Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Hoe lang gaan jullie op vakantie?

wij gaan 2 weken naar Z-fr, 2 campings en op de heen en terugweg een overnachting.

Ik vraag mij af of 3 weken ook leuk is, dan 3 verschillende campings. Is dat te lang en te veel wisseling of juist heerlijk ?

Ik vind 3 weken ook wel lang voor de poes, dan moet ik weer de oppas regelen, dat ging dit jaar ook niet makkelijk want bijna iedereen is hier tegelijkertijd weg.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

3 weken +

wij gaan dit jaar ruim drie weken op vakantie. Echt, ik vind het een zalig vooruitzicht. Zelf vind ik het geen probleem om drie weken op dezelfde camping door te brengen. Zelf kom ik dan echt tot rust. De omgeving kan je heerlijk rustig verkennen en er is veel ruimte om te lummelen. Heerlijk lezen, lang ontbijten, veel spelletjes doen met de kinderen, zwemmen, keutelen; kortom echt vakantie vind ik.
Voor mij hoeven campingwisselingen dan ook niet echt, als ik eerlijk ben. Daar krijg ik weer stress van; inpakken, reizen, weer wennen etc.

Wat de poes en dwerghamster hier betreft. Wij passen nu drie weken op de kat van de overburen en natuurlijk ook op hun plantjes, post en tuin (geen werk, want sproeien hoefde echt niet de afgelopen weken) en zo doen zij dat weer voor ons de ruim drie weken dat wij weg zijn.

Voor ik het vergete. We gaan dit jaar naar Zuid-Italië. We rijden er twee dagen over en overnachten op de heen- en terugreis in een hotel.

groetjes van Purk

Maylise

Maylise

25-07-2011 om 16:04

Meestal

Wij gaan meestal 3 of 4 weken. Ik vind dat zeer fijn. Je hebt dan alle tijd om tot rust te komen en ook heel veel van de omgeving te zien. Dit jaar ga ik twee weken en hoewel dat natuurlijk ook fijn is was ik liever drie weken gegaan.

Vic

Vic

25-07-2011 om 16:47

10 dagen

Eigenlijk 8, maar de overnachting op de heen- en terugweg tel ik erbij omdat ik van die leuke hotels heb uitgezocht. Ik heb ook wel eens twee weken geboekt, maar dat vind ik eigenlijk te lang. Een paar jaar geleden zat ik op een camping in Spanje, erheen gevlogen dus geen mogelijkheid om eerder terug te gaan. Het viel toen best wel tegen, qua vakantie (strandvakantie met 1,5-jarige, dom) en het weer. Het jaar daarna had ik twee weken geboekt en ben toen na 10 dagen naar huis gegaan. Het was best een leuke vakantie, maar ik vond het mooi geweest.
Toch vind ik het altijd heel leuk om op vakantie te gaan en heb het ook altijd prima naar mijn zin. Het moet alleen niet te lang duren Een collega van mij is afgelopen zondag vertrokken en komt op de laatste vrijdag van de vakantie (basisschool, 6 weken) weer terug uit Indonesië. Dat lijkt mij dus echt afzien, zo lang weg en helemaal geen vakantie thuis.

Fiorucci

Fiorucci

25-07-2011 om 16:55

Vroegah

Vroeger met mijn ouders ging ik wel een week of vier,vijf, maar nu vind ik zelf twee weken lang zat. Ik heb dan net zo het gevoel van lang weggeweest zijn als na vier weken,weet ik inmiddels.

Manda Rijn

Manda Rijn

25-07-2011 om 17:19 Topicstarter

Aha

het verschilt dus voor iedereen. Ik heb de 1e keer in Frankrijk de laatste week de huisdieren erg gemist, toen was ik er wel klaar mee. Vorig jaar had ik het tegenovergestelde, toen was ik nog helemaal niet klaar, wou ik zo nog een weekje.

