Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Natnek

Natnek

27-09-2015 om 16:47

Drinken in vliegtuig

We gaan binnenkort voor het eerst in lange tijd weer eens op vliegvakantie. Hoe zit het nu met drinken in het vliegtuig, ik kan het niet zo goed vinden. Je mag geen water meenemen. Maar nadat je bent gescand en je handbagage is gecheckt, kun je dan nog ergens in een toilet een leeg meegenomen flesje vullen? Of ben je helemaal afhankelijk van drinken kopen in het vliegtuig?


Brianna F

Brianna F

27-09-2015 om 19:02

Kan goed

Na de controle kun je een leeg meegebracht flesje vullen met kraanwater. Doe ik ook altijd.

Natnek

Natnek

27-09-2015 om 19:13

Super brianna!

Dan gaan er lege flesjes mee in de rugzak!

Moni

Moni

27-09-2015 om 19:27

Hier ging er een miniflesje aanmaaklimonade mee

Lekker voor in die te vullen flesjes.

Moni

Moni

27-09-2015 om 19:29

Toch nog een waarschuwing

Soms is de controle op vloeistoffen pas vlak voor het boarden. Daarna is er geen toilet meer en kun je geen flesjes meer vullen.
Ik zou checken vanuit welke gate je vertrekt en daarna de juiste informatie opzoeken op de website.

Jaina

Jaina

27-09-2015 om 19:35

Schiphol

Als je vanaf Schiphol vliegt is het nu niet zo'n probleem meer. Ze hebben sinds een poosje een soort centrale hal voor de duty free waar alle controles plaatsvinden. Je kan daarna dus nog volop winkelen en van alles inslaan voor aan boord (tegen hoge prijzen, dat dan weer wel)
Ik zou het wel even checken want de laatste keer dat ik vloog van schiphol (twee maanden geleden of zo) was het allemaal nogal nieuw en verliep het niet helemaal vlot. Dus geen idee hoe het nu staat. Maar het idee is in elk geval om alle controles voor de duty free te doen.

Eko

Eko

27-09-2015 om 19:36

Je kan 'n leeg flesje vullen op het toilet, maar je kan ook op het vliegveld iets kopen. Na controle is er altijd nog een toilet (in elk geval op de vliegvelden waar ik ben geweest). Als je met een grotere maatschappij vliegt is drinken meestal inbegrepen, net als op long haul vluchten.

Krullevaar

Krullevaar

28-09-2015 om 08:52

Moni heeft gelijk

Het hangt ervan af waar je naartoe gaat. Een Schengenland geen probleem, maar vlieg je bijv. naar Zwitserland of de US (met een US airline) dan vindt de scan controle pas vlak voor het boarden plaats en worden meegebrachte flesjes alsnog weggegooid.

Maar in de meeste gevallen is het wel mogelijk hoor.

Brianna F

Brianna F

28-09-2015 om 16:00

Schiphol

Ik vlieg vaak naar de US, een paar dagen geleden nog naar Cuba en na de controle is nog een toilet waar je kunt bijvullen. Geen probleem

Dees

Dees

28-09-2015 om 16:08

Krullevaar

Onzin als je naar de VS of Zwitserland vliegt is de controle inderdaad vlak voor het boarden maar daarna kom je wel in een ruimte met toiletten (en vaak ook nog aparte drinkfonteintjes) waar je je lege flesjes kunt vullen.

Eko

Eko

28-09-2015 om 18:18

Nee hoor..

Tegenwoordig is zijn controles vóór het taxfree-gedeelte, ook als je naar de VS (of andere niet-schengenlanden) gaat. Je komt Schiphol binnen, gaat meteen door de molen en kan daarna nog uitgebreid winkelen.

Veel prettiger dan controle aan de gate. Dat was wel rustiger, maar je zat daarna nog 1,5 uur met 300 mensen in een aquariumpje. Wel met toiletten, trouwens. Dus ook toen had je voldoende tijd om water te tappen.

Moni

Moni

28-09-2015 om 18:24

Ik weet niet wat er allemaal veranderd is

Maar vorig jaar meivakantie vloog ik naar Marokko. Er was een controle op o.a. vloeistoffen vlak voor het boarden. Daarna geen fonteintjes of toiletten meer. Alleen de slurf naar het toestel.

