Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Arawen

Arawen

09-06-2013 om 21:05

'hotel mama' op vakantie

Oudste zoon van 19 woont sinds dit schooljaar op kamers, alleen in de weekenden thuis, en die brengt hij dan ook nog vaak door bij zijn vriendin. Kortom, is aardig zelfstandig geworden. Wij hadden dus ook niet echt verwacht dat hij nog mee op vakantie zou gaan. Wel nog rekening mee gehouden toen we, maanden geleden, een stacaravan op een camping huurden. Met ruimte voor een bijzettentje, voor het geval zoon + vriendin ons achterna zouden willen komen.
En inderdaad, zoon vindt een goed idee. Hij wil graag met zijn vriendin op vakantie maar beiden zijn nog nooit zonder ouders weg geweest en niet erg avontuurlijk. Nu hebben ze bedacht te gaan 'interrailen', met de trein door Europa, en dan in een dag of 3 naar de camping te reizen waar wij dan al zijn. En daar vervolgens een hele tijd te blijven 'hangen' alvorens verder te reizen. Natuurlijk nemen wij dan alvast de tent/opblaasmatras etc mee in de auto.
Prima, en uiteraard heel gezellig dat ze een tijdje bij ons zijn. Alleen krijgen man en ik nou een beetje het gevoel dat ze het wel heel gemakkelijk vinden zo. Eenmaal aangekomen op de camping hebben ze het 'gehad' en kunnen ze neervallen, in mama's goede zorgen. Ofwel, hotel mama wordt camping mama. Heel vanzelfsprekend dat wij dan de boodschappen regelen/eten koken/de was doen, terwijl zij samen vakantie vieren. We hebben al wat laten doorschemeren dat zij dan ook wel eens iets kunnen doen, b.v. een keer voor het eten zorgen, maar daar wordt alleen vol verbazing op gereageerd.
Kortom, heel gezellig zo, maar we vonden het eigenlijk ook best wel fijn dat de we zelf meer 'ruimte' krijgen met nog maar 1 kind bij ons.... ofwel, dat ze maar niet te lang blijven hangen... Oef.. dubbel gevoel. Zou daarom graag jullie mening eens horen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De was doen?

Dat doe ik sowieso niet als ik op vakantie ben . Ach, ze zouden van mij best 's avonds mee mogen eten, maar ik zou verder toch wel mijn eigen gang gaan. Lijkt mij dat het ritme van 19-jarigen toch anders is, en dat samen ontbijten al afvalt. En als ze wel op tijd opstaan dan ontbijten ze gezellig mee.
Is je zoon gewend dat hij niets hoeft te doen op de camping? Ik bedoel, ook van kinderen die thuis wonen zou ik verwachten dat ze de afwas doen ofzo. Of de broodjes halen 's ochtends.

Vic

Vic

10-06-2013 om 11:40

Wat een grapjas

Ik zou hem snel duidelijk maken dat jullie daar straks als twee huishoudens staan, en dat jullie ze natuurlijk wel een keer uit eten nemen en dat ze met jullie mogen bbq maar dat ze voor het overige voor zichzelf moeten zorgen. Aan de was ga je natuurlijk helemaal niet beginnen. Dat laat ik mijn kinderen (14 & 8) al voor zichzelf doen als we op vakantie zijn. (Tenzij er natuurlijk een wasmachine is, dan kun je net zo makkelijk de hele bups doen).

Puck

Puck

10-06-2013 om 13:05

Wat hielp hij mee toen hij nog thuis woonde

Als ik dit zo lees klinkt het alsof hij toen hij nog thuis woonde ook helemaal niets in het huishouden hoefde te doen. Als dat zo is dan kan ik me zijn houding op zich wel voorstellen, hij is dat nu eenmaal gewend, maar dat wil nog niet zeggen dat je daar genoegen mee moet nemen. Ik zou duidelijk afspreken dat ze best mee mogen onder voorwaarden dat.... vul maar in.
Tjee, mijn thuiswondende kinderen helpen zowel thuis als op de camping ook gewoon mee met huishoudelijke klusjes, vind ik niet meer dan normaal.

Arawen

Arawen

13-06-2013 om 14:01

Eigen schuld..

Tja, jullie hebben wel gelijk, dit is een 'eigen schuld dikke bult' geval; zoon hoeft thuis ook niet veel te doen. Hij en zijn vriendin brengen de weekenden wisselend bij ons of bij haar thuis door, waarbij ze eigenlijk in een gespreid bedje vallen. Want zover ik begrijp is haar moeder wat dat betreft net zo'n zorgende muts als ik..
Door de weeks woont zoon op kamers en moet voor zichzelf zorgen. Dat stukje zelfstandigheid schijnt ie echter kwijt te zijn zodra hij thuis over de drempel stapt.. en ja, daar moet ik strenger in worden..
Heb ondertussen met man afgesproken dat we op de camping wel zoveel mogelijk ons eigen gang gaan. Ofwel, niet te veel rekening houden met. Zoon en vriendin kunnen meedoen c.q. mee-eten als het zo uit komt, maar dan moeten zij zich voegen.. ze wilden immers samen op vakantie?? Verder zal ik 'strenger' worden op ook een keer afwassen en zo. Dank voor jullie duwtje in de rug..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.