Dit jaar dus 2 weken, als ik nu weer het gevoel heb dat ik nog niet compleet relaxt geworden ben dan kunnen we volgende keer best 3 weken, ik heb namelijk zalige rustige natuurcampings gevonden 1 of 2 ster en lekker goedkoop dus dan zijn we bijna het zelfde kwijt als nu. En misschien als we wat eerder of later gaan dan zijn er ook meer buren om te vragen of ze voor de dieren willen zorgen.

hmm, ja 3 weken en dan op 3 campings zodat we lekker veel kunnen zien.

Maylise

Maylise

25-07-2011 om 17:32

Vic

Dat hebben wij ook heel vaak gedaan,echt de hele vakantie weg. Meestal als we naar het land van mijn man gingen maar we hebben ook jaren gehad dat we in Zuid Frankrijk voor 6 weken in een huis zaten (huis van familie die zelf weg waren). Dan gingen we van daaruit nog een weekje ergens anders heen. In die tijd werkte ik parttime in het onderwijs en parttime als freelancer dus had lange vakanties van het onderwijs en nam gewoon mijn laptop mee voor de rest van de werkzaamheden. Ik vond dat altijd heerlijk.

Thuis vakantie vieren vind ik niet zo. Ik krijg daar echt geen vakantie gevoel van. Deze zomer ga ik dus twee weken weg en verder blijven we thuis. De kinderen hebben wel een vakantie gevoel maar ik niet zo eigenlijk. Officieel ben ik wel vrij maar ben nog wat achterstallige werkzaamheden aan het inhalen en met nog wat persoonlijke projecten bezig dus werk alsnog weer zo'n 30 uur per week. Thuis zijn er altijd zoveel verplichtingen. Ik bedoel het is allemaal wel gezellig maar ik ga het liefst de hele zomer weg.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2011 om 18:09

Twee weken +

We gaan dit jaar met ons tweeën net iets meer dan 2 weken weg. We willen altijd nog even een paar dagen om weer thuis te 'acclimatiseren', zodat je niet meteen vanuit de vakantie weer naar je werk moet. Meer dan 3 weken achter elkaar krijgen wij in de zomer niet vrij dus het moet echt binnen die 3 weken. Nog 4 dagen werken en dan is het zover
We hebben dit jaar de prettige oplossing dat de jongste dochter thuis is en op de katten kan zorgen. Als wij thuiskomen gaat zij op vakantie.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-07-2011 om 18:19

Contaminatie

Het is natuurlijk niet 'op de katten kan zorgen' maar op de katten kan passen of voor de katten kan zorgen

NaShA

NaShA

25-07-2011 om 18:24

Twee of drie

tot vorig jaar gingen we altijd 2 weken, maar ik vond dat wel kort. Vorig jaar voor het eerst 3 weken en toen beviel het wel. dit jaar zouden we ook 3 weken, maar het weer werkte niet mee natuurlijk. En na 2 weken waren de kinderen het eigenlijk ook wel beu. Dus ik denk dat we volgend jaar weer 2 weken gaan, afhankelijk van waarheen we zullen gaan, anders misschien 2 en halve week, inclusief reizen.

Brianna F

Brianna F

25-07-2011 om 19:13

3 weken

2 weken in Engeland en 1 week in Frankrijk. Hoe doen jullie dat in hemelsnaam met de was? Ik heb geen mogelijkheid om te wassen en voor 4 personen voor 3 weken kleren mee, plus een groot aantal handdoeken e.d. dat zie ik me ook niet in de auto krijgen.

Maylise

Maylise

25-07-2011 om 19:35

Brianna

Genoeg kleding mee voor meer dan twee weken lukt niet. Zelfs genoeg voor twee weken lukt alleen als we naar een warme bestemming gaan en als er ter plaatse handdoeken en beddengoed aanwezig zijn. Er zit dus niks anders op dan tijdens de vakantie 1 of 2 een keer een wasserette op te zoeken. Dat kost wel een paar uur maar een andere mogelijkheid is er niet. Daarom ben ik ook dol op accomodatie met wasmachine of wasservice. Dit jaar apartement geboekt in klein complex waar volgens de website althans een waserette aanwezig is. Dus daar hoop ik dan maar op.

