Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Goedkope mobilhomes/chalets/stacaravans tijdens hoogseizoen?

Een aantal keer hebben we vakantie gevierd in een stacaravan op een camping. Dat is prima bevallen en was ook goed betaalbaar, want in laagseizoen. Maar volgend jaar moeten we in het hoogseizoen omdat de oudste dan naar school gaat.
Ik heb eens gezocht en schrok van het prijsverschil. Voor de eerste twee weken van september zag ik een aanbieding van rond de 400 euro maar de twee weken ervoor kosten 1500 euro.

Zijn er toch nog mogelijkheden om relatief goedkoop een stacaravan in het hoogseizoen te huren? Heeft er iemand tips? Ik vraag het nu maar vast voor volgend jaar, want regeren is vooruitzien
Bedankt alvast!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Pelle

Dat het goedkoper is om te huren via een camping ipv een organisatie, dat gaat niet altijd op.

Als ik iets gevonden heb van mijn gading, dan ga ik altijd nog even snuffelen waar je het goedkoopst kunt boeken.

Ik heb al een paar keer iets op een leuke camping gevonden (buitenland) maar toen bleek dat via de camping zelf duurder was dan via een organisatie.

Maar in het hoogseizoen is het lastig, je bent snel over de 1000 euro kwijt voor 2 weken, dat is heel normaal. En schrik niet, in sommige gevallen gaat het daar echt heel ver overheen, soms over de 2000 euro. Echt belachelijk.

Speuren, speuren en nog eens speuren. Let op kortingsacties, vooral voor vroegboekers.

Maar bij alles geldt ook: alle waar voor zijn geld. Als je in het hoogseizoen in een huisje zit ergens voor nog geen 400 euro per week, dan moet je je echt afvragen waar je terecht komt. Of een ongelofelijke dosis mazzel hebben

Goedkoper

Een paar jaar nadat we op een camping in Frankrijk een Vacansoleil stacaravan gehuurd, wilden de kinderen nog eens terug. Op de website van de camping bleken ze nu ook zelf stacaravans te verhuren en goedkoper.
Bij aankomst bleken dit de oude, uitgewoonde Vacansoleil caravans te zijn die op rotplekjes stonden, we stonden pal bij het zwembad met alle bijbehorende herrie.
De nieuwe Vacansoleil caravans stonden op prachtige, rustige plekken, dus in ons geval was het "goedkoop is duurkoop"

Fransje

Fransje

28-03-2011 om 01:20

250 e per week in hoogseizoen

http://www.campingfontenoy.com/

Stacaravan huur* € 250 per week
*met douche € 310 per week

Toeristenbelasting € 0,30

viridantia

viridantia

28-03-2011 om 21:48 Topicstarter

Bedankt voor de tips alvast

Via buitenlandse sites boeken is misschien ook een idee.
Maar ik wil niet he schrikbeeld van shonagh. Fransje, eht lijkt me best aardig alleen de Vogezen trekken mij niet zo, maar het is natuurlijk wel een goedkope regio.

Iemand nog meer tips?

Viridantia

viridantia

viridantia

02-04-2011 om 13:39 Topicstarter

Meer tips?

Iemand nog een gouden tip?

viridantia

Mijn gouden tip

Wij schrokken alweer van de prijzen van goede campings met een stacaravan. We kwamen er toen achter dat de prijs in de meivakantie enorm veel lager is. En de kinderen zijn dan 2 weken vrij. Wij gaan dit jaar dus gewoon vroeg op vakantie en besparen zo 1000 euro. We rijden wel naar Zuid Frankrijk om toch zo mooi mogelijk weer te hebben.

De camping waar we heen gaan heeft veel zwembaden waaronder 1 die verwarmd en overdekt is. Wel zo handig mocht het weer toch iets minder zijn. Ook is er animatie voor de kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.