Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Chantelle

Chantelle

20-10-2008 om 19:37

Help...wintersport met kleine kinderen!

Mijn man droomt al jaren van wintersport met onze kinderen. De jongste (half jaar) zal naar opa en oma gaan en de oudsten gaan mee. Ze zijn dan bijna 5 en 6,5 jaar oud.

Ik heb gidsen gehaald en het blijkt dat ik al redelijk laat ben. Ook heb ik op het reisbureau geen geweldige info gekregen over een echt kindvriendelijk gebied. Ze hebben wel kindvriendelijke accommodaties aangestipt maar in de gidsen staat geen info over de kinderskilessen en kinderopvang. Ik wil nu geen megaskigebied of groot dorp.

Ik wil een klein, overzichtelijk dorpje en skigebied, ook pistes voor gevorderden, aan de piste (zal dus wel Frankrijk worden) met een superleuke kinderweide/opvang. Ook graag een beetje betaalbaar.

Nu ben ik - na een tip via dit forum - op Morillon terecht gekomen: klein dorpje, autovrij, met kindvriendelijk keurmerk, niet te groot gebied, geschikt voor beginners en gevorderden etc.

Maar hoe nu verder? Ik kan skiles bijboeken voor 2 uur per dag. Maar is het ook mogelijk om 2 x 2,5 uur te boeken? Misschien is 2 uur skiles per dag genoeg voor onze kinderen maar hoe krijg ik nu info over mogelijke andere opvang? Moet ik dat ergens bijboeken of is er altijd plek? Is dat leuk voor de kinderen? Of hoe doen jullie het op wintersport als je alleen met je gezin gaat? Om en om skien? Of maar 2 kleine uurtjes per dag? Of..... Ik zie heel veel beren op de weg en na een avond turen in de reismagazines heb ik al helemaal geen lol meer om te gaan...Kortom: HELP!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

20-10-2008 om 20:37

Niet bijboeken

Voor de jongste is 2 uur per dag skiles voldoende. Soms kun je de lunch bijboeken. Dat is èn voordelig èn geeft jullie meer tijd om smorgens te skiën.
Meer kan natuurlijk ook maar dat hangt ook van het kind af. Oudste hield dat op 3-jarige leeftijd al vol, jongste pas vanaf 5,5 jaar.
Voor de jongste is ochtend en middag les wel haalbaar (inclusief lunch).
Maar wat je ook kunt doen is: smorgens zelf skiën, kinderen lunchen bij de skiles, daarna haalt één ouder jongste op en gaat naar hotel of sleeën of iets anders. De andere ouder haalt oudste op en gaat daar nog mee skiën.
Oudste zal gemiddeld genomen het sneller leren. Dus daar kun je eerder zelf mee skiën.

Kari1

Kari1

21-10-2008 om 11:08

Ter plekke

bekijken. Dan kun je ook veel beter de plaatselijke mogelijkheden overzien. Je hoeft dat echt niet in Nederland al vast te leggen hoor. Wij hebben dat altijd pas ter plaatse gedaan. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat er dan geen plek meer is. Er is daar een flexiblele personeelsinzet, zowel voor skileraren als voor crechepersoneel. Is er meer aanvraag, dan wordt er meer personeel opgeroepen. Dat is immers hun inkomen, ze willen echt geen nee verkopen.
Go with the flow...geen zorgen vooraf, komt goed!
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.