Wassen ter plekke

camping met wasmachine, wasje draaien en ophangen. Dat is het werk niet.

groetjes van Purk

NaShA

NaShA

25-07-2011 om 19:56

Wassen op de camping inderdaad

Duurt een uurtje zo'n machine, meestal ga ik weer even naar de caravan terug, dan nog een half uurtje in de droger en klaar! En ondergoed enzo hang ik op.

Rieke

Rieke

25-07-2011 om 20:19

3 weken

Wij gaan 3 weken op vakantie; richting Zwitserland/Italie met de caravan. Meestal doen we 2 campings, eigenlijk 4 met de eerste en laatste overnachting.
We zoeken een rustige bergcamping om te genieten van de natuur, de bergen, de berglucht, veel te wandelen. We kennen ondertussen de meeste mooie bergcampings. Om ook de kinderen tevreden te houden gaan we voor of na die bergcamping naar een drukkere camping aan het lago maggiore, met mooi weer garantie ( meestal ). Daar kunnen ze heerlijk het water in, spelen op het strand, volop vriendjes. En wij zitten dan meestal aan het water te genieten, af en toe fietsen of wandelen of de bergen in.
Dat zijn dus vaak verschillende temperaturen, kleding voor warm weer en kleding voor koud bergweer. Wij wassen meestal halverwege, op de campingwasserette.

Brianna F

Brianna F

25-07-2011 om 20:56

Tja

We gaan rond trekken, elke dag vroeg weg, laat terug, dus weinig wasgelegenheid. Ik denk dat we een dagje ergens moeten blijven.

Maylise

Maylise

26-07-2011 om 00:20

Als je perse elke dag verder wilt trekken is het ook geen probleem. Dan rij je 's ochtends een stadje binnen, zoekt een wasserette op, doet de was (of laat die doen, zeker in Engeland hebben veel wasserettes ook service washes, kost niet eens zoveel extra en je hebt er helemaal geen omkijken meer aan), droog alles, vouw het weer op en ga verder op verkenningstocht. Het leuke van wasserettes vind ik dan wel weer dat je vaak samen met anderen wacht dus volop ruimte voor gesprekken met lokale bewoners. Dat heeft ook weer zijn charme

Brianna F

Brianna F

26-07-2011 om 08:58

Heej

Dat is een idee, ook leuk om wat te kunnen kletsen met anderen. (Misschien levert dat ook weer sightseeing tips op)

Manda Rijn

Manda Rijn

26-07-2011 om 10:01 Topicstarter

Ik was elke dag

ik vind het een heerlijk rustgevende bezigheid op vakantie. Ik neem een teiltje met wat biotex erin en zo was ik de dingen die nog aan moeten. We nemen veel oude kleding en handdoeken mee, veel verdwijnt dus in de vuilnisbak.

Brianna F

Brianna F

26-07-2011 om 12:39

Manda

Ieder zijn eigen hobby, maar voor het rustgevende pak ik wel een boekAls ik op vakantie ben wil ik zo weinig mogelijk moeten en daar vallen wassen en koken ook onder.

liora

liora

26-07-2011 om 13:56

Vic

Hoi Vic,

Ik ben niet verbaasd dat jij wat korter op vakantie wel lekker vindt. Alleen met twee kinderen is toch echt veel minder leuk en relaxed dan als je er nog een partner bij hebt.

Drie weken vakantie: dan denk ik dat je me kunt opvegen.

Over een jaar of drie zal dat wel anders zijn denk ik.

