Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tango

Tango

04-02-2017 om 23:20

Gran Canaria

Ik heb al heel lang geen vliegreis meer geboekt en dat is te merken ook. Ik kom er helemaal niet uit. Wat we zoeken: in de meivakantie een betaalbaar appartement op Gran Canaria, inclusief vliegreis, ongeveer 500 euro per persoon. Vertrekdatum 22 of 23 april. Reisgezelschap, 2 volwassenen, 1 kind van 16 en 1 van 12 jaar.
Alles wat ik vind lijkt in eerste instantie betaalbaar, maar als ik verder klik blijkt het altijd weer te duur uit te komen. Geen idee wat er verkeerd gaat. Wie helpt er zoeken? Of is het er gewoon niet in die prijs?

Lente

Lente

04-02-2017 om 23:28

Een paar tips

Zolang je geen datum hebt ingevuld, lijken alle reizen voordelig. Jullie gaan in een dure tijd. Zorg dat je eerst de data invult en daarna pas naar de keuzes kijkt.
Een alternatief is een aparte vlucht en dan los een accommodatie boeken, bijvoorbeeld via airbnb.

Kijk ook eens bij Poot reizen. Dat is een Duits reisbureau, net over de grens. Zij hebben minder last van de dure meivakantie. Op hun site ga je naar familiereizen in de meivakantie. Let wel op de luchthavens die je wel/niet wilt. Dat hangt erg af van waar je in Nederland woont.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-02-2017 om 10:50

Vakantie

500 euro per persoon ga je niet vinden in de schoolvakanties. De meivakantie wordt ook steeds duurder omdat veel mensen dat gebruikten als alternatief voor de zomervakantie, ivm de prijs.

Lynna

Lynna

05-02-2017 om 18:18

Duur omdat het steeds populairder wordt

Voorheen kon je nog wel redelijk betaalbaar een paar maanden van te voren boeken. Maar nu Griekenland en Egypte en Turkije vooral steeds minder populair worden als vakantieland, gaan steeds meer mensen naar de Canarische eilanden. Toen wij in december bij het reisbureau voor een reis in april (dus buiten vakanties!) naar de Canarische eilanden kwamen boeken was er al nauwelijks keus meer.

Marije

Marije

06-02-2017 om 08:55

wel hoor

Wij gaan in de meivakantie all in naar Griekenland voor 2000 euro (4 personen). Hoewel GC duurder is qua vliegen moet het echt lukken om daarvoor iets met alleen logies te kunnen krijgen.

Overigens is de meivakantie (bij ons) 2 weken, dus wellicht dat je ook iets flexibeler kunt zijn in je data.

Hier een week voor 1690: http://www.d-reizen.nl/zonvakantie/spanje/gran-canaria/playa-del-ingles/appartement-barbados/?StartDate=23-04-2017&Duration=8&Transport=VL

Hier een week Koala Garden voor 2000 (als je maandag weggaat):
http://www.d-reizen.nl/zonvakantie/spanje/gran-canaria/maspalomas/appartement-smartline-koala-garden/?StartDate=23-04-2017&Duration=8&Transport=VL&MealType=LG

Tango

Tango

21-02-2017 om 11:28

Lastig

Griekenland mag wat mij betreft ook hoor. Of een andere zonbestemming. Als het maar lekker warm is.
Marije, ik keek op jouw eerst aanbieding. Lijkt inderdaad wel wat, maar vind vliegen vanaf Hannover dan weer echt niet handig. Is voor ons erg ver weg. We zitten een half uur rijden van Amsterdam. Maar als je daar vertrekt is het veel duurder.
En helaas hier maar 1 weekje meivakantie. Helpt ook niet echt mee.

vlinder72

vlinder72

21-02-2017 om 12:23

ross holidays

Kijk eens bij Ross holidays. Ik heb net gekeken maar dat lukt daar wel hoor. De meeste bestemmingen zijn onder de 500 euro pp in de meivakantie. Bijvoorbeeld Stoupa - peleponnesos (appartement didima) (wij zijn daar met onze kinderen geweest, mooi appartement, fijn zwembadje en leuke plaats en genoeg te doen in de omgeving)

Wel rustig en geen puberbestemmingen zoals Chersonnisos maar mijn kinderen vinden het altijd erg leuk.
Kleinschalig. Zwembad erbij en meestal op loopafstand van een plaatsje / strand.

Tango

Tango

21-02-2017 om 16:43

Is Mallorca ook leuk?

