Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mari39

Mari39

01-08-2017 om 19:35

Gezinskamers in Amerika

Volgend jaar gaat het eindelijk gebeuren, wij gaan met gezin ( +2 kinderen) naar usa. Ik ben me dus al aan het oriënteren. In Europa boeken we altijd een familie kamer. Een tweepersoonsbed, en twee eenpersoonsbedden.
In Amerika is dat dus niet of nauwelijks het geval, meestal is een familiekamer met twee grote tweepersoonsbedden. ik vind dat zo raar, alsof het normaal is dat komt kinderen met elkaar in bed kunnen en willen liggen. Ik voorzie nog wel wat strubbelingen bij ons in ieder geval. Ook appartementen hebben dit vaak zo is mij opgevallen.
Voor degenen die dit ook hadden, hoe ging dat bij jullie? En hebben jullie namen van hotels die wel losse bedden hebben voor kinderen? We gaan naar New York en Washington DC, en dan naar Florida: Orlando, Miami, key largo en everglades.


Aparthotel

Wij gingen kamers huren met twee queenies. Man sliep met zoon en ik met dochter voor een optimale verdeling van beschikbaar oppervlak.
Om niet de hele tijd gescheiden te slapen, hebben we ook appartemente gehuurd met twee saapkamers. Zo verbleven we in Washington in het AKA- hotel washington. Dat is een gemeubileerd appartement met wel drie slaapkamers en een keuken zodat je rustig kon ontbijten. In Orlando was het verblijf in de marriot cypress harbour villa een groot genot voor weinig geld en centraal gelegen. Zowel aka als cypress hadden wasmachines in het appartement.
Cypress had zelfs een jaccusi. Beiden via booking geboekt.

Ik zag dat marriot zelf een aanbieding had van twee nachten voor de prijs van 1. Het is altijd de moeite waarde om de aanbiedingen van de hotels zelf op te zoeken en niet bij voornaat uit te gaan van boekingsorganisaties alleen.
Vakantie plannen kost nu eenmaal veel zoekwerk.

Beddenprobleem: rol een deken stijf op en leg die in het midden als een soort scheiding. Bij meeste hotel kan je bij de receptie een rolling bed vragen/ huren. Dat is een opklapbed voor aan het voeteneind.

Variatie

Hoe oud zijn je kinderen? En zijn het jongens? Meisjes?

Wij hebben een aantal keren met het gezin door de usa getrokken met 2 jongens wn een meisje. Van basisschoolleeftijd, maar ook wel eens toen het allemaal pubers waren. De 2 jongens sliepen indien nodig probleemloos in een 2 persoonsbed. Maar wij huurde altijd zeer gevarieerde accommodatie. Van motelletjes of hotels tot bed & breakfasts, cabines, apptrementjes of zelfs een hele villa ( behoorlijk goedkoop soms en ook voor een paar dagen te huur)Sims hadden we 1 grote kamer, soms 2 aparte, en af en toe een huis waar iedereen zijn eigen 2 persoonsbed had...en een eigen badkamer hahaha.

Flexibele kinderen dus, en dat was wel fijn. Maar de afwisseling maakte het prima te doen.

Ingrid

mijk

mijk

02-08-2017 om 11:16

Wij deden het wel

maar kozen wel de grootst mogelijke bedden (ook voor ons zelf). Na lange ritten of eerste dagen met jetlag vond ik drury inn fantastisch. Zit om 5.30 gratis kickback bij. Simpele maaltijd (chili of taco's of mac and cheese of zo met soep en 3 drankjes). En verder ook nog heel fijn hotel

