Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Iets tentsetterigs in italie?

Wij zijn al jaren redelijk trouwe tentsetter klanten. Huurtenten op kleine boerderij/kasteelcampings. Tentsetters heeft alleen campings in Frankrijk, maar man en kinderen willen volgend jaar wel eens in Italie kijken (ikzelf word daar vooral qua eten erg blij van, van Italie)

Iemand nog tips waarje in Italie een leuke tent kunt huren op een kleine camping (en daarmee bedoel ik iets van onder de 100 plaatsen), of iets anders wat qua sfeer/kleinschaligheid in de buurt komt? Op een boerderij of zo? Weet ik veel...

Waar in italie maakt niet zoveel uit, hoewel richting sicilie wat te gortig wordt....

Alvast dank voor welke tips dan ook....

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
IngridT

IngridT

25-10-2008 om 23:10 Topicstarter

Oh ja, (aanvulling)

aan (sta)caravans hebben we een vreselijke hekel hier, dat even als extra info. Een tent, of desnoods een huis, maar niet ertussenin.

Ingrid

Ingrid

Ik als absolute Italie-fan (want inderdaad het eten, de cultuur, de schoonheid, de mooie mensen ha ha, kan nog wel even doorgaan), maar....al eens gedacht aan een agricultura? Dit zijn kleinschalige complex-jes vaak gesitueerd in oude boerderijen, oude kloosters etc. uiteraard voorzien van een zwembad. Vaak kookt de eigenaar van zo'n agriturismo heerlijke maaltijden op verzoek en kun je verse olijfolie kopen. Het type schreeuwerige toerist zul je daar niet aantreffen en ze zijn veelal gelegen in Toscane/Umbrie. Wij gaan dit jaar ook weer naar Italie en dit maal wordt het Umbrie. We hebben met vrienden een huis gehuurd, ergens boven op een heuvel (met uitzicht dus ik heb al weer voorpret!

Ahum

Agriturismo heet het..... met agricultura kom je niet ver als je googelt...

Emma

Ik heb de website even bekeken maar zie toch veelal agriturismo's met appartementen/huisjes.... Ik denk dat je er echt wel van uit mag gaan dat een agriturismo gericht is op rust en kleinschaligheid. Een "kermis" zul je er niet aantreffen. Mocht je wat gerichter gaan zoeken, dan kan ik het gebied tussen Siena, Pienza en Multepulciano erg aanraden. Werkelijk prachtig. En.... misschien is een appartement nog heroverweegbaar. In de zomer is het maar zo 38 graden en dan zit ik liever in een koele oude boerderij met dikke middeleeuwse muren dan in een snikhete tent Je moet bij het woord appartement ook geen visioenen hebben van appartementen zoals die bijvoorbeeld te vinden is aan de Spaanse costa's. En verder heeft Reina vast wel tips. Hier ergens onder staat een draadje waar ze op een soortgelijke vraag heeft gereageerd.

Aha

Ik snap het; ik vraag me ook af hoe lang we onze manier van vakantie vieren nog kunnen voortzetten (3 en 6). Voorlopig nog wel natuurlijk.

teuntje200

teuntje200

29-10-2008 om 09:24

Meer van bolsena

Mijn zus is een aantal keer naar het meer van Bolsena geweest. Naam van de camping zou ik na kunnen vragen, was in ieder geval rustig en kleinschalig.

Ook op de website van Suncamp vind je kleinere campings in Italië.

IngridT

IngridT

29-10-2008 om 22:13 Topicstarter

Hmhmh

Het kon nog wel eens lastig worden, maar ik ga al jullie tips eens even goed bekijken. Die van Marith heb ik al bekeken, maar hoe prachtig dat er ook uitziet, dat krijg ik idd met onze kinderen ook niet voor elkaar. ik ben benieuwd hoelang het jou nog lukt Marith, maar hier willen ze echt campinglol, met horden vriendjes waar ze de halve dag mee kunnen rondstruinen. Gelukkig kunnen we op kleine knusse campings een aardig compromis sluiten. Zij genoeg leeftijdsgenoten, en wij genoeg rust (ik kan absoluut niet tegen grote drukke campings of parken vol georganiseerd vertier en overvolle zwembaden of stranden)

maar zo'n chic italiaans landhuis, hmhmh, misschien als ze over 10 jaar alle 3 hun eigen vakantieplannen trekken....

Ingrid

Minet

Minet

02-11-2008 om 13:46

Bedankt marith!

Dat is nou precies waar wij van dromen zodra de jongens niet meer met pa en ma meegaan op vakantie!
Mijn keus is zelfs al gemaakt.....wij gaan ZEKER weten een keer naar Borgo Il Melone!
De site heeft inmiddels een plekje gekregen in de favorieten!
Groetjes, Minet

IngridT

IngridT

20-11-2008 om 15:38 Topicstarter

Dank emma.

We zijn er nog steeds niet uit (lees: hebben eigenlijk nog helemaal niet zo fanatiek gezocht.) maar ik zal die ANWB link eens bekijken...

ingrid

IngridT

IngridT

21-11-2008 om 16:37 Topicstarter

Wow emma (ook ot)

cooool!

Leuke lera(a)r(es) gevonden? Aan huis?

En wie hebben er nu les? Jij en een kind?

Uit welke boeken?

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.