Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Caesar

Caesar

31-08-2014 om 19:54

En, zijn jullie de volgende (zomer-)vakantie al aan het plannen?

Het zelfde als afgelopen vakantie, omdat die zo goed was. Of juist totaal iets anders voor de afwisseling?
Roept u maar


Barvaux

Barvaux

31-08-2014 om 19:59

hmm

Wij dachten een half jaar geleden de vakantie van 2015 al rond te hebben maar de afgelopen vakantie bleek toch wel dat wat we toen deden is wat onze oudste graag doet en jongste maakt het allemaal niets uit. We moeten dus weer opnieuw beginnen en daar nog even goed over praten

Annet

Annet

31-08-2014 om 20:00

Dat zien we in juni 2015 wel weer

Geen plannen hier.

Molleke

Molleke

31-08-2014 om 20:00

Ja altijd

Gewoon, omdat het mijn hobby is . Ik heb al iets in gedachten maar het kan nog veranderen. We hebben dit jaar een topvakantie gehad maar gaan eigenlijk nooit naar hetzelfde terug. Er zijn inmiddels wel wat gebieden waar ik nog eens voor de tweede keer naar toe wil. Bijvoorbeeld de Ardèche en het gebied bij Annecy. Maare nog niks geboekt. Dat doe ik voorlopig niet en heel misschien boek ik wel helemaal niks en wacht tot op het laatst. Was ik afgelopen jaar ook van plan maar dat was niet gelukt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2014 om 20:38

Al helemaal in kannen en kruiken
Wij gaan naar hetzelfde park terug, maar volgend jaar gaan we voor het eerst kamperen. Wel in een cabin, omdat we niet helemaal cold turkey van een luxe huisje naar een tentje willen.

Jessica O

Jessica O

31-08-2014 om 21:06

yep

We moeten het alleen nog bespreken
We gaan min of meer op familiebezoek. Oom en tante nemen een camping over en daar gaan we naar toe. We kunnen alleen nog niet bespreken, ze zitten er nog niet.

Ben altijd aan het plannen, maar ik vind te veel leuk. Dus het kan werkelijk nog alle kanten op. Qua land, qua vervoer, qua type accommodatie. Leuke tips zijn altijd welkom! Hoeveel mensen gaan eigenlijk altijd naar dezelfde plek?

Evanlyn

Evanlyn

31-08-2014 om 21:30

Nou, plannen...

Meer dromen. Maar wie weet...

neteret mut

neteret mut

31-08-2014 om 21:39

denk altijd na over vakantie

maar we plannen nooit iets, reserveren nooit iets behalve de studiereizen (inentingen halen en visum, vliegticket enz.). Normaal hangen we de caravan achter de auto en gaan ergens heen. Plannen voor dit jaar waren mogelijk Bretagne maar we zijn niet weg geweest. Kan mooi volgend jaar.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2014 om 21:51

eigenlijk nooit

Wij gaan nooit naar hetzelfde. Maar volgend jaar dus wel.
Wij hebben nooit gekampeerd, vooral mijn man lijkt het nogal een onderneming. Dus vandaar dat we volgend jaar naar de camping gaan waar we dit jaar een huis hadden gehuurt. Dan weten we iig dat de camping leuk is. Dat kamperen in een cabin moeten we dan nog proberen.

Ik wil graag dit het jaar daarna gaan doen.
http://www.farmcamps.nl/Boerderijen.html?gclid=CKus6_eivsACFdSWtAodG1IAOA
Lijkt me voor de kinderen heel leuk en is ook een luxe vorm van kamperen.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-09-2014 om 00:29

Nee/ja

Geen idee nog wat er volgend jaar zomer willen gaan doen. Dat moeten we nog helemaal bedenken. Soms zijn we daar vroeg mee (november), soms wat later (voorjaar) en we hebben ook al wel eens iets twee weken van te voren geboekt. We willen nog een keer weer een grote reis naar Amerika maken, maar dat zal er komend jaar nog niet inzitten: daar moet nog meer voor gespaard worden, vrees ik.
We zijn één keer drie jaar achter elkaar naar hetzelfde vakantieparken geweest, zelfde appartement zelfs. Dat was omdat de omgeving erg mooi was, het appartement erg nieuw/schoon was waardoor ons allergische kind niet in de problemen kwam en één van onze andere kinderen gedijde toen goed bij weten waar we naar toe zouden gaan.

