Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jičin

Jičin

23-05-2017 om 15:18

Goedkope camping in Tsjechië gezocht

Ik zoek een camping zonder opsmuk (dus geen animatie) in Tsjechië. Liefst ergens in het zuidwesten.
Ik moet er kunnen staan met een flinke tent.
Idealiter is er een riviertje, waarlangs we kunnen staan en een vuurtje mogen stoken.
Heeft iemand hier een tip?

margaretha

margaretha

23-05-2017 om 22:43

boerencamping

Wij hebben jaren geleden via een site voor kamperen bij de boer goedkope campings gevonden (maar waar wij gestaan hebben hadden geen riviertje) Bij Pilzen (niet zuid-westen weet ik ) stonden we bij een meertje, net als bij ergens in de buurt van Theresienstad. Het zuidwesten was toen nog een stuk minder toeristisch wat resulteerde in bv. geen bankautomaat in de buurt (30 km rijden) en wel cash moeten betalen. Verwacht dat dat toch anders zal zijn.

Paasei

Paasei

26-05-2017 om 16:40

Lipno-meer

In zuid-Tsjechie vind je het Lipno-meer. Wij zijn daar ooit op camping Frymburk geweest. Voldoet aardig aan wat jij vraagt; je kunt er een behoorlijke tent kwijt en het ligt -uiteraard- aan het water waar je kunt zwemmen e.d.
Alleen dat vuurtje.. eigen vuurtjes stoken mag bijna nergens.. meestal is er 1 algemeen vuur.. brandgevaar he.. De enige camping die ik heb meegemaakt waar het wel mocht was in Slovenie.

Jičin

Jičin

26-05-2017 om 16:42

Vuurtje

Dank voor de tips alvast.
Wb dat vuurtje: we hebben vorig jaar in een ander gebied van Tsjechië gekampeerd en daar was het geen enkel probleem. Het is geen breekpunt hoor, maar vind het wel erg leuk om 's avonds met de kinderen fikkie te stoken.

Jičin

Jičin

26-05-2017 om 16:48

Frymburk

Vind ik wel heel erg duur trouwens. Kom op bijna €50 per nacht. Wij zijn gewend voor maximaal €20 te kamperen. Nu zullen veel mensen dat wel bijzonder goedkoop vinden, maar als je goed zoekt, zijn er zat campings die daaraan voldoen. Zelfs in Frankrijk, waar we eerder heen gingen.
Hij heeft ook vier * zie ik nu. Dus bedankt voor de tip, maar ik zoek er een met minimaal 3 * minder

Jičin

Jičin

26-05-2017 om 16:55

Zoiets

http://www.jindris.cz/

Ik denk (gauw ff gekeken) dat zoiets wel wat voor ons zou zijn. En je mag er een vuurtje stoken

Meer tips welkom!

Lente

Lente

26-05-2017 om 17:24

Website

Dokempu.cz

De zoeksite is alleen in het Tsjechisch. Maar je kunt selecteren op een gebied. Daarmee zou je potentiële campings moeten kunnen vinden. Vanaf daar ga je naar de website van de camping zelf. Veel zijn ook in het Engels of Duits te bekijken.

Wij zijn (al een tijd geleden) vaak in Tsjechië geweest. Bijna overal mocht je zelf een vuurtje stoken, zelfs gewoon op het gras. Ook waren er vaak geen vaste plekken. Je mocht gaan staan waar je wilde.

Dat zal inmiddels best veranderd zijn, maar als je weg blijft bij de zeer toeristische campings, dan maak je zeker kans op een eigen kampvuur. Wij hebben op veel plekken in Europa zelf een vuurtje gemaakt, daar nemen we een bbq schaal voor mee, waar we vuur in maken. Zolang je niet in kurkdroge bossen zit en het vuur klein houdt, mag er veel.

Camping olsina

Bij het lipnomeer. Echt een kampeercamping, dus goede basis, geen extra programma's etc. Vuurtje weet ik niet, niet geprobeerd. Wel genoten van muziek in Cesky Krumlov (stadje). Prijs 450 kronen per dag (19 euro).

