Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Calippo

Calippo

08-06-2017 om 11:53

Disneyland maaltijden

Beste allemaal,

Deze zomer ga ik drie dagen naar Disneyland met mijn twee zonen (14 en 8 jaar). Hoeveel ben ik kwijt aan lunch en avondeten? Zal denk ik beide in de restaurants zijn in de parken. Maar als iemand nog tips heeft hoe het wat goedkoper kan, hoor ik het graag!

Groeten,

Calippo


Kamperen?

Rondom Parijs zijn campings. Je kunt even kijken of dat goedkoper is en dan zelf voedsel meenemen en koken. Of halen in een supermarche. Ik word oud, want ben vergeten waar wij waren. Maar daar was ook nog een Nederlandse eigenaar. Je kon Disneykaartjes op de camping kopen zodat je niet in de rij hoefde te staan en er was een bushalte op de camping van een bus die rechtstreeks naar Disneyland ging.

Calippo

Calippo

08-06-2017 om 12:25

Hotel

We zitten in een hotel, ontbijt eten we in het hotel. Zelf koken geen optie.

Vesta

Vesta

08-06-2017 om 12:48

buiten het park

dan kun je het best buiten het park gaan eten op de boulevard die tussen de parken en de hotels zit.
Voor die drie dagen zou ik gezond willen eten even over boord gooien. Dat stukje moet je bij je hotel doen bij het ontbijt.

Tip: sluit niet aan in de rij bij de mcD maar neem de bestelpaal. Wij stonden in 10 minuten weer buiten terwijl bij de lange rijen nauwelijks verschuiving was waar te nemen.

Als je in een Disney hotel zit, krijg je waarschijnlijk ook een bon om in het park zelf te ontbijten. Dat is wel een aanrader, niet omdat het goedkoop is (het is dan een standaard ontbijtbuffet zoals in de hotels), maar vooral omdat je dan eerder in de attracties mag!

Paddington

Paddington

08-06-2017 om 14:20

Een goed stevig

ontbijt nemen. Dat scheelt al een hoop. Daarnaast is het altijd even kijken. Bij de Cookout Barbeque hebben ze vaak ook gerechten als Chili Con Carne, dat vult al een stuk beter dan een broodje hamburger van de McDonalds.

Winkel

In treinstation is een winkel, kan je broodjes en croissants kopen.

Als je nog naar buffalo bill gaat is dat inclusief avond eten

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-06-2017 om 19:20

Supermarkt

Volgens mij is er op 10 autominuten afstand een supermarkt. Daar kun je drankjes en snacks kopen voor in de hotelkamer (een zak chips in de hotelwinkel kost 3,50). Evt ook broodjes voor de lunch. Op het park zijn ook wat betaalbaardere restaurants, met hoofdgerechten rond 18 euro. De buffetrestaurants zijn krankzinnig duur voor wat ze bieden. Ik was per dag rond 100 euro kwijt voor 1 volwassene en twee kinderen (destijds 13 en 8) aan eten.

Zon

Zon

08-06-2017 om 20:35

veel keuze

De keuze is reuze en je kan het zo duur/goedkoop maken als je wilt. Je hebt er dure restaurants waar je bediend wordt en fast food restaurants. Wil je het goedkoop doen dan kan je prima zo'n XL menu met je 2 jonge kinderen delen. Als je 's ochtends ergens iets koopt krijg je vaak een bonnetje om 's middags een gratis kopje koffie/thee te komen halen. Neem een flesje water mee, je hebt overal tappunten.

Bennikki

Bennikki

08-06-2017 om 21:09

Voor veel restaurants in de parken moet je vantevoren reserveren; ze zitten op de dag zelf vaak vol. Leuke restaurants zijn chez Remi, Walts en het restaurants bij Pirates of the Carribean. Reken dan op 32 euro voor 2 gangen; veel menu's staan online: https://wdpromedia.disney.go.com/media/wdpro-dlp-assets/prod/nl-nl/system/images/P2TR02_bistrot-chez-remy.pdf
The Earl of Sandwich in Disney Village vonden we wel een redelijke optie. Prachtig dakterras ook.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

08-06-2017 om 21:26

Onze favoriet

Onze favorieten waren het Rain Forest voor diner en Starbucks voor lunch.