De wintersport is al wel geboekt. Die boeken we aan het eind van ons verblijf door voor het jaar erna. Die is dus al jaren op dezelfde plek.

Aagje

Molleke

Molleke

01-09-2014 om 12:50

Dendy

Wat een leuke link! Alleen huren wij meestal een chalet of mobile home met sanitair. Als ik hier met sanitair wil dan kost het 999 euro. Dat vind ik toch wel erg prijzig. Maar goed, ik ga nog even rondsnuffelen op die site

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-09-2014 om 14:22

Molleke

Ja, heel goedkoop is het niet.
Maar voor een midweek wel goed te doen. En compleet.

Brianna F

Brianna F

01-09-2014 om 15:11

We doen nooit 2 keer hetzelfde. Voor april 2015 hebben we al een weekje geboekt naar Italie met elke dag een excusrsie, o.a. naar Venetie en voor het najaar moeten we nog even zien, denkelijk wordt dat Vietnam. Ik vind Azie een fijn land om te reizen.

Barvaux

Barvaux

01-09-2014 om 16:26

één keer

Wij hebben één keer hetzelfde gedaan: we gingen twee weken met mijn zwager en zijn gezin op vakantie in twee huisjes naast elkaar. We hebben heel veel samen gedaan en hadden eigenlijk amper rondgekeken in dat gebied (Zuid-Limburg). Het jaar erop zijn we terug gegaan, we hadden het eerste jaar al bekeken waar de mooist gelegen huisjes stonden, hebben daar drie weken gezeten en hebben toen volledig afgekickt van de peuter en kleutertijd van onze kinderen. Op de één of andere manier konden we alle vermoeidheid er uit halen, heb ik veel boeken gelezen en echt heerlijk uitgerust.

Fiorucci

Fiorucci

01-09-2014 om 18:26

Nou nee

We zijn nog aan het opruimen van deze vakantie! Net terug dus.

amk

amk

01-09-2014 om 22:11

wel een vaag idee

gaan fietsen in NL, maar ik heb ook al een leuke reis naar IJsland gezien.
Het zit vooral in dat ik nog niet weet in welke weken ik mijn dochter heb in de zomervakantie en of ik dan vrij kan krijgen.

Kortom het kan nog alle kanten op. We zijn net terug uit Sri Lanka.

Caesar

Caesar

01-09-2014 om 22:35

Brianna

Als je naar Vietnam wilt gaan, kijk dan even heel goed naar het seizoen. Als je noord en zuid wilt zien kan ik je aanraden om dat in het voorjaar (maart, april) te doen. Klimatologisch is dat het gunstigst voor het hele land, alleen als je de bergen in het noorden in wilt is het nog wat koud.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-09-2014 om 22:55

Azie

Oh ja, wij beginnen tijdens de vakantie alweer met plannen voor het volgende jaar te maken. Ik denk dat het (weer) Azië wordt. Sri Lanka of Indonesië, die landen zijn qua weer het meest geschikt in de zomer. Maar ook IJsland staat op ons lijstje.
Het kan dus nog alle kanten op

amk

amk

01-09-2014 om 23:16

ijsvogeltje

voor Sri Lanka moet je even goed kijken welke kant van het eiland je wilt bezoeken want in de zomer is er in het zuidwesten gewoon moeson. Wij hadden het geluk dat het erg droog was (dus maar 2 dagen regen) de afgelopen 3 weken. In het noord oosten is het dan juist mooi weer.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

01-09-2014 om 23:58

amk

Yep, ik weet het!