Op D-reizen zie ik inderdaad betaalbare reizen naar Kos maar ook naar Mallorca. Is dat aan te raden eind april? Ziet er ook wel erg mooi uit en nog goedkoper dan Kos zelfs. Kos ben ik vroeger al eens geweest, Mallorca nog nooit.

Marije

Marije

21-02-2017 om 18:19

Mallorca

Ik ben er eens geweest, aan de noordkant die wat rustiger is. We zijn ook een dag naar de hoofdstad La Palma geweest en die bleek heel erg mooi (onverwacht). Zeker de moeite waard alleen nog niet in april. Althans, niet als je insteek zon, strand en zwembad is. Wel als je gewoon lekker weer wilt en er met een huurauto op uit wilt.

Kos was maar een voorbeeld hoor, ben er zelf nooit geweest maar wij gaan dus eind april. Heb er niet hele hoge verwachtingen van maar wij willen gewoon een week zon, strand, zwembad. Ben wel 2 keer op Rhodos geweest, ook leuk. Vooral Rhodos stad. Of anders andere Griekse eilanden tegen de Turkse kust aan, zoals Samos en Lesbos. Of Kreta...

Tango

Tango

24-02-2017 om 20:14

We hebben geboekt!

Naar Mallorca dus. Zou dat minder geschikt zijn w.b. weer dan Kos? Ik denk dat het niet veel uit maakt. We zien wel of we aan het zwembad kunnen liggen.
Het was uiteindelijk nog een hele zoektocht. We zitten dus echt aan die zaterdag de 22e vast omdat je w.b. vliegtijden anders al gauw op een schooldag uitkomt, of bij vertrek of bij aankomst (1.00 u. 's nachts aankomen zondagnacht is niet handig als de kinderen 's morgens weer naar school moeten. En die zaterdag vertrekken was dan dus ook verreweg het duurst. Uiteindelijk iets gevonden bij D-reizen en uiteindelijk bij Tui geboekt omdat het daar goedkoper was.
En waar ik me dan vooral weer over heb verbaasd is dat als je dan gaat boeken je er opeens achter komt dat je voor je bagage moet betalen. 15 euro voor 20 kg bagage etc. Dat was voorheen toch niet zo? We hebben nu gegokt op 2 keer 25 kg bagage en de rest dus in de handbagage mee. Zou dat haalbaar zijn voor 4 personen? En hoe groot mag dan handbagage zijn? Ik heb 2 niet al te grote rolkoffertjes maar geen idee of dat dan als handbagage mag.

Egel

Egel

24-02-2017 om 23:05

bagage

Ja, tegenwoordig zijn er veel goedkope reizen / vliegreizen, maar dan moet je vaak wel voor al het extra's bijbetalen. Bijvoorbeeld eten in het vliegtuig: reken daar niet meer op.

Hier kun je alles vinden over handbagage / afmetingen bij TUI: https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/

Toen wij in de kerstvakantie met het gezin weggingen voor een rondreis met een gehuurde auto (verschillende steden), hebben we op de heenweg geen ingecheckte bagage gedaan. We hadden genoeg aan ieder een koffertje plus nog een rugzakje.
We hadden ingeschat dat we daar nog wel wat zouden kopen (een kledingstuk, wat voedsel, wat dan ook) dus hadden we alvast voor de terugweg 1 bagage incheck erbij geboekt.
Daar hebben we dan een goedkoop koffertje gekocht (een ander was toch bijna versleten) en inderdaad wat drank en voedsel en een nieuw vest voor mij etc ook mee kunnen nemen.

Wat wat heb je nu helemaal nodig. Wij niet zoveel. Paar kledingstukken, mobiel, oplader, fototoestel, reisboek misschien, belangrijke papieren, wat toiletspullen.
Let er wel op: bij alles wat je incheckt als handbagage gelden wel die strenge regels voor vloeistoffen. De zakjes die je daarvoor nodig hebt kun je ook op het vliegveld vinden.

Veel plezier!

Marije

Marije

25-02-2017 om 13:20

veel

2x25kg voor een weekje met z'n vieren? Dat zijn 2 hele grote koffers hoor! Wij hebben 1x15kg geboekt en nemen nog 1 of 2 kleine trolleys mee. Die zijn gratis.

Dit is overigens al een paar jaar zo en daarom neemt iedereen zo veel mogelijk (gratis) handbagage mee.

Zit je in een hotel of appt? Veel hotels hebben een handdoekenservice, dan kan je daar gewoon iedere dag een schoon strandlaken krijgen. Dat scheelt weer in je koffers, dus even nalezen of dat zo is.