Calippo

Calippo

12-06-2017 om 12:27

Dank voor de tips!

Hartelijk dank! De cookout barbecue ziet er inderdaad goed en betaalbaar uit.
Dank allemaal voor het meedenken.

Tango

Tango

17-06-2017 om 13:15

Dochter

16 jaar. Was onlangs met een vriendin 3 dagen in Disney. Met een busreis. Zaten ook in een hotel, ontbijt zat erbij in. Ze konden in het hotel avondeten, kostte 30 euro. Heel veel voor die meiden natuurlijk. De tweede avond in het park gegeten, kostte iets van 13 euro. Ze klaagde wel dat je dus nergens iets gezonds kon eten. Zelfs het ontbijt bood niet meer dan een beetje fruit. Naar een supermarkt konden ze ook niet, want geen auto natuurlijk. Ze konden geloof ik wel naar Disney Village, maar hebben dat niet gedaan volgens mij. Daar schijnen wel veel diverse restaurants te zitten. Geen idee dus hoe de prijzen daar zijn.
Dochter en vriendin hadden gelukkig zelf ook nog een en ander meegenomen. O.a. ook appels, die hebben ze tussendoor ook gegeten, hadden ze nog iets gezonds.

Tango

Tango

17-06-2017 om 13:16

En oh ja

Voor de lunch namen de meiden gewoon broodjes mee van het ontbijt. Ik had speciaal een rol boterhamzakjes hiervoor meegegeven. Spaarde weer wat geld uit....

Elise

Elise

19-06-2017 om 12:55

Vind ik zo Nederlands

Ik vind het zo onbeschoft en zo Nederlands om broodjes van het ontbijt mee te nemen voor de lunch. Nu komt er vast iemand met het argument dat het niet uitmaakt of iemand 's morgens die broodjes eet of ze meeneemt voor 's middags, maar ik vind het altijd een vorm van diefstal.
Als je kinderen genoeg geld hebben om drie dagen naar Disney te gaan, hadden ze moeten doorsparen om zelf een lunch te kunnen betalen.
Als je het vanuit het gezichtspunt vd hotelier bekijkt is het ook gewoon diefstal. Die moet nu twee keer zoveel brood voor t ontbijt inkopen omdat al die gierige Nederlanders brood jatten.

Elise

Elise

19-06-2017 om 13:02

"Spaarde geld uit"

Tango, de zin "spaarde geld uit" zou dus eigenlijk moeten zijn "ze lieten iemand anders ongevraagd voor hun lunch betalen"

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-06-2017 om 13:34

Pffff

Die "hotelier" is gewoon onderdeel van het grote geheel, ik denk niet dat hierop verlies wordt geleden.

Dees

Dees

19-06-2017 om 18:16

Tango

Je bedoelde dat je ze faciliteerde in het stelen? Een appeltje wat je aan het eten bent meenemen vind ik nog acceptabel maar brood meenemen is gewoon diefstal.

Broodjes kun je voor 3 dagen prima van huis meenemen, net zoals fruit.

Elise

Elise

19-06-2017 om 18:43

Dendy

Ben jij van de school 'van grote concerns mag je jatten'?
Ook bij "een groter geheel" is dit diefstal.

Als iemand een hotel heeft met 50 gasten en voor elke gast twee broodjes voor het ontbijt rekent, zou hij dus met 100 broodjes toekunnen, tenzij er gierige Nederlanders komen. Dan moet hij er 200 betalen aan de bakker.

Als ik t goed begrijp bedoel jij met een groter geheel een hotelketen. Nemen we een keten van 100 hotels met 50 gasten en doen we dezelfde rekensom. Normaal 10.000 broodjes, hebben ze jattende gasten, dan 20.000. Best een groot verschil.

Teuntje

Teuntje

19-06-2017 om 18:53

Brood meenemen is gewoon diefstal?