Thursday Next

Thursday Next

02-09-2014 om 09:08

een beetje

We denker erover om volgend jaar naar Zweden en Noorwegen te gaan, en dan ook ver naar het noorden te rijden met een gehuurde camper. Eigenlijk hadden we dat afgelopen jaar al willen doen maar toen waren we (half december) te laat met het huren van de camper die we wilden. Dit jaar moeten we daar dus eerder mee zijn!

Brianna F

Brianna F

02-09-2014 om 09:34

Caesar

Dank je wel voor de tip.

Gezin op Reis

Gezin op Reis

06-09-2014 om 17:03

Panama in feb

Gelukkig zitten we nog niet vast aan de zomer, we gaan in 2015 naar Panama voor de lange vakantie. Drie weken rondreizen.

vlinder72

vlinder72

06-09-2014 om 17:24

curacao

Wij xijn aan het kijken naar Curacao. Wordt Curacao voor ons te duur dan gaan wij naar een camping aan het strand in de Languedoc (ook leuk en daar zijn wij ook nog nooit geweest)

Tonny

Tonny

06-09-2014 om 20:47

Noorwegen

Man was met geliefde-van-dochter te gast op een cruiseschip bij de havendagen - dochter had een prijsvraag gewonnen maar is zelf op reis, pauze in de studie. En toen heeft ie meteen voor volgende zomer een ( bescheiden) cruise voor ons samen geboekt. Goed gedaan

Nien

Nien

15-09-2014 om 19:53

Frankrijk

Volgend jaar gaan we logeren in Frankrijk bij mijn ouders. Ik weet nog niet of we er naartoe vliegen of met de trein gaan en dan een paar dagen Parijs meepikken. Dan hoop ik het jaar erop weer een verre reis te kunnen maken naar Azie. Dit jaar is Thailand enorm goed bevallen. Over twee jaar hopelijk een ander land in Azie. Misschien Indonesie.

Stenna

Stenna

16-09-2014 om 01:18

tjee

dat jullie dat nu al allemaal weten! Ik kan dat zolang van te voren niet plannen hoor. Weet je dan nu, een jaar van te voren(!) ook al precies wanneer je vakantie kunt nemen? En wat je dan wilt doen, en wie er wel/niet mee kunnen en willen. pffff.

Over doen.

Wij gaan waarschijnlijk de vakantie van dit jaar over doen. Ik brak namelijk op dag 4 mijn enkel op 3 plaatsen waardoor we op dag 5 alweer in de auto op weg naar huis zaten. Ik heb nog niet geboekt dat doe ik in januari pas.

Thuisblijver

Thuisblijver

05-10-2014 om 10:44

Geld moet rollen.

Panama, Sri Lanka, Curaçao, Indonesië, Vietnam, IJsland..... Ik dacht dat we in een crisistijd leven, maar als ik het zo lees valt het allemaal wel mee.

Ik hoef niet na te denken waar mijn vakantie volgend jaar naartoe gaat; ik blijf voor het zesde jaar thuis. Ik heb een goede fulltime baan, maar al jaren geen geld (over) voor vakantie.

Brianna F

Brianna F

05-10-2014 om 16:56

thuisblijver

Misschien ook een kwestie van prioriteiten? Wij vinden vakantie belangrijker dan andere dingen. Dus kleding kopen doe ik alleen als iets echt versleten is, kapper zie ik nooit, doe ik zelf wel. Uit eten? Zo goed als nooit (alleen als we op vakantie zijn) (Dure) spullen voor in huis? Ik doe al 30 jaar met dezelfde meubels. En zo zijn er meer dingen te benoemen. Voeding, alleen het noodzakelijke, geen uitspattingen op dat gebied. En zo is er nog veel meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.