Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Petra-

Petra-

16-10-2008 om 08:46

In mei naar texel

In mei willen we een midweek naar texel, maar waar gaan we slapen en wat gaan we allemaal doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2008 om 12:05

Stayokay

Er is een modern Stayokay hostel (jeugdherberg dus). Dat is een mogelijkheid hoewel ik het niet goedkoop meer vind. Ik zou de auto laten staan en er met de fiets op uit trekken. Ecomare is natuurlijk een verplicht nummer. Als het mooi weer is hoort er ook een dagje strand bij. Je kunt naar het museum. Google maar eens op 'museum Texel'. Dit is een site waar je veel over accomodaties kunt vinden: http://www.opdewadden.nl/wadden/wadden.php

Landal

Wij hadden vorig jaar herfstvakantie een huisje van Landal bij de Koog.
Het was wat gedateerd ingericht maar wel van alle gemakken voorzien. Ik vond de kosten ook wel meevallen. Ik weet niet wat Kaaskopje bedoeld met de auto laten staan maar voor een prikkie kan deze mee het eiland op en ik vind het eiland persoonlijk wat te groot om alles fietsend te doen. Uiteraard hebben wij fietsen gehuurd en best veel gefietst maar hebben ook dagelijks de auto wel even gepakt (bijvoorbeeld toen we gingen winkelen in Den Burg).
Verder is Ecomare al genoemd maar er is ook een prachtig natuurgebied waar ik ahum de naam even van kwijt ben maar die wordt vast en zeker in alle toeristenbrochures genoemd.

Lekker eten bij

De twaalf balcken, in Den Burg. Lekker relaxed, goede sfeer en heerlijk eten.

Met de boot TXT Emmie vanuit Oudeschild een garnalentocht doen. Betaalbaar en de presentatie is erg leuk. En doordat het een grote viskotter is, kan iedereen alles goed zien.

Lekker een strandwandeling maken bij het stuk zee bij de Vuurtoren. Mooi leeg stuk strand zonder strandtenten. Vlieger mee en/of emmer/schep mee.

Een overtocht maken met de boot 'De Vriendschap' naar Vlieland. Prachtig avontuur voor kinderen.

Je kunt onder begeleiding van een gids een klein stukje wadlopen met kinderen, krabbetjes vangen en schelpen zoeken. Gids komt vanaf Ecomare. Hartstikke leuk uitje voor kids.

Het sommeltjespad, dat is een speciaal voor kinderen uitgezet pad vlakbij De Koog, in het bos.

Ponyrijden bij de Koog bij de manege.

Fietsen door de Sluftervallei, erg mooi natuurgebied.

Je kunt ook kijken op de site van vvv texel, daar is ook veel info te vinden.

Have fun, Moppeke

Nasha the first

Nasha the first

16-10-2008 om 23:49

De krim

mooi park, mooie huisjes, al zaten wij op de camping....

Petra-

Petra-

17-10-2008 om 09:53

Fijn

al die reacties! Ik ga is even kijken

Jujube

Jujube

17-10-2008 om 13:32

Sluftervallei

Landal Sluftervallei is een mooi park; met overdekt zwembad. Wij gaan in de meivakantie een week. Idd 'moet' je naar Ecomare en het Maritiem- en Juttersmuseum. Verder veel fietsen, wandelen en vliegeren. Nou ja, de laatste keer dat wij er waren was onze oudste 6 maanden oud en als we in mei gaan is hij 16 jaar, dus het is wel al even geleden....
Groet,
Jujube

Petra-

Petra-

21-10-2008 om 15:04

Sluftervallei

is het geworden, lekker een midweek in mei. Heb alle tips opgeschreven, dus ga nu op mijn gemakje een leuk programma in elkaar draaien

Dank jullie wel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.