Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Marilene

Marilene

22-02-2014 om 16:19

Iemand ervaring met campings in de Ardennen?

Wij zijn op zoek naar een camping met mooie stacaravans in de Ardennen en we hebben deze drie gevonden:

Petite suisse
De chenefleur
La clusure

Er staan veel negatieve reacties op zoover maar dat gaat vaak om het ontvangst of oude caravans maar we willen in een nieuwe of drukte 's nachts door jongeren. Heeft iemand hier ook positieve ervaringen?

Tine Winkel

Tine Winkel

22-02-2014 om 19:03

Bertrix heb je er gelukkig niet bij staan

Dat is een camping waar ik ervaring mee heb. Brr, wat een camping. Tenzij je natuurlijk van Bewegen op Muziek of vergelijkbare activiteiten houdt bij je eigen tent (want de muziek draagt de hele camping over). De kinderactiviteiten in de kinderruimte waren ook bij 90 decibel. Pff, mijn dochters kwamen na een kwartier weer bij de tent. Wel heel leuke buitenactiviteiten daar, dat dan weer wel.

Maar goed, daar vraag je dus niet om. Ik zou vooral letten op wat jij belangrijk vindt op je vakantie (rust of juist muziek, drukte of niet etc.), groot/klein zwembad of geen natuurlijk.

Marilene

Marilene

23-02-2014 om 15:47

Bertrix

Bertrix hoort wel bij die groep en die had mijn kind ook uitgekozen maar die hebben we juist al opzij gelegd. Ik denk dat die andere campings ook wel zo zijn maar mijn kinderen gaan juist voor de sportieve activiteiten.

evy

evy

07-03-2014 om 22:10

La Clusure

Wij zijn een jaar of 7 geleden naar deze camping geweest en vonden het daar erg leuk.
Er was een uitstekende organisatie en de toenmalige beheerder was een ex leraar lichamelijke opvoeding. Ik weet niet of hij er nog zit maar het was toen geweldig

chenefleur

Daar zijn wij 2 jaar geleden geweest. Het zwembad is een stuk kleiner dan op de foto lijkt. In het riviertje mocht je in de zomer niet kanoen en na een regenbui overstroomde een deel van de camping. Vrij dure, saaie camping. Mwah, we zouden er niet nog een keer heengaan.

wel leuk

http://www.campingardennen.nl

We zijn hier vorig jaar geweest. We hadden een eigen tent dus geen ervaring met stacaravans. De bungalows zagen er wel leuk uit. De nieuwe eigenaren waren toen nog aan het reorganiseren, en oude stacaravans aan het weghalen,dus ik neem aan dat het er nu al goed uit ziet. Enthousiaste vriendelijke eigenaren. Vrij rustige camping. Leuke activiteiten, kanoenen, met banden in het riviertje, klimmen, GPS wandelingen,boogschieten, zie de site. De activiteiten geven geen overlast op de camping zelf omdat ze buiten de camping georganiseerd worden.

Stenna

Stenna

10-03-2014 om 00:19

anti-ardennen

want mijn ervaring is dat a) alle campings in de ardennen overstromen na flinke regenbuien en b) er altijd flinke regenbuien vallen in de ardennen (waarom is het er zo mooi groen?). Maar goed, dat is mijn zeer subjectieve ervaring met 3x ardennen in 25 jaar tijd, dus nogal gegeneraliseerd.

neteret mut

neteret mut

10-03-2014 om 13:42

o.t.

zo is iedereen ervaring anders. Ik ga bv niet graag door een bepaald tunneltje, er gelden daar voorrangsregels en ik moet daar altijd voorrang geven en dus altijd wachten Maar mijn man heeft daar juist geen last van, hoeft er nooit te wachten ( het zal voor allebeide wel iets minder gelden maar het gaat hier om het gevoel)
En voor mijn vakanties in de Ardennen geld juist vaak mooi weer en idd wel eens een bui / donderbui maar geen overstromingen of te natte velden

Marilene

Marilene

10-03-2014 om 20:56

Dank je wel Karin

Ziet er prachtig uit, die gooi ik in de groep.
Heb jij, of je kinderen, ervaring met de outdooractiviteiten want mijn zoon van 15 wil graag ervaringen horen denk ik.

activiteiten

Mijn zoon vond het quadrijden helemaal geweldig. Zijn vader stiekum ook. Verder hebben we booggeschoten, GPS gewandeld, en gekanood. Erg leuk allemaal. Ook met een band in het riviertje was leuk.
Speleologie vond ik te eng (beetje claustrofobisch aangelegd) en klimmen en abseilen hebben we ook overgeslagen. Het is een vrij hoge rots vond ik, maar ik ben niet stoer. Een jongen van 15 vind het vast geweldig.
We hadden wel geweldig weer vorig jaar, net die periode dat het (bijna te) warm was.
Er is een stadje vlak bij voor als je boodschappen moet doen.
De georganiseerde activiteiten hangen trouwens wel af van de hoogte van de waterstand, als die te laag wordt bij droog weer mag er niet gekanood worden van de gemeente.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

14-03-2014 om 12:00

deze!

http://www.campingdelasemois.com/nl/
Van alles te doen, leuke sfeer, niet te groot, prachtige omgeving. Gerund door Nederlandse eigenaren, kan het echt aanraden.

Marilene

Marilene

14-03-2014 om 20:36

Engelandvaarder

ziet er ook leuk uit, zijn er ook veel oudere kinderen daar?

Engelandvaarder

Engelandvaarder

18-03-2014 om 14:25

kijk maar op de Facebook site, daar staan foto's van vorige zomer.

semois

semois

23-03-2014 om 22:34

Tja...

Het ligt er aan wat je zoekt. Wij hoopten in de ardennen leuke uitstapjes te kunnen maken en outdooraktiviteiten. Wat klimmen, abseilen ed. kan je vinden. Kanoën ook, als het water hoog genoeg staat. Bezienswaardigheden???? Joekels van vissen, ik kreeg ze alleen niet aan de haak
Het is er inderdaad heel mooi groen, maar verder vonden we het troosteloos, slecht wegennet, onvriendelijk naar nederlands sprekenden. We hadden geen fietsen mee en dat raad ik zeker af. De sfeer op camping delasemois moet je aanspreken. Het gehalte :" anderen voeden mijn kinderen wel op, ik heb nu vakantie", was zeer hoog. kijk niet naar de sterren bij zoover, maar de verhalen. Dit was de slechtste keuze die we ooit gemaakt hebben.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.