Nou, dat doe ik ook. Ik ben geen ontbijter, meer dan een bakje yoghurt met wat musli krijg ik er niet in. En om een uur half elf, elf uur krijg ik dan pas echt trek. Op het werk en thuis eet ik dan een stevige boterham, en ik lunch dan weer rond half een. Bevalt me prima zo.
Als ik in een hotel ben neem ik idd mijn elf uur broodje gewoon mee van het buffet. Ik vind dat absoluut geen stelen maar een verschuiving. Het is wat anders als je copieus ontbijt en dan ook nog een ruime lunch meeneemt maar gewoon een broodje meenemen wat een ander op het ontbijtmoment nog naar binnen weet te proppen maar ik niet? Komop zeg. Daar voel ik me echt niet schuldig over.

Mieke

Mieke

19-06-2017 om 18:56

Disneyland

Wij komen met enige regelmaat in Disneyland. Ik vind het daar leuk. Wij ontbijten altijd in een hotel. Lunch of diner is meestal een menu ergens. Wel ergens waar je kan zitten. Je kan in disneyland uitstekend eten. Ook over-de-counter-menu's zijn prima. Het is zeker niet overal het geijkte frites met een hamburger.

De derde maaltijd op de dag is meestal iets simpels als een muffin, hotdog of iets dergelijks.

Verder eten wij altijd een keer in het rainbow cafe (in disneyland village). Nooit in de disney studio's. Het disneyland park heeft veel betere restaurants en als wij tijd en geld over hebben dan gaan wij een keer voor een echt diner bij bijvoorbeeld Walt's, blue lagoon, inventions etc.

Broodjes meejatten tijdens het ontbijt vind ik zo genant dat doen wij nooit. Wel nemen wij eten en drinken van thuis mee. Prima om in het hotel te drinken en wat dingen om te snacken. Je mag trouwens ook prima zelf eten mee nemen naar het disneypark dus je kan best zelf flesjes wa ter en zo mee naar binnen nemen.

Teuntje

Teuntje

19-06-2017 om 18:58

Want

Nog even toevoegen, ik BETAAL voor een ontbijt en dat mag uit meer mag bestaan dan een bakje yoghurt. Ik,heb echt geen medelijden met die arme hotelier als ik een broodje meeneem hoor.

Mieke

Mieke

19-06-2017 om 19:04

Menukaarten

Hier is een link naar de menukaarten

https://www.discoverthemagic.nl/disneyland-paris/praktische-informatie-paris/restaurant-menus-paris

@ Teuntje. Wie bepaalt dan of je weinig of veel hebt gegeten bij het ontbijt? En hoeveel mag je dan meenemen? Wat zei de hotelier er eigenlijk van toen je vroeg of je wat broodjes mee mocht nemen omdat je niet zoveel eet tijdens het ontbijt? Ik eet overigens ook erg weinig tijdens het ontbijt. Inderdaad wat yoghurt. Toch vind ik dan niet dat ik daarna recht heb op broodjes voor de lunch.

Elise

Elise

19-06-2017 om 19:22

Teuntje

Ik kom binnenkort graag een keer bij je eten en dan neem ik meteen mijn boodschappentas en tupperwarebakjes mee. Laat je me dan na het eten je voorraadkast zien?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

20-06-2017 om 00:26

Is dat echt Hollands?

Dat broodjes van het ontbijtbuffet in je tas stoppen?

Als je betaalt voor een ontbijt betaal je voor een ontbijt. Dus niet voor voorraad voor de hele dag. Zo simpel is het.
Ik snap Teuntje overigens best nog wel want als je geen ontbijter bent, betaal je dus voor iets wat je niet afneemt.
Maar Mieke heeft natuurlijk gewoon gelijk: dat zou eigenlijk in overleg met de hotelier moeten.

Toch vind ik dat er wel een verschil is tussen een hapje bij het ontbijt eten en dan wat meenemen voor de trek van later of je helemaal rondvreten en daarna je tas ook nog afvullen.

Dat vind ik zielig en genant gedrag.

