Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hoe erg is de gotthard tunnel?

Afgelopen zomer ben ik voor het eerst met kids, auto en aanhanger op vakantie geweest naar Frankrijk. Dat is zo goed bevallen, dat we komende zomer naar Italië willen.
Eigenlijk heb ik hierover twee vragen: we willen naar het noorden, ergens bij het como-meer ofzo. Welke route kun je dan het beste nemen? En hoe vervelend is de gotthard-tunnel? (buiten de wachttijden om...)
En dan nog een derde vraag: ik kan op internet heel veel campings vinden in die buurt. Maar welke echt leuk is (waar je niet hoeft te reserveren) daar ben ik nog niet echt uitgekomen. Ik ben op zoek naar een kleine/middelgrote camping met het liefst een zwembad. Heeft iemand tips voor mij?
Alvast bedankt!

Gr. Poezie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

04-10-2008 om 14:28

Niet erg

Poezie, hij is zeker niet erg, maar wel lang 17 kilometers, die langs de wand keurig staan aangegeven, dus weet je precies hoelang je er nog doorheen rijdt.
Bij grote drukte nooit geen file in de tunnel, wel ervoor, maar de auto's worden geportioneerd toegelaten zodat je nooit stil komt te staan in de tunnel.
Kom je er met pech te staan, dan zijn er heeeel veel uitwijkplaatsen, deuren naar een gang erachter, telefoons etc., dus ook daarvoor geen vrees.
Gewoon rijden, airco aan (in het midden van de tunnel is het nl. behoorlijk warm) lichten aan, en rijden maar, hooguit een kwartiertje later sta je aan de prachtige andere kant.

Fijne vakantie vast!
Minet

reina

reina

04-10-2008 om 15:07

Poezie

Nee, hij is niet erg, maar idd wel lang, mijn kinderen vonden het vroeger superinteressant, zo'n lange tunnel door! Ik heb geen campingtips, maar een leuke serie campingboekjes is die van "Rustieke campings in....", geen grote massale, maar wel mooi gelegen campings. Italië is een top-vakantieland, al ga ik er zeker niet elk jaar naar toe (want er zijn nog zoveel andere mooie plekken), het staat bij mij nr. 1 !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.