https://www.druryhotels.com/content/kickback

Mijk

Teuntje

Teuntje

02-08-2017 om 12:43

State of mind

Ja, zo doen ze dat daar in meestal in hotels. Naar welk buitenland je ook gaat, er zijn altijd dingen anders dan in Nederland. Dat kun je dan raar vinden maar het werkt beter om het te zien als horend bij de couleur locale.
Wij zijn geweest toen de kinderen 13 en 15 waren (jongen en meisje) en tijdens de hotelovernactingen gingen die in 1 bed ja. Waarom niet? Het zijn grote bedden hoor. Gezeur daarover zou ik echt niet hebben willen horen, hee, we zijn wel met een prachtreis bezig met jullie!
Zet je eigen idee dat het heel raar is eerst even opzij en bespreek dan dat dit zomaar zou kunnen gebeuren. Hebben de heren of dames daar een groot probleem mee laat ze dan zelf even bedenken hoe ze dat kunnen oplossen. Slaapzakje mee en eentje op de grond? Jongen bij pa en meisje bij ma? Idd een extra deken vragen en daar een rol van maken? (Want je zou elkaar eens kunnen raken, ieeeuw!) of gewoon niet zeuren?
Nou scheelt het misschien dat wij meestal niet zo lux op vakantie gingen dus dat ze gewend waren met het hele gezin redelijk dicht bij elkaar te slapen, kleine tentjes enzo.

Tango

Tango

02-08-2017 om 15:06

Zou het wel weten.

Ik denk dat onze kinderen dolblij zouden zijn als we zoiets zouden doen en niet zouden klagen over bij elkaar in bed slapen. En ze zijn 16 en 12 en ook nog een meisje en een jongen. Afgelopen meivakantie gingen we een weekje naar Mallorca, in een appartement. Daar sliepen ze ook samen in een bed. Dat bed was zo breed dat ze elkaar nauwelijks tegen kwamen. Overigens boften ze hoor, want wij sliepen in de woonkamer op een slaapbank die veel minder prettig sliep. 1 nacht hebben we gewisseld. Zoon bij mij en man bij dochter in dat grote bed. Was geen succes. Niemand deed een oog dicht. Toen maar zo gelaten.
Vakantie is altijd een beetje improviseren. Dit hoort er gewoon bij.

Pennestreek

Pennestreek

02-08-2017 om 15:15

Andere prioriteiten

Belangrijk aan plekken voor overnachtingen vinden wij de locatie, de prijs, de mogelijkheid om er zelf te koken, een (zwem)bad en de kwaliteit van de matrassen. En ik welke combinatie er dan geslapen wordt is vers 2. Alles kan, alles wisselt ook verschillende keren, zoon en dochter in 1 bed, ieder een eigen bed, zoon bij mij en dochter bij vader of andersom, maakt niet uit en is altijd gezellig.

Dees

Dees

02-08-2017 om 17:20

Vaak

Vaak hebben die hotels die je noemt naast 2 Queen bedden ook een sofabed.

Florida

Florida

02-08-2017 om 20:48

Connecting Rooms

Je zou ook kunnen vragen naar 2 connecting rooms. Soms zit daar een deur tussen die open kan en dan loop je van de ene naar de andere kamer. Kost je natuurlijk wel dubbel.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-08-2017 om 23:44

Met ouder

Mijn kinderen krijg ik echt niet samen in een tweepersoonsbed. In voorkomende gevallen slaapt jongste bij mij in bed en oudste alleen. Tijdens de citytrip die ik deed met oudste hadden we alleen een tweepersoonsbed. Dat leverde even een geërgerde blik op, maar het alternatief was de vloer of het bad, dus ze kwam toch maar naast me liggen

Dees

Dees

03-08-2017 om 07:30

optie

Hahaha de eerste keer dat wij in een kamer kwamen waar alleen een 2 persoonsbed en een sofa bed stond stond onze kleuter even verbaasd te kijken.
We wilden afwachten om te zien wat hij deed, hij liep de kamer rond en kwam zodoende ook in de badkamer terecht. Zijn reactie: "Nou dan slaap ik maar in het bad."

Maar goed in de VS zou je ook nog kunnen vragen om een rolaway of zelf een opblaasbed mee nemen is natuurlijk ook een optie.

Mari39

Mari39

03-08-2017 om 20:55

Tips

Voor degenen met concrete tips, bedankt. Ik heb ze opgeschreven op mijn lijst en als het tot boeken komt ga ik kijken. Die van die bedrol is een goede.

