Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

amk

amk

21-10-2008 om 16:42

Ezeltrektocht snp

Wie van jullie heeft er ervaring met de ezeltrektocht van SNP in de achterhoek?
Het lijkt mij namelijk erg leuk om zo een weekendje met dochterlief van volgend jaar zomer bijna 4 door te brengen.
Ze is wel gewend om te lopen. dit weekend bv al 5 km en dat blijven we oefenen.

groet,
Angela

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Middag ergens anders

Zorg ervoor dat je je vantevoren goed verdiept in de omgangskunde met ezels.Ze zijn soms behoorlijk eigenwijs. Heb zelf een middag in Frankrijk gelopen met een ezel (op de camping hadden ze ezels, erg leuk!)en onderweg kwamen we mensen tegen van wie de ezel het al een uur vertikte een poot/been te verzetten.Zelf geen last gehad overigens, wij hebben de ezel nl. streng toegesproken.( en hadden stiekum een paar wortels meegenomen om hem te paaien/mee te lokken.
Mijn zoon van 3 vond het trouwens prachtig!

Damajo

Sandra

Sandra

24-10-2008 om 14:19

Ervaring

Niet via SNP, maar gewoon zelf geregeld met ezelstal de Edelingen in Zelhem. Was erg leuk, maar ezels zijn wel koppig! Eerste dag hadden we onze handen vol aan het in het gareel houden van de ezel, tweede dag was echt heerlijk relaxed.

Sandra

Sandra

24-10-2008 om 14:26

Aanvulling

Amk, ik bedenk mij opeens dat ik een verhaaltje op mijn hyves-pagina had geschreven over ons ezelweekend dit voorjaar. Ik heb het even gekopieerd:

Koppige ezel
Vigo, loop door. Vigo, loop nou door! VIGO, LOOP DOOR! Maar Vigo loopt niet door. Vigo blijft staan waar hij staat en verzet geen stap meer. Plaats en tijd van dit schouwspel: afgelopen zaterdag, in de Achterhoek. Twee uur geleden zijn we vertrokken vanaf ezelstal De Edelingen, voor een ontspannen weekendje ‘wandelen met ezel’. Echt ontspannen is het tot nu toe niet. Regen, regen en regen en we lopen behoorlijk verkeerd. Da’s niet goed voor de moraal. En nu staan we al een half uur op een klein landweggetje. Duwen, trekken, smeken, boos worden… het helpt allemaal niets. Onze ezel heeft de bokkepruik op en doet niet meer mee. Ook de tips die we via de telefoon van de mensen van de ezelstal krijgen, zetten hem niet in beweging. Uiteindelijk komt Richard, de eigenaar naar ons toe. Hij heeft Vigo zo weer aan het lopen. Waar zit dat knopje?!

De rest van de dag is het gelukkig zonnig en Vigo loopt redelijk door. Bas loopt voor het eerst zelf met een flinke rugzak en dat gaat prima. En Daan, die nog niet zo’n goede wandelaar is, stapt ook flink door. Een paar keer zit hij even op de ezel om uit te rusten, maar hij loopt zeker twaalf kilometer op eigen kracht. Karin is dit weekend ook mee en heeft haar handen vol aan de eigenwijze Vigo. Want koppig en eigenwijs blijft hij.

Op zondag wandelen we weer terug naar Zelhem. En nu gaat het echt zoals we hadden verwacht van een ‘ontspannen weekend wandelen met ezel’. Vigo is vandaag echt een schatje (Daan wil hem wel mee naar huis nemen) en loop stevig door. De zon schijnt, we kunnen picknicken onderweg, het is gezellig, de route is prachtig… helemaal goed dus. Dus ja, een weekendje wandelen met een ezeltje is een aanrader! Zie ook www.ezelstal.com

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.