Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Eerste keer wintersport

ik wil dit jaar voor het eerst op wintersport met mijn twee dochters van 15 en 12 jaar. We willen een busreis gaan boeken, maar verder heb ik nog wel wat vragen...

* is het verstandig om in nederland al wat lessen te nemen?

* wat moet je allemaal aanschaffen?

* bij de reis al skilessen daar boeken?

* verder tips zijn welkom!!!!!!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

24-10-2008 om 11:43

Dalire

Ben het grotendeels eens met Marian.
Lessen in Nederland is niet noodzakelijk maar wel nuttig. Je kunt de babypiste dan overslaan. Die lessen hoeven niet in een indoorhal. Er zijn in Nederland ook veel buiten(borstel)banen.
Ski's en schoenen zeker ter plaatse huren en niet in Nederland. Als er iets mee is (past toch niet goed, gaat stuk) dan is dat geen probleem.
Wat betreft de skibril heb ik een andere mening, zou ik wel doen. Als het flink hard sneeuwt dan vind ik het zicht met een skibril veel beter dan met een zonnebril. De skibril kun je ook als zonnebril gebruiken (UV-bescherming) maar als het warm is is dat weer niet altijd prettig. Ik zou dus allebei doen.
Idd is een klein skigebied genoeg. Bij busreizen zitten de skipassen vaak in de prijs en dat is meestal geen slechte deal. Met losse kaarten wordt niet veel meer gewerkt en als je al wat lessen hebt gehad dan heb je meteen je pas nodig.
En die bus...ach, als je voor het eerst gaat is het ook wel fijn om qua reis nergens aan te hoeven denken. Stel je in op een wat mindere nacht. Oordopjes, slaapmaskertje, dikke sokken, kussentje, plaid, eventueel een slaappilletje en je komt er wel!
Heb je al geboekt? Je zit zo te zien vast aan de schoolvakantie, dan kan het al erg vol zijn.
Kari

Hillary

Hillary

24-10-2008 om 12:00

De babypiste is juist leuk

Wij skien al een jaar of 14, maar echt de allerleukste wintersport was de eerste keer. Dat geklungel op de babypiste, wat een lol heb je dan. Ik zie steeds meer dat mensen in NL al les nemen want ze willen niet klungelen op de babypiste, maar wat is daar erg aan? In Nl is het duur, betaal je evenveel voor 5 uurtjes als in Oostenrijk voor 5 dagen. Je moet dat klungelen en pret maken gewoon als doel van je vakantie zien. Gaat er toch om dat je plezier hebt en lekker buiten bent, wat doen je skiprestaties er nu toe?
Als je daar voor het eerst les neemt moet je geen pas nemen en daar ski's en schoenen huren is ook het prettigst, hoef je niet te slepen en als ze niet goed zitten kun je ze omruilen. Inderdaad ga voor een klein skigebied. Je hebt vaak ook van die beginnersarrangementen, waar alles bij zit, die zijn vaak spotgoedkoop. Dat hebben wij destijds via Hotelplan gedaan. Krijg je er nog sneeuwgarantie bij ook.

Annet

Annet

24-10-2008 om 23:58

Rollerbaan

Wij hebben goede ervaring met een rollerbaan. Het is niet goedkoper dan borstelbaan of indoor ski. Maar wel veel effectiever. Geen tijd kwijt aan de groep, aan de lift, aan het vallen (je valt veel minder) en heel veel tijd voor techniek.
Kijk eens of er zo'n baan in jouw buurt is en boek een introductieles. Snowboarding kan daar ook.

Dalire5

Dalire5

26-10-2008 om 13:13 Topicstarter

Bedankt!

Leuk al wat reacties!!!

Mijn dochters hebben gister een proefles gehad en de jongste ging als een speer, maar dat is met alle sporten zo. De oudste is wat minder handig, maar dat heeft gewoon wat meer tijd nodig.

Skibrillen zal ik nog eens navragen, want jullie meningen zijn verdeeld...

We hebben nog niet geboekt, maar zullen zeer binnenkort beslissen hoe of wat we doen. Er is al het een en ander vol, maar er is vast nog wel iets te vinden en heel misschien gaan we ook wel naar familie in Zweden....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.