Mijn kinderen zijn helaas niet zo flexibel en onderling kan het erg lastig zijn. Drie weken bij elkaar in bed kan dan soms net te veel zijn. Bij een van ons in bed kan met jongste goed maar juist oudste heeft behoefte aan plek voor zichzelf al is het maar een bed. Dat houdt het juist gezellig.

Pennestreek

Pennestreek

04-08-2017 om 10:27

Maar Mari

Het is niet 3 weken lang hetzelfde. Als je gaat rondreizen heb je toch iedere paar dagen een andere situatie. En bovendien, dat reizen is behoorlijk vermoeiend. Slaap is dan belangrijker dan inflexibel zijn of ruzie maken. Ik denk dat je je erg druk maakt om iets wat uiteindelijk best mee zal vallen.

Overigens, je schrijft 'als ik ga boeken', wacht daar niet te lang mee. Ik heb destijds zelf alles in november geregeld voor de zomervakantie, toen was er veel vol. Zeker in de buurt van de toeristische trekpleisters. Nu was onze reis langs de westkust, met alle nationale parken, dat is misschien anders dan Washington en New York, maar toch, hoe eerder je boekt hoe groter de keus.

Veel plezier!

Mari39

Mari39

04-08-2017 om 11:06

Pennenstreek

Geloof me we hebben dit vaker gedaan en ik weet hoe het kan gaan!

Zomer

Zomer

04-08-2017 om 11:27

Mari

Ik heb verder geen tips maar wat gaaf die reis! Wij hopen zelf een jaar later te gaan maar ik begrijp je vraag zeker. Ik zat daar zelf ook al over na te denken. Mijn kinderen zijn ook niet zo flexibel (soms wel, soms niet) en hoe ouder de kinderen hoe meer ruimte wij (allemaal eigenlijk wel) nodig hebben. Ik ben benieuwd welk hotel je in New York gaat boeken. Zo'n rol is idd. een goed idee! Heel veel plezier alvast met de voorpret!

Triva

Triva

04-08-2017 om 11:41

tja

Praat met je kinderen en maak ze zelf verantwoordelijk voor een oplossing. Soms zul je aparte bedden hebben, soms kun je een matras op de grond leggen (als het twee eenpersoonsmatrassen zijn), soms kun je er een deken tussen leggen, soms kun je een luchtbed neerleggen op de grond en je zou het luchtbed heel licht kunnen opblazen en in het midden kunnen leggen. Met andere woorden: los het niet zelf op maar laat hun het probleem oplossen want ik neem aan dat ze best wel die reis willen maken.

mijk

mijk

04-08-2017 om 15:45

helemaal geen felxibele kinderen

maar het was hier helemaal geen issue. terwijl ze in ons vaste vakantiehuisje nog geen kamer willen delen. Ons backup plan was eigen slaapzak daar kopen en die menemen.

Woelen

Hier te maken gehad met een 'woelend' kind. Kind ging daarom onder het laken slapen en ik bovenop het laken . Dan heb je het minst last van beencontact. Meeste kamers hebben een extra deken, zodoende geen last van de kou.

Yura

Yura

08-08-2017 om 12:41

Grote kamer, lekker goedkoop

Wij zijn in 2014 3 weken door zuidwest Amerika getrokken. Hebben gewoon overal standaard kamers met 2 2-persoonsbedden gehuurd, zo blijft het een beetje betaalbaar. Zoon en dochter (toen 16 en 14) sliepen samen in één bed. Ze werden niet geacht te klagen, als je al zo'n geweldige (en best prijzige) vakantie hebt, is het wel erg verwend om te zeuren dat je bij elkaar in één bed moet. Als er eentje had geklaagd daarover was die denk ik op het vliegtuig terug gezet. Maar goed, ze vonden het inderdaad allemaal zo geweldig, dat er gewoon nooit geklaagd is. Grootste probleem was mijn snurken, maar dat lost een paar oordoppen wel op.