Wat betreft het weer moet je gewoon geluk hebben. Iets minder zonzeker, maar je kan het nog steeds heel goed treffen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-02-2017 om 15:31

Ruimbagage

Minimaal 1 stuks ruimbagage is wel heel handig in verband met vloeistoffen, nagelvijlen en andere spullen die verboden zijn in de cabine.
Tijdens onze zomervakantie (10 dagen) hadden we alledrie een eigen trolley (kinderen een formaat handbagage, ik een iets grotere) en een rugzak. De koffers heb ik allemaal ingecheckt omdat ik een gunstig ticket had, maar het was in ieder geval ruim voldoende bergruimte. De koffers waren allemaal rond de 10 kilo, dus 25 kilo is echt enorm veel.

Tango

Tango

25-02-2017 om 21:54

Veel

Oke, we kunnen dus heel veel meenemen. De trolleys die ik hier heb zijn 50 cm hoog en vallen binnen de handbagageregeling zie ik in de link hierboven. Dank hiervoor! Die gaan dus mee en dan nog een grote koffer en een tas op wieltjes. Zal dus zeker genoeg zijn maar dochter kennende wil flink wat meenemen
Moeten vloeistoffen mee in een doorzichtige plastic zak o.i.d.? Dat is wel goed om te weten maar fijn dat je die kan vinden op het vliegveld. Ik denk wel dat we iets te eten of drinken willen meenemen voor onder weg. Ging er vanuit dat je niets krijgt in het vliegtuig. Dat vind ik niet zo'n probleem.
Wat mag er nog meer niet in de cabine? Nagelvijlen? Toch wel kartonnen vijlen neem ik aan?

Egel

Egel

25-02-2017 om 22:27

Geen drinken dus

Als je drinken meeneemt gaat dat de prullenbak in bij de douane.
Niet doen dus.
Je kunt wel een leeg flesje vullen met water als je erdoorheen bent. Of dan alsnog wat kopen bij winkels. Of toch wat in het vliegtuig kopen.

Yucca

Yucca

25-02-2017 om 22:28

Vloeistof

Vloeistoffen mag je maar heel beperkt meenemen. Verpakkingen van 100ml of minder per stuk, en alles samen moet in een hersluitbare transparante plasticzak van maximaal 1 liter passen, en dan 1 zak per persoon. Let op: tandpasta, deo en zelfs mascara vallen onder vloeistoffen! Maar natuurlijk ook shampoo, zonnebrand en natuurlijk drinken.

Je kunt wel drinken kopen na de controle, maar zelf iets van huis meenemen is er dus niet bij. Je kunt aan boord ook het een en ander kopen, tegen horecaprijzen. Maar je bent er in 'n uurtje of twee, dus neem vooral niet teveel mee.

Naast vloeistoffen, mag je geen scherpe voorwerpen die langer zijn dan (ik dacht) ca 6cm mee de cabine in nemen. Dus die kartonnen nagelvijl of een nagelknippertje is geen enkel probleem, een flink zakmes zou ik in de koffer doen.

Caesar

Caesar

26-02-2017 om 10:04

Egel

Douane gooit niets in de prullenbak. Security wel.

Egel

Egel

26-02-2017 om 10:38

o ja

O ja, security. Nou ja, je bent het in ieder geval kwijt als je klaar ben met alle checks. Of je hebt het zelf al door en gooide het zelf in de prullenbak
Zonde in ieder geval.

Tango

Tango

05-03-2017 om 22:32

Snap er niets van hoor.

Flesjes water komen dus niet door de douane, maar als je door de douane bent mag je een leeg flesje wel vullen met water? Waar slaat dit op dan?
En shampoo e.d. mag dat wel in de koffer in het ruim maar niet in de handbagage? Dan stoppen we dat daar allemaal wel in. Hoewel dochter toch haar mascara wel graag bij de hand wil hebben, denk ik. Maar zelfs dat mag niet??

Yucca

Yucca

05-03-2017 om 22:55

Het gaat erom..

Het gaat erom dat ze niet met 100% zekerheid van al die flesjes kunnen vaststellen dat het daadwerkelijk water is en niet één of ander explosief materiaal. Ja, in theorie zouden ze elk flesje/blikje/potje kunnen onderzoeken, maar het is makkelijker en vooral veel sneller om één lijn te trekken en gewoon alles te verbieden.

Volgens mij worden de regels binnenkort weer wat soepeler, maar tot dat moment is dit zoals het moet. En ik moet zeggen dat het went...

Mascara mag dus wél mee het vliegtuig in, maar in het plastic zakje van max 1L. In je ruimbagage mag je wel vloeistoffen meenemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.