Liora

Vic

Vic

26-07-2011 om 17:21

Liora

Haha, ja dat speelt vast mee. Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Het is net als met vliegvakanties. Dat doe ik nóóit meer met de kinderen, in ieder geval niet voor jongste minstens 10 is. Als ik in mijn eentje, of met een andere volwassene, ga vliegen vind ik het heerlijk relaxt, maar met een 7-jarige en een dreumes was destijds een enorme uitdaging

Jacoline29

Jacoline29

26-07-2011 om 20:27

16 dagen

dit jaar,maar daar zit wel 4 dagen eurodisney bij.we blijven op 1 camping.we gaan waarschijnlijk ook nog 1 dagje naar parijs.we moeten 6 uur rijden en dat is net genoeg voor de kinderen van 4 ,7 en 9.

Tango

Tango

26-07-2011 om 22:15

2 weken

Wij zijn twee weken weggeweest naar Zeeland. Vonden we op zich lang genoeg, zeker gezien het matige weer de tweede week. Vorig jaar gingen we 2 1/2 week, maar dan op 2 locaties, Belgie en Zuid Limburg. Beviel ook erg goed. Trekken vind ik best, maar ik wil wel zeker een week ergens staan hoor, ander vind ik het teveel gestress.
Kleding nemen we ruim mee, maar niet precies voor 2 weken. We wassen altijd wel wat op de camping. Dit jaar maar 1 keer gewassen met de wasmachine, normaal doe ik dan nog wat met de hand, maar dit door het slechte weer niet gedaan. Dat zorgt dan wel voor super veel was thuis, want alles was zo'n beetje gedragen door de verschillende weertypes. De wasmachine vond dit niet leuk....gevolg kapotte wasmachine.
Inmiddels zijn we bijgekomen van de was-stress en hebben voor volgende week nog 4 nachtjes camping op de Veluwe geboekt. Nu maar hopen op erg mooi weer. Dus eigenlijk gaan we toch nog 2 1/2 week.

liora

liora

26-07-2011 om 22:20

Vic

Hoi Vic,

Nou dat heb ik net in mei gedaan en het viel nog wel mee. Het was een vlucht van 4,5 uur. Op de een of andere manier ging het gewoon prima, ook tot mijn eigen verbazing.
Ik had me wel helemaal zen voorbereid en was helemaal gericht op de kinderen en wat zij nodig hadden.

Liora

Thursday Next

Thursday Next

26-07-2011 om 23:59

Bijna 4 weken

We hebben een camper gehuurd voor 4 weken en ik zit dit nu er voor in Noorwegen bij een fjord te typen. De eerste week is inmiddels al om. Het is voor het eerst dat we zo lang gaan!

Brianna F

Brianna F

27-07-2011 om 08:56

Pelle

Wij trekken altijd, tis maar wat je gewend bent en ik vind het heerlijk. Maar het was altijd van hotel naar hotel, dit jaar voor het eerst in caravans.

Manda Rijn

Manda Rijn

27-07-2011 om 10:17 Topicstarter

Enig

om te lezen al die verschillen !

cornilla

cornilla

27-07-2011 om 16:06

Thuis

Wij zijn in de mei vakantie al 10 dagen weggeweest en blijven nu lekker thuis. We wonen vlak aan het strand, de duinen. Wat wil je nog meer.
ik merk wel in de eerdere stukjes dat degene die lang weggaan wel in het bezit zijn van een caravan. Zo lang in hotels verblijven lijkt me erg duur gaan worden.

cornilla

cornilla

27-07-2011 om 18:07

Pelle

De prijzen van het huren van een stacaravan zijn ook behoorlijk hoor in het hoogseizoen.

Ik denk dat niet iedereen er op zit te wachten om zijn eigen caravan te verhuren. Als je een caravan kunt betalen dan prima toch. Je bent dan vrij om te gaan en staan waar en wanneer je wilt. Alleen wil ik maar zeggen dat als je geen caravan hebt het best wel aan de prijs is om vier weken op reis te gaan.

liora

liora

27-07-2011 om 20:56

Pelle

Hoi Pelle,

Kant en klare tent verhuur heb ik niet gezien voor minder dan circa 700 E per week in het hoogseizoen.
Jij wel?

Liora

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.