Eko

Eko

28-09-2015 om 19:28

Dat dus

Sinds begin juni is de centrale security ingevoerd, dus geen controles meer aan de gate (behalve de controle van de luchtvaartmaatschappij zelf en eventuele steekproefcontrole).

Krullevaar

Krullevaar

28-09-2015 om 20:06

hmm nou niet altijd

Ik ben dit voorjaar nog met KLM naar Zurich gevlogen en het was echt zo: alle handbagage ging vlak voor het boarden nog door de scanner. Daarna kwamen we niet meer in een aparte ruimte maar moesten we direct de slurf in.

Naar bijv. de US en Curacao kwam je idd nog in een aparte ruimte met beperkte faciliteiten maar dat was dus zeker niet altijd zo.

Maar ik heb even gegoogled en sinds juni zijn idd alle controles aan de gate weg. Da's dan wel zo makkelijk.

Vraag me wel af ook dat ook voor Antillen vluchten geldt met 100% controle en waarbij je door de bodyscanner moet.

vlinder72

vlinder72

29-09-2015 om 07:16

krullevaar

Deze zomer naar Curacao gevlogen. Scannen is inderdaad nu centraal.

+ Brunette +

+ Brunette +

29-09-2015 om 10:07

Jee, wat een dilemma!

Gewoon lege flesjes meenemen. Worden ze op het laatst afgepakt, pech gehad, dan kost het je een paar euro aan drankjes in het vliegtuig. Ik vind die flesjes water altijd wat sneu. Alleen toen ik onder bijstandsniveau leefde en op mijn spaargeld inteerde, deed ik dat wel. Maar ik heb liever een fris drankje (Spa Blauw of wat dan ook) of hete thee of koffie dan van dat lauw geworden wc-water. Zo houdt het vliegen nog iets feestelijks.

Drinken

Ik vind dat in een vliegtuig juist vaak drinken wordt uitgeschonken. Op een7 uur durende vlucht krijg je na een uur al Een snack en drinken, paar uur later alweer lunch met koffie en een sapje en een uur voor landing weer wat drinken. Geen wonder dat er veel geplast moet worden.
Drinken is natuurlijk wel goed tegen de hoofdpijn vanwege het vliegen, maar ik krijg vaak meer drinken dan ik tijdens de vlucht op kan.
Wie een glaasje water wil, loopt gewoon even naar de keuken. Ik neem nooit flesjes mee, (wel pepermuntjes voor de druk op de oren bij stijgen en landen).

Natnek

Natnek

02-10-2015 om 00:42

Vanaf vakantie adres

Inderdaad na de controle (inclusief bodyscan) nog winkeltjes zat. Dus een fris flesje( of zelfs een flesje fris) kopen om mee te nemen aan boord kan ook prima.Ik vind het niet erg om aan boord wat te kopen maar ik heb het graag bij de hand zodat ik niet hoef te wachten of en wanneer ze ermee langs komen.

Krullevaar

Krullevaar

02-10-2015 om 09:19

Brunette

Haha, eens hoor!

Grappig hoe mensen met het gezin zo 2-3 duizend euro neertellen voor een vliegvakantie en dan gaan lopen miepen over een flesje drinken van een paar euro. Hoop dat dat niet de hele vakantie zo doorgaat.. o nee, ze zitten natuurlijk all-in.

Jamie

Jamie

02-10-2015 om 10:03

nou ja zeg

Ik persoonlijk drink veel water en ik heb een pesthekel om voor water te betalen in een flesje, ook in restaurants. Dat is gewoon een principedingetje en heeft niets te maken met mijn uitgaven voor een vakantie!

Verder had je kunnen lezen dat dat geld het probleem niet is van natnek maar dat ze gewoon niet wil wachten tot ze eens langs komen! Flauw hoor!

Krullevaar

Krullevaar

02-10-2015 om 11:14

gut gut

Niet zo verontwaardigd. Ik vind het juist wel grappig hoe er in de vakantietijd allerlei eigenaardigheden naar boven komen.

Het ging niet om natnek, maar om onze gewoonte om ons in allerlei bochten te wringen voor een paar euro. In die zin vond ik de reactie van Brunette wel treffend.

