Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jo Hanna

Jo Hanna

18-03-2010 om 00:42

Kleine (lichte) caravan kopen

Ik heb het in mijn (lente)bol gehaald om een caravannetje te kopen om in Nederland te gaan kamperen. Ik moet er met mijn twee kindjes inpassen. Hij moet klein en licht zijn want ik rijd een Opel Agila (ledig gewicht 955). Weