Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

tonny

tonny

05-03-2009 om 12:40

`kiezen voor eigen land'

'Nederlanders moeten in eigen land op vakantie gaan. Die oproep doet PvdA-staatssecretaris Heemskerk. Als een derde van de negen miljoen Nederlanders die jaarlijks in het buitenland op vakantie gaan, in eigen land blijft, levert dat miljarden op, heeft Heemskerk berekend.

Een woordvoerder bevestigde donderdag de oproep van de staatssecretaris. Heemskerk zal zelf het juiste voorbeeld geven, laat hij weten. Hij gaat in mei een weekje naar Terschelling. De staatssecretaris die geregeld kritiek levert op protectionistische reacties van andere landen op de recessie, noemt dit een vorm van patriottisme.

Het aantal buitenlanders dat in Nederland op vakantie ging, is vorig jaar fors gedaald. In 2008 brachten Nederlanders circa 17,5 miljoen vakanties in eigen land door, een daling van 150.000 vakanties vergeleken met 2007. In 2008 waren de meest bezochte Nederlandse toeristengebieden (voor Nederlanders): 1. de Noordzeebadplaatsen; 2. de Veluwe; 3. het Groningse, Friese en Drentse landschap.'

Trekken jullie je iets aan van zo'n oproep? Stemt het tot nadenken? Of als je nu al reserveringen hebt gedaan, een volgende vakantie misschien?

Tonny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

05-03-2009 om 13:40

Echt niet

Zodra het hier tenminste een subtropisch klimaat is, zal ik eens denken aan een vakantie in eigen land.
De keren dat we in Nederland bleven zijn we weggeregend, nee dank je. Je moet wel heel veel geluk hebben wil je een beetje leuk weer hebben.
En het is nu al zo druk in Nederland tijdens vakanties. Als iedereen in eigen land vakantie viert en uitstapjes maakt, kun je de bezienswaardigheden alleen maar tussen vele armen en hoofden door bekijken.

Nee hoor

Zodra er in Nederland ECHTE hypermarches, bergen en gletschers zijn zal ik er eens over gaan nadenken.

O ja en dan mogen de mensen op straat ook geen Nederlands praten natuurlijk.

Julia64

Julia64

05-03-2009 om 14:22

Pfff...

Ik hoorde het vanochtend op het nieuws al.
Ten eerste word ik altijd een beetje recalcitrant van dit soort "oproepen". Mijn hemel, gaan "ze" zich hier nu óók al mee bemoeien?

Ten tweede vind ik Nederland veel te wisselvallig qua klimaat om hier mijn zomervakantie door te brengen. Voor een weekendje of midweek vind ik Nederland erg leuk (in navolging van Heemskerk gaan we in de meivakantie een paar dagen naar Ameland, maar dat hadden we gelukkig tóch al geboekt), maar in de zomer zoek ik toch liever een zonzekere bestemming op (Zuid-Europa).

groet
Julia

Zomersproet

Zomersproet

05-03-2009 om 14:33

Grappig

Ik had de oproep niet gehoord maar toevallig gaan we dit jaar in eigen land op vakantie. We wonen in het hoge noorden en gaan op vakantie naar Brabant. Het is alweer een aantal jaren geleden. Meestal kamperen we in Frankrijk en vorig jaar zijn we naar Oostenrijk geweest. Nu waren we het even zat van 2 dagen reizen en zoeken het dichterbij. Toen ik hoogzwanger was van mijn jongste zijn we ook in Nederland gebleven hebben een topvakantie gehad in Zeeland. Maare, volgend jaar gaan we weer verder weg denk ik. Maar goed, zover is het nog niet . Maar in ons geval is het gewoon toeval en zal ik normaal gesproken geen gehoor geven aan zoiets.

Zomersproet

Zomersproet

05-03-2009 om 14:35

Mooi weer

Tovallig hadden we mooi weer toen we destijds in Zeeland zaten en ik duim nu al voor mooi weer voor de komende zomer

Tinus_p

Tinus_p

05-03-2009 om 14:45

Wilders

Stel je voor dat Wilders dit gezegd zou hebben -er was vast aangifte gevolgd...

reina

reina

05-03-2009 om 15:35

Zou?

Nou, fijn voor mijnheer dat hij een weekje naar Terschelling gaat ( maar zal dat zijn enige vakantie zijn dit jaar?? ), ik ga lekker naar Mexico en naar de Antillen in 2009 en ook volgende jaren, blijf ik, als ik gezond ben en het kan betalen, naar warmer oorden reizen waar het er anders uitziet, anders ruikt en het eten anders smaakt etc dan in Nederland!

Maylise

Maylise

05-03-2009 om 16:14

Nee

Ik vind Nederland een leuk vakantie land en als ik niet in Nederland zou wonen zou ik het ook zeker overwegen om er een vakantie door te brengen. Echter ik woon wel in Nederland en een van de voordelen van Nederland is dat het vrij makkelijk te bereizen is. Dus Nederland vind ik leuk voor weekendjes of dagjes uit maar niet voor een langere vakantie. Dat vind ik zonde van de tijd. Er is zoveel meer te ontdekken in de wereld behalve Nederland.

Dus in principe blijven wij van het zomer niet naar Nederland. Ik denk zelfs dat we niet binnen de EU blijven een deel van de tijd.

Maylise

Ongepland dwarsliggen

De afgelopen jaren zijn wij om praktische redenen ofwel in eigen land, ofwel helemaal niet op vakantie geweest. En toevallig hadden we dit jaar besloten dat het hoog tijd werd om weer eens op familiebezoek te gaan in het buitenland. (We hebben momenteel zelfs drie buitenlanden om te kiezen, maar het wordt het land waar die familie altijd al heeft gewoond. Die zien we tenslotte het minst.)

Minet

Minet

06-03-2009 om 09:39

Te laat

Onze vakantie is al enkele maanden geleden geboekt, en het reisdoel is zeker geen eigen land!
Inderdaad, ons land is zo klein, daar kun je met een dagtochtje de mooie plekjes uitstekend bekijken.
Deze minister is gewoon te laat met zijn plan, velen hebben allang hun buitenlandse reis geboekt.
Groetjes, Minet

Nivea

Nivea

06-03-2009 om 10:08

Ik ben zo benieuwd....

Waar die meneer van Heemskerk zelf naar toe gaat? En dan niet dat ene weekje Terschelling (inderdaad erg mooi) maar er zijn genoeg recessen om op vakantie te gaan. Skiet hij in Nederland? Is Amsterdam de enige stedentrip die hij maakt? En wat nu geldt (tijdens een recessie) geldt over twee jaar natuurlijk ook, ook dan zou het goed zijn voor (als je zijn redenatie volgt) de Nederlandse economie.

maan.

maan.

06-03-2009 om 14:16

Niet luisteren

Ik denk dat dit soort oproepen weinig effect hebben, hooguit dat het stof tot commentaar kan opleveren (zoals hier al blijkt).

Als je liever naar Spanje of van mijn part de Zuidpool zou gaan dan laat je je keus toch niet beinvloeden door een minister??

Ik vraag me af of de werknemers van Schiphol wel blij zijn met dit soort stemmingmakerij? En de toeristische sector ziet misschien ook liever geldstrooiende buitenlanders dan die zunige Nederlanders? Dus hoezo allemaal in je eigen land blijven?

Gaat niet lukken, let maar op.

naomie p

naomie p

06-03-2009 om 16:39

Je hebt nu dus...

wel een hele goede reden om tegen al je vrienden-buren-collega's die normaal altijd roepen "dat je in Nederland blijft" dat je het doet om de Nederlandse economie te stimuleren!
Groeten Naomie (die lekker wel naar Frankrijk gaat)

Jade

Jade

06-03-2009 om 19:03

Ik niet.

Ik trek me echt niks aan van dat soort oproepen, het interesseert me namelijk geen b*l als iemand roept dat we in Nederland op vakantie moeten gaan, omdat dat geld in het laatje brengt (niet dat ik niet snap wat hij bedoelt hoor)

Als we op vakantie gaan wil ik naar het warme buitenland. Een paar keer een verregende vakantie gehad in Nederland......ik bedank daarvoor.

Maar mocht het blijken dat we een enorm goed zomer krijgen dan denk ik er wel over na

reina

reina

07-03-2009 om 11:42

Welnee tops

Als ik Spaanse was zou ik ook Italië, Griekenland, Mexico, Egypte (en Nederland) etc etc willen zien! Op vakantie-gaan is immers nieuwe indrukken op doen, andere culturen zien, ander lokaal eten proeven etc. Voordeel van Hollandse zijn is dat ik tenminste enkele taleneen beetje spreek, wat veel Spaanse dames niet doen. Dus ook de Spaanse minister zou met zo'n oproep geen effect op mij hebben als ik Spaanse was

Bastet

Bastet

07-03-2009 om 11:57

Nee

Hoewel ik dit jaar helaas niet verder kom dan Playa Hiero,zou ik mijn keuze niet laten afhangen van zo'n oproep.Ik word altijd een beetje recalcitrant van dergelijke oproepen..
Groetjes,Bastet

judiths mama

judiths mama

07-03-2009 om 13:30

Als de andere landen dat dan ook maar niet gaan roepen

Stel je voor dat iedereen in zijn eigen land bleef, dan zou Nederland ook massa's toeristen mislopen.
En die meneer gaat in de zomer waarschijnlijk ook niet in Nederland blijven, hij vertelde in dwdd, dat hij het niet alleen voor het zeggen had, thuis.
Maar goed, dit was dus een uitspraak van een staatssecretaris van economische zaken... als dat de economie moet gaan redden zie ik het treurig in...

Nasha 1st

Nasha 1st

07-03-2009 om 17:00

Nederland is prachtig

absoluut, maar je bent wel erg afhankelijk van het weer hier....wij hebben nu al 3 jaar in Nederland gekampeerd, en op zich redelijk tot erg goed weer gehad, maar toch wagen ook wij nu een poging in het buitenland.....

Jujube

Jujube

08-03-2009 om 12:35

Onzin

Het is onzin dat de nederlandse economie dan gestimuleerd zou worden. Echt weer zo'n ondoordachte uitspraak. What about al die mensen die op Schiphol werken, nederlandse reisorganisaties die reizen naar het buitenland aanbieden, reisbureau´s, etc. Die verdienen dan veel en veel minder. Het gaat weer allemaal nergens over.
Groet,
Jujube

Waar voor je geld

Nederland is veel te duur om wat langer op vakantie te gaan.

Voor het geld van 1 weekje Terschelling heb je al gauw 2 a 3 weken plezier in Frankrijk of Duitsland en nog veel langer in Tjechie of zo.

Echt weer zo'n idee van iemand die zelf blijkbaar geld zat heeft.

Bastet

Bastet

09-03-2009 om 11:15

Dirksmama

Ik heb eens een appartement gehuurd voor 200 euro voor een midweek,dus het kan best goedkoop op Terschelling.Was een ruim appartement,voor vijf personen,incl. ligbad,echt prima!
groetjes,Bastet

Ilva

Ilva

10-03-2009 om 22:09

Zon

Als je mij kunnen garanderen dat van de 3 weken vakantie de we hebben toch zeker 2 weken meer dan 23 graden is dan blijf ik in Nederland. Maar voor de zekerheid heb ik alvast geboek voor Italië.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.