Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

19-09-2008 om 14:39

Kledingvraagje

Nu mijn dochter vertrokken is naar Mexico en mijn zusje morgen naar Griekenland gaat begint het alweer te kriebelen, al moet ik nog 4 weken wachten voor ik weer weg kan Maar toch vast de vraag hoe de temperatuur ongeveer is eind oktober op de Canarische eilanden (la Gomera)? Wat moeten we meenemen om het 's avonds niet koud te hebben? ( Ik ben nl een koukleom,maar om nou vestjes en jasjes mee te nemen die ik toch nauwelijks draag vind ik ook onzin)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weeronline

Op weeronline kun je voor veel plaatsen ook het klimaat opvragen. Dat lukt niet voor La Gomera maar wel voor Lanzarote, daar is het eind oktober 's nachts gemiddeld 18-21 graden. La Gomera is nu een paar graden kouder dan Lanzarote, als dat structureel is dan wordt het 's nachts gemiddeld zo'n 16 tot 19 graden.
Ik ben zelf ook een koukleum en als ik naar de Canarische eilanden ga (in januari weer!!!!) trek ik voor de heenreis een truitje aan en een spijkerbroek, fleece eroverheen en in Nederland ook nog een regenjack. In het vliegtuig gaat het jack uit, bij aankomst meestal het fleece en wordt het 's avonds kouder dan trek ik mijn fleece weer aan. en voor die enkele keer dat het regent heb ik dan een regenjack. Nou ben ik ook helemaal niet modebewust, ik zorg er alleen voor dat de truitjes en het fleece voor die vakantie niet te erg vloeken.

reina

reina

19-09-2008 om 16:52

Mimajoli

Weeronline, daar kijk ik altijd op, maar ik vind bijv. 16 graden niet overal hetzelfde, als het ergens winderig en vochtig is voelt het heel anders aan dan elders en dat weet ik juist niet van die streek. Enne, ik heb 1 fleecetrui, maar die hangt altijd in de caravan, dus daar kan ik niet bij maar 2 jasjes lijken me dan wel voldoende, bedankt!

Angie

Angie

20-09-2008 om 01:29

Breedtegraad

Ik woon op ongeveer dezelfde breedtegraad en aan de kust in een subtropisch klimaat en het kan nogal verschillen. De ene avond is het nog heerlijk warm, de volgende avond is het ineens een stuk frisser. Ik zou toch maar een vest of jasje meenemen. Je kunt het van te voren niet voorspellen: soms kun je hier in januari nog lekker de halve nacht buitenzitten in je dunnen hemdje en denk je in juli om 8 uur: toch maar een trui aan doen.

Angie

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

20-09-2008 om 23:49

In aanvulling van angie

Ik woon op Tenerife en ik zou voor eind oktober wel wat meenemen. Misschien heb je geluk en zijn de avonden niet koud maar voor hetzelfde geld is het wat fris. En liever mee verlegen dan om verlegen, toch?

reina

reina

21-09-2008 om 09:00

Reactie

Ik zal zeker iets meenemen, maar meestal neem ik te veel mee aan lange mouwen shirts, vestjes en jasjes. Bedankt!

reina

reina

21-09-2008 om 13:22

Pelle

Dat ik zeker voor een dikke trui zou zorgen, want het kan behoorlijk koud zijn.

+ Slimme Brunette +

+ Slimme Brunette +

21-09-2008 om 13:44

Pelle

Juist helemaal niet off topic, het is redelijk te vergelijken al denk ik dat de avonden op de Canarias in die tijd wat warmer zijn dan in Nederland. Deze augustus was ik in NL en het kwam niet in me op ´s avonds buiten te zitten. Ik zou zeggen: een paar vestjes/truitjes is genoeg, je gebruikt ze tenslotte hooguit een paar uurtjes per dag. Ik had in augustus voor twee weken NL één spijkerjasje en één vestje mee (te optimistisch) en heb die bijna de hele tijd aangehad, ook overdag. Het jasje heb ik één of twee keer gewassen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.