen maar in een hobbezak rondloopt.

Moge duidelijk zijn..

.. dat als ik een kind naar school in joggingbroek al armoedig vind, ik mijn kind zeker niet in een joggingbroek naar een restaurant laat gaan.

Broek met gat idem dito wat mij betreft. Kleding moet schoon en heel zijn, daarna is het vooral een kwestie van smaak. Dat geldt dan dus voor wel/niet joggingbroek.

Ely

Ely

11-07-2013 om 22:23

Ook nee

Misschien ligt het aan mij maar ik vind het ook prettig als mijn kinderen een bepaalde sensitiviteit ontwikkelen voor hun omgeving. Als je dat opmerkt kun je daarna nog altijd bewust kiezen of je erin meegaat of wil opvallen. En om in je jeugd niet voor verrassingen komen te staan zoek je eerst wat mij betreft de veilige kant, tenzij je een dolle bui hebt of iets anders met reden. Maar je anders kleden puur om je eigen gemak terwijl je omgeving wel zijn best heeft gedaan er een beetje bij te lopen vind ik niet zo'n startpunt.
Ik ben absoluut geen meeloper maar kan bewust kiezen en weet over het algemeen wat er van me verwacht wordt in verschillende situaties. Ik dank dat mede aan mijn ouders die me -ook- hebben laten ervaren "hoe het hoort" maar ook gewoon met iedereen door een deur konden. Ik vind dat prettig.
Trouwens: onze oudste (zelfde leeftijd) zou zich doodschamen als hij in een joggingbroek zat tussen mensen die gekleed zijn voor een etentje.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

12-07-2013 om 07:16

School

Mijn zoon gaat vaak in een joggingbroek naar school, hij vindt dat heel prettig zitten. Ik vind het fijn hem te leren dat het belangrijk is dat hij zich prettig voelt.

Fiorucci

Fiorucci

12-07-2013 om 09:37

Liora

Ik heb het eens aan mijn kinderen gevraagd, hier ook zat kinderen die in soort van sportkleding naar school gaan. Ik zie ook het probleem niet zo.

P

P

12-07-2013 om 11:29

Gonniegans

Zie jij werkelijk geen verschil tussen een hele dag naar school en een etentje in een restaurant qua kleding? Hoe moeten jouw kinderen dan leren om te gaan met verschillende kleding bij verschillende gelegenheden?

Knurf

Knurf

12-07-2013 om 13:06

Niet naar school

mijn dochter gaat alleen in trainingsbroek naar school als er sportdag is. Anders echt niet.
Er zijn wel wat jongens bij ons die (bijna) elke dag in een trainingsbroek of joggingbroek naar school gaan. En hoewel ik niet houd van generaliseren, zijn dat toch allemaal de druktemakers die hun huiswerk vaak niet maken en de les verstieren met hun vervelende grapjes.

Elinde

Elinde

12-07-2013 om 14:23

Tjee

Nu lijkt het net of mijn zoon een sloeber is, die er maar zo-zo bij loopt. Terwijl dat toch echt niet zo is. Hij heeft thuis een joggingbroek aan (heel donker antraciet) waarvan je bijna niet ziet dat het een joggingbroek is. Daarnaast is hij lang bezig met uitzoeken van het juiste t-shirt en schoenen. En dat dan alleen al voor binnenshuis. Hij draagt normaal buitenshuis chino's in allerlei kleuren. Andere jaren gaan we naar campings op vakantie waar hij in shorts rondloopt. Maar nu dus Londen en ik dacht dat je in een restaurant niet in een short naar binnen mag, vandaar mijn vraag van de joggingbroek. Maar ik lees hierboven dat een short (een chino tot op de knie) dan toch wel weer kan. Maar we nemen toch een nette lange broek mee, al wordt het 26 graden.

Maylise

Maylise

12-07-2013 om 15:15

Naar school

Naar school heb ik liever ook niet dat ze een joggingbroek of trainingsbroek dragen. Toen de kinderen kleiner waren had ik daar overzicht op dus toen gebeurde dat ook niet. Nu zijn ze ouder en ik ben er 's ochtends niet altijd bij. Mijn zoon gaat wel eens in trainingbroek naar school. Ik ga dat niet meer elke dag controleren (kan ook niet eens echt) en ik heb ook geen zin om daar de strijd over aan te gaan. Ik zeg er wel wat van als ik het zie. Maar als ik er niet bij ben dan komt wel voor. Ik maak er ook geen enorm punt van verder. Het is inderdaad maar school en genoeg kinderen die er zo bijlopen. En het is uiteindelijk niet zo belangrijk.

Overigen voor Knurf, zoon is inderdaad een druktemaker en verstiert vast wel eens de lessen dus dat beeld klopt

Knurf

Knurf

12-07-2013 om 15:30

Maylisse

'Overigens voor Knurf, zoon is inderdaad een druktemaker en verstiert vast wel eens de lessen dus dat beeld klopt '

Hmmm toch een beetje jammer. Ik had het wel leuk gevonden om het tegendeel om mijn oren geslingerd te krijgen Zo'n kakkieneus meisje met lakschoentjes dat de hele les met propjes gooit, en een knul in 'camping-smoking' die de plusbus volgt

KGO

KGO

12-07-2013 om 17:08

School en restaurant

Mijn zoontje ( 9 jaar) loopt ook het liefst in trainingsbroek en teva's, altijd. Dat komt ook omdat hij erg klein en mollig is, dus de meeste broeken zitten hem ook niet lekker, hij supergevoelig is (ASS). Net vroeg hij aan mij: als we dadelijk uit eten gaan ( hij kent ondertussen de regel waarom moet ik dan eigenlijk een nette broek aan?
Ach denk ik nu, zo in de vakantie, dat adidas trainingspak staat toch ook netjes, vandaag mag het dus. Maar ik prent hem nu al in dat het na de vakantie weer gewone broeken + sokken + schoenen is. Blousen draagt hij al helemaal niet. Alleen als ik het echt wil ( kerstmis, feest opa/oma oid) dan bereid ik hem al dagen van tevoren voor dat het moet. En dan gebeurt het ook, alleen daarna gaat die blouse dan zo snel mogelijk uit.
Kaatje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P en de rest

Lieverd, als ik met mijn (nog jonge) kinderen in een restaurant zit, is het categorie pizzeria of Griek. Je wilt niet weten hoe de rest er uitziet. Maar dan nog, echt geen joggingbroek.

IK vind een elke dag een joggingbroek dragen armoe, maar dat is slechts mijn mening. Ik vind gewoon dat iedereen een beetje moeite moet doen om er leuk uit te zien. Overigens heb ik dan weer helemaal geen moeite met een leuke korte broek/ bermuda in een restaurant op vakantie in het buitenland of bij een warme zomeravond hier. Dat vind ik echt wat anders.

Maar ieder zijn mening hè, daarom stelde ik de vraag ook.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.