Nu dus

Du moment lig ik met man in bed en liggen onze zonen van 17 en 20 in de Queens naast ons. Onze trip door de USA is bijna beëindigd en we vliegen morgen van Los Angeles terug naar huis. Grappig dat ik jouw vraag hier zie. Bij ons was het slapen geen groot probleem alhoewel jongste soms wel last had van nachtelijk gewoel van oudste. Toen wij gingen boeken vroeg ik bij de reisorganisatie eerst om twee kamers. Ze verklaarden mij voor gek. Het zou echt veel duurder gaan worden, vandaar dat we deze keus gemaakt hebben. Onze reis was geweldig, begonnen in Salt Lake City en geëindigd in LA. Veel voorpret alvast!

Egel

Egel

09-08-2017 om 10:36

Leuk Jutta

Ik ben juist op het vliegveld van LA geweest. Nu trein terug naar huis. Het voelt nog als nacht maar ik weet dat het ochtend is.
Wij hebben ook een prachtige reis gemaakt die in Vancouver startte. Zijn jullie nog in Hollywood geweest? En universal studios? Dat laatste vonden we erg leuk.
Verder onder andere meerdere nationaal parks natuurlijk. Prachtig!!

Zomer

Zomer

09-08-2017 om 11:18

Oooh

Ik ben jaloers Ik wil oooook !!

Nederlanders

Reken er dus maar op dat je in Amerika heel wat Nederlanders zult omtmoeten. De Amerikanen verwonderen zich er ook al over. Omdat ze altijd aan je vragen "where are you from " zijn ze goed op de hoogte. Wij kregen eens te horen " jullie zijn al de derde Nederlandse familie die ik vandaag ontmoet". Tja, "its very popular in our country to visit the USA..." Een hotelmedewerker sprak zelfs een beetje Nederlands. Die begon ineens van " dank je wel, en toen nog " hartstikke lief " erachteraan. Ik moest zo lachen...
Over Los Angeles, voor Egel: nee wij hebben gekozen voor Santa Monica, fietsen over t strand naar Venice (heerlijk), bezoeken observatory en griffith park, bezoek centrum met centraal station ( onverwacht prachtig), el pueblo en walt disney concert hall. Waren we langer in LA dan kwamen de studio's in beeld. Probleem is beetje dat je overal zo kort bent en keuzes moet maken. Alleen al de Nationale parken. Ik geloof dat we er 7 gehad hebben. Ik typ dit om 6 uur 's morgens, onze laatste dag hier. Het zal wel even duren voor ik thuis weer echt geland ben. Zo vreselijk veel indrukken opgedaan. Echt onvergetelijk.

Tine Winkel

Tine Winkel

10-08-2017 om 02:51

of airbnb

Ik zit dit te typen nu ik op vakantie ben in de VS. Wij hebben bijna de hele vakantie in AirBnb's doorgebracht. Dit kan heel goedkoop zijn (of duur), maar je kunt dan, in ieder geval voor een aantal nachten, voor een plek met meer slaapplaatsen/kamers?

Egel

Egel

10-08-2017 om 19:05

juist weinig Nederlanders

Jutta, ik heb juist niet de ervaring van veel Nederlanders. Enkele gezinnen / mensen. Totaal anders dan in Europa en zelfs dan uithoeken in Europa.
Misschien hebben jullie je reis door een reisbureau laten doen? Doen wij praktisch nooit, nu hebben we ook op goed geluk via Booking wat hotels (of nou ja vooral motels) geboekt en zelf de vlucht ook natuurlijk. En de visa voor Canada en Amerika.
Bij Yosemite National Park was het erg druk en daar waren zeker best wat Nederlanders. En in Universal studios (pretpark) in Los Angeles/Hollywood waren er ook een stel. Verder praktisch nergens. Zelfs bij Crater Lake heb ik volgens mij maar 1 NL gezin gezien.
Leuk verder, Jutta, wij zijn ook in het Griffith observatory geweest! Met een vriend die ik van mijn werk ken en daar nu in de buurt werkt, bij Caltech. Waar we overigens ook rondgeleid zijn, nogal leuk.

Sorry Mari39, ik heb weinig tips want heb niet hetzelfde probleem bij mijn kinderen. Ongeveer de helft van de tijd hadden we wel 2 kamers geboekt, maar dan nog hadden ze samen een tweepersoonsbed.
Mij lijkt de tip van airbnb wel een goede. Ik ben inmiddels wat afgeknapt op Airbnb, het lijkt toch vaak wat minder zeker en wat meer gedoe. Maar het lijkt me in jullie geval zeker handig. Zeker als je niet bijv. 3x een week een huisje wil, maar zoals wij (en de meesten) rond wil trekken en telkens ergens 1, 2 of 3 nachten verblijft. Succes!