Wat jij (of anderen) doet moet je helemaal zelf weten maar iemand kan daar wel wat van vinden. Zou juist jij moeten weten

Angela67

Angela67

02-10-2015 om 11:32

krullevaar

het gaat ook om het milieu. Waarom extra flesjes water gebruiken als je er zelf een bij je hebt.
Maar dat staat inderdaad in schril contrast met de voetstapimpact van vliegen, om dat te evenaren moet je wel heeeeeeel veel flesjes water niet kopen . . .
gr Angela

Jamie

Jamie

02-10-2015 om 13:22

Precies angela

En daarom vlieg ik niet

Ik vind het woord 'sneu' zo 'sneu'. Echt een woord wat ik nooit zal gebruiken maar goed, Brunette vindt mij dus sneu als ik zelf flesjes vul, nou ja ik vind de rest van de wereld idioot om zoveel voor water te betalen inclusief een weggooiflesje ongeacht of je dat wel of niet in het vliegtuig doet.

Moni

Moni

02-10-2015 om 16:25

Ik neem dagelijks zelf drinken mee

dus ook naar pretpark, onderweg en tijdens vakantie.
Een goede gewoonte vind ik, niet sneu.

Katniss

Katniss

02-10-2015 om 17:52

Twee flesjes, drie bekertjes

Ik had het gevoel toch wel een beetje sneu te worden bekeken door het cabinepersoneel toen ik twee (peperdure 300 ml) flesjes water kocht en drie bekertjes vroeg. De prijzen die gerekend worden in het vliegtuig zijn op het belachelijke af.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-10-2015 om 12:41

Och Katniss

Dat vind ik dan weer sneu van het cabinepersoneel ....

+ Brunette +

+ Brunette +

07-10-2015 om 22:24

In pretparken e.d. vind ik het wat anders.

Daar zit je namelijk niet met die strenge veiligheidscontroles dus wat let je om zelf flesjes water mee te nemen? Balen van betalen voor water is trouwens echt iets voor landen waar drinkwater van goede kwaliteit uit de kraan komt. Zelf woon ik in een gebied waar je beter niet uit de kraan kunt drinken dus dan raak je eraan gewend om normaal drinkwater als een soort (goedkope) frisdrank te zien. Wat betreft het argument dat het niet vanwege het geld is maar omdat je niet wilt wachten tot de stewardess langskomt: als je je laatste slokje net voor de veiligheidscontrole neemt, duurt het vast niet langer dan een à anderhalf uur totdat je weer een gelegenheid tot drinken hebt (lees: tot de stewardess met drankjes langskomt). Hoe erg is het om in de tussentijd op een droogje te zitten?

Doua

Doua

10-10-2015 om 11:55

als ik eerlijk ben...hygiene

Flesjes vullen in openbare ruimtes/-toiletten vind ik nogal onhygienisch. Met name in de toiletruimtes, zoals op vliegvelden, pretparken, maar ook op het werk enz. Persoonlijk zou ik daarom dan liever iets extra's uitgeven en een flesje kopen.

http://nos.nl/artikel/230098-moderne-kranen-blijken-bacteriehaard.html

+ Brunette +

+ Brunette +

11-10-2015 om 17:36

Dat ook nog eens, Doua

Ook ik vind het een onsmakelijk idee om mijn flesje tegen een kraan te houden waar net iemand met menstruatie- of erger handen aan heeft gezeten. Alleen al daarom vul ik nooit flesjes bij kranen in openbare toiletten. Met een wc's voor collega's heb ik dat dan weer minder.

Jamie

Jamie

11-10-2015 om 19:41

Waarom zou je een flesje tegen een kraan houden? Manman als het zo erg zou zijn zou heel Afrika zonder inwoners zitten denk ik.

Dees

Dees

12-10-2015 om 08:37

Vliegtuig en hygiëne

Ik hou mijn flesje niet tegen een kraan hoor ik hou hem onder de kraan. Daarbij vindt ik het heel erg apart dat je het alleen over het drinken hebt wat onhygiënisch zou zijn. Al eens bedacht hoe gezond al die gecirculeerde lucht in dat vliegtuig is wat hele dagen vliegt en waarvoor de schoonmakers ongeveer een half uur tot uur de tijd krijgen om hem schoon te krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.