Dees

Dees

20-06-2017 om 10:13

Teuntje

Dan bestaat jouw ontbijt toch uit yoghurt? En ja het mag uit meer bestaan dus dan kun je prima meer gaan eten, maar doe je dat niet dan is het geen ontbijt meer toch? Beetje sneu dat je vindt dat je recht hebt op meer dan een ontbijt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-06-2017 om 10:29

broodjes meenemen

Hotels met een ontbijtbuffet hanteren over het algemeen een heldere regel: je mag zoveel eten als je wilt, maar niets meenemen.
Waarschijnlijk staat het niet op grote posters op de muur, maar wel op de menukaart of website.
Dus ja: broodjes meenemen is dan gewoon diefstal.

En dat je 'geen meelijden hoeft te hebben met de hotellier'.... tjonge zeg. Zo ken ik er nog wel een paar. Je leert je kinderen toch niet dat zo'n hotellier 'er toch niets van merkt', dus dat ze best wat brood mogen jatten? Wat voor boodschap geef je je kinderen dan mee?

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-06-2017 om 11:06

Pffff

Wat mij betreft horen die paar broodjes die we meenemen voor tussendoor gewoon bij de hoge prijs die je daar betaald. Het is voor ons alweer een paar jaar geleden dat we er waren, maar op het park en trouwens ook in Disney village was toen nergens de mogelijkheid om gewoon eenvoudig te lunchen. Voor een redelijke prijs en zonder dat je de tent werd uitgekeken als je bord leeg was.

Als de hotels lunchpakketten om mee te nemen zouden aanbieden weet ik zeker dat daar goed gebruik van zou worden gemaakt. Aangezien ik toch echt heel veel mensen buiten op bankjes gewoon hun "gestolen" broodjes zag opeten.

Ik denk dat die hotels meer "last" hebben van al die mensen die vinden dat je bij een buffet vooral je bord moet volstapelen en dan de helft laten liggen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-06-2017 om 11:10

Winst

Dat is precies de reden dat Disneyland Parijs maar ternauwernood het hoofd boven water houdt. In de andere vestigingen wereldwijd verblijven mensen langer en ze geven meer uit. De knieperige inslag van met name Nederlanders, compleet met leegroven van het ontbijtbuffet, is in andere landen een grote ergernis.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-06-2017 om 11:17

Ja maar Phryne

Ze bieden het ook niet aan. Ik denk echt niet dat het alleen om knieperigheid gaat. Ik denk niet dat er heel veel mensen zijn die hun Senseo meenemen om zo de koo koffie s avonds zelf te kunnen zetten. Er zijn echt heel veel mensen die tussen de middag geen uitgebreide lunch hoeven. Dat zal best Nederlands zijn, maar daar moet Disney dan op inspelen.

Vesta

Vesta

20-06-2017 om 11:25

vragen ipv stelen

je kunt het ook gewoon vragen en dan bieden ze je zelfs vaak een zakje aan om het mee te nemen. En dan kan er bijdrage in de kosten gevraagd worden.
Dat is nog altijd beter dan gewoon te stelen.

Het is maar een kleine populatie die zo bescheiden lunchen als wij nederlanders.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-06-2017 om 11:39

smoesjes

'De hoteleigenaar leidt er echt geen verlies door'
'Ik vind dat ik al genoeg betaal'
'Iedereen doet het'
'In het park wordt ik weggekeken uit een restaurant als mijn bord leeg is'
'In het park kun je geen geschikte lunch kopen'

Sorry Dendy, maar het zijn smoesjes. Gewoon smoesjes. Om je gedrag goed te praten.

Neem jij, als je een keer chique dineert, na afloop ook het bestek en het servies naar huis? Onder het motto 'het is hier zo duur, ik vind dat dat erbij hoort'? Jij doet namelijk hetzelfde: je bepaalt zelf dat je op meer recht hebt, dan waarvoor je hebt betaald.

Wat Vesta ook al schreef: vraag het dan gewoon. Best kans dat ze zeggen: hier is een zakje, neem maar een paar. Of ze laten je ervoor betalen. Maar jatten doe je niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.