Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

rozenstruikje

rozenstruikje

08-07-2009 om 17:48

(kant-en-klare) tent, wat neem ik mee

Dit jaar ga ik voor het eerst kamperen met de kinderen (5 en 1) in zo'n kant en klare tent van estivant, in nederland. Ik ben alleen want gescheiden.
Wat zal ik meenemen? Genoeg boodschappen-dingen voor zaterdag en zondag of na het arriveren meteen weer in de auto voor de boodschappen?
Wat zal ik voor speelgoed meenemen? Kan in NL natuurlijk niet op altijd mooi weer rekenen maar kan ook niet teveel meenemen natuurlijk...

Wat is verder nog handig om aan te denken? Er zijn bedden en een piepklein keukentje maar geen beddegoed dus dat moet ook al mee. Maar wat is nu echt handig en nodig bij kamperen?

dank en groeten van rozens\

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

08-07-2009 om 18:56

Ik ook!

Ah dat is mooi, ik ga ook naar een kant-en klare tent. Kunnen we samen nadenken. Ik wil niet meteen boodschappen gaan doen. Ik neem een klein kratje met eerste levensbehoeften mee. Afwaskwast en afwasmiddel, thee, wat koffie, suiker, kruidencarrouselletje, een brood, wat jam en kaas. Voor de eerste avond kun je een flinke tupperware bak meenemen gevuld met macaroni die je thuis hebt klaargemaakt. Of soep met stokbrood of zo.Een zak chips, een zak appels en een fles ranja.

Qua speelgoed: een pak kaarten en een stel dobbelstenen om te dobbelen/pokeren/pesten/mexicaantje. De game-boy, een lekkere dikke donald duckpocket. Mijn kinderen zijn al groter maar anders emmertje/schep en opblaasspul.

Regenlaarzen, slippers en een paraplu, een voetbal, badmintonrackets.

Een paar theedoeken en vaatdoekjes, lucifers. Zo de auto is nu aardig vol...

Linda99

Linda99

08-07-2009 om 21:06

Tip

Ik vind inpaklijst.nl echt ideaal! Je vult allerlei details van je reis in (hoe je reist, waarheen, hoe lang, leeftijd/geslacht van reisgenoten enz.) en je krijgt dan een hele lijst met nuttige dingen! Ik schrap dan op voorhand wat voor mij niet van toepassing is en printen maar. Heb dan ook nog een lijstje zelf gemaakt wat ik er bij hou. Op deze manier vergeet ik als het goed is niks wat van belang is

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2009 om 02:06

Lucifers

zaklampen en genoeg batterijen voor als je in de slaapcabine wilt lezen.
Meestal krijg je een keukenpakketje met een doekje, dweil e.d. maar een extra doekje van thuis kan geen kwaad. Is er een wasrek aanwezig? Zo niet neem dan waslijn mee. Knijpers moet je altijd zelf meenemen.
Spul tegen muggen
Asprine oid
Een páár spelletjes, niet teveel
Potloden, pennen, papier
Wat ook érg handig is is een krat, plastic mand of grote emmer voor de afwas.

Ik ga trouwens ook eens kijken of een tent van Estivant iets voor ons is. Het is ons vorig jaar erg goed bevallen om op deze manier te kamperen.

Jacoline29

Jacoline29

11-07-2009 om 21:00

Nog een tip

koop vacuum zakken,wij gaan met zn 5,hebben 8 vacuumzakken,1 tent incl toebehoren,5 luchtbedden,een pomp mee.past allemaal in de achterbak.
In de vacuumzakken zit beddengoed,kussens,kleding ed,wij hebben 2 pompen een 12v en een voetpomp,de 12v pomp kunnen we op de terugweg gebruiken om de zakken vacuum te zuigen.
Mochten we alleen met z'n 5 gaan kamperen,hebben we nog een tafel,klapstoelen,gasstel ed mee,dingen kunnen bij ons dan op de dakdragers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.