Tijdgebrek

Airbnb kan interessant zijn, maar net als de verhuur van prive vakantiewoningen in Europa, verdoe je soms tijd met het wachten op de sleutel bij aankomst. Dat kan lastig zijn wanneer je juist bezig bent met een doorreis.

Wanneer ik op bestemming ben, wil ik meteen de lokatie in. Dat biedt de receptie van een motel of een aparthotel of een vakantiepark. Mocht ik niet tevreden zijn, stap ik naar de receptie.

Zo stond vorige week een paar jongens bij de buren te wachten op de sleutel. De sleutelwacht was niet te bereiken en kwam na drie kwartier. Zelf ook bij prive-vakantiehuisjes ervaren dat wij 1,5 uur eerder waren en zodoende konden wachten want dat was niet de afspraak.

Tijdens een rondreis vind ik de aanwezigheid van een receptie een pré.

jetlag

Ik zit nu midden in de jetlag thuis op de bank. Gelukkig hebben we nog een paar dagen om bij te komen. Wij hebben onze reis inderdaad door een reisorganisatie laten verzorgen. We trokken met een huurauto van hotel naar hotel en dat gaf ons de vrijheid om heel veel te zien. Ik was zeer te spreken over de locaties en hotels, alles was keurig verzorgd, soms heel mooie kamers en alles keurig schoon. Ook werd ik erg blij van de mogelijkheid om zelf koffie te zetten in de hotelkamer. De jongens vonden het heerlijk om even in het zwembad te duiken bij aankomst, en ze raakten regelmatig in gesprek met anderen wat op hun leeftijd toch ook weer iets toevoegt.
Er waren in de nationale parken die wij gezien hebben: Yellowstone, Grand tetons, Zion, Grand canyon, Death valley, Yosemite en Bryce toch best veel Nederlanders. Egel, hebben jullie andere parken gedaan? Ook in de steden kwamen we ze soms tegen maar niet zo vaak omdat we regelmatig andere keuzes maakten dan tripadviser nummer 1 tm 5 aangaf. Er was overigens geen enkel gezin dat precies dezelde reis maakte. Onze aankomst in Salt Lake City was enigszins afwijkend van wat we meestal hoorden ( start in San Francisco of LA)
Zo, nu ga ik mijn bed maar weer eens in. Deel 2 van deze gekke nacht.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-08-2017 om 17:00

Flanagan en AirBNB

Grappig dat je dat argument van wachten noemt als nadeel van AirBNB. Wij hebben de hele vakantie in AirBNB gezeten en nooit hoeven wachten. Er wordt in Amerika heel veel gewerkt mt Lockboxen, waarbij je d.m.v. een code toegang krijgt tot de huissleutel. De enige keer dat we moesten wachten was die ene nacht hotel. Inchecken na 15 uur. Dus om 15.10 bij het hotel, half uur zitten wachten tot de kamer klaar was...

Vila

Vila

20-08-2017 om 18:07

connecting rooms

Wij boeken op vakantie wel 2 kamers met een connecting door. Is natuurlijk duurder (alhoewel je de 2e kamer soms voor 50% krijgt) maar biedt gewoon meer comfort. Je zou kunnen overwegen om dat op sommige locaties te doen.

Ik kan nl gewoon echt niet slapen met z'n vieren op een kamer. Hoor alles en voel me genoodzaakt me overal mee te bemoeien.

Mari39

Mari39

26-08-2017 om 20:35

we zijn er uit!

De reis en overnachtingen zijn bijna geboekt!! We hebben het maar gelaten zoals de bedden zijn, en zien wel hoe het gaat. Ik heb wel gekeken naar grotere bedden of anders soort kamers, maar dan lopen de kosten wel heel hoog op. En dat vind ik ook jammer, de reis is al duur genoeg.
Nu nog een jaar wachten!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.