Tsjor

Jičin

Jičin

27-05-2017 om 14:36

Lente en tsjor

Dank, goede tips

Misschien via deze site?

http://www.groenevakantiegids.nl/country?Cid=58

Hier zou wel iets voor je tussen moeten zitten. Ik ben in Tsjechie geweest toen deze club nog eceat heette, en toen hebben we hier alle campings gevonden, allemaal kleinschalig, vrij rustig en voordelig

margaretha

margaretha

29-05-2017 om 12:26

eceat idd

dat was de site / naam die ik zocht. Daarop hebben wij ook onze campings gevonden (latere jaren ook wel via meer "gewone "campingboekjes als ANW

margaretha

margaretha

29-05-2017 om 12:32

ekofarma rybnik

was 1 van die waar wij geweest zijn. Zwemmen oa in de brandweervijver op loopafstand, bos zo ongeveer naast de boerderij. Maar hoe alles nu is, kan ik niet zeggen, is alweer zoveel jaren geleden (12?)

margaretha

margaretha

29-05-2017 om 12:41

volduchy/ rockycany

was een andere, veel groter, meer echte camping met meer voorzieningen op de camping zelf en eetgelegenheden/ supermarkten vlakbij. Voor ons en de toen nog bassischool/ begin middelbare school kinderen leuke camping. Maar ws voor veel hier op het forum te eenvoudig. Enige minpunt was dat er op een nacht in meerdere tenten enz. ingebroken was en daarna liep er een bewaker met hond rondjes zodra het donker was.

Bij ons ook zo lang geleden

We hebben toen een maand rondgetrokken in Tsjechie. Erg prettige campings, niet in del laatste plaats door de gelijkgestemde andere gasten. Wij hebben ook nog op een geitenboerderij gestaan waar de kinderen een nachtje op de hooizolder mochten slapen. Inderdaad erg primitief, het enige entertainment waren een tafeltennistafel en zowaar een sjoelbak onder een afdak, maar dat had zeker zijn charme. Geen flauw idee meer waar het was.

margaretha

margaretha

29-05-2017 om 15:06

foutje

Volduchy was 17 jaar geleden en mijn beschrijving gaat over een andere (tussen Praag en Theresienstad). In Volduchy waren we in een zomer dat er veel regen was, we konden de caravan niet meer wegkrijgen door de blubber (en helling van het kampeerterrein) en zijn eruit getrokken door een vriendelijke andere campinggast. Toiletgebouwen toen waren heel oud, roestig en opgelapt maar werden wel goed schoon gehouden.

Jičin

Jičin

27-06-2017 om 13:38

margaretha

Ik zoek die camping waar jij het over hebt, niet die ekofarma, maar die in Volduchy.
Was het deze?

http://www.levneubytovani.net/ubytovani/camp-habr-volduchy/

margaretha

margaretha

27-06-2017 om 19:34

klopt die was het. Ben best benieuwd hoe het er nu uitziet daar. Er was toen ook al een restaurant en ik dacht dat het net overgenomen was door een jong stel. Maar of ik dat goed begrepen heb? Het is ook al 17 jaar geleden en lang niet iedereen sprak engels/ duits/ frans (dat verschilde per regio sterk want in de hoek richting Polen/ Slowakije/ Praag was dat minder een probleem, ook veel meer grote supermarkten en veel meer mogelijkheden tot geld uit de muur halen)

margaretha

margaretha

27-06-2017 om 19:48

jicin

Volduchy was de camping waar wij veel regen hebben gehad, er zat idd een zwemmeer bij maar toen was het terrein eromheen niet goed onderhouden en de pier in het meer niet veel meer dan een paar resten. Vuurtje stoken werd denk ik wel gedaan maar tja door die regen zaten wij veel binnen (de jongste kroop nog)

margaretha

margaretha

27-06-2017 om 20:03

Brozany

was die met veel andere nederlandse kinderen, gemeenschappelijk groot kampvuur, ook een zwemmeer maar helaas ook inbraken. Uitstappen naar Theresienstad en Praag, dat kon omdat de kinderen een stukje ouder waren.

Jičin

Jičin

28-06-2017 om 06:57

Bedankt

Als ik er inderdaad heenga, geef ik later in de zomer nog wel een update!

margaretha

margaretha

05-09-2017 om 15:47

en ben je nog geweest??

want dan ben ik benieuwd of het er nog is, verbeterd / verslechterd

Jičin

Jičin

06-09-2017 om 06:32

margaretha

Nee, helaas! Ik kan je niets wijzer maken. We zijn toch op de camping in Jindřiš beland. Op zich een prima camping, we misten alleen het riviertje een beetje. Daarna verder getrokken naar Hongarije, en later naar het noorden van Tsjechië.
Wie weet een volgende keer, want ik vind het wel een fijn land.

margaretha

margaretha

06-09-2017 om 10:23

prima toch

Die camping Jindris ziet er goed uit en de reis verder is ook zoals wij weleens gedaan hebben (nou ja niet helemaal, want na Tsjechië en Hongarije zijn we door Oostenrijk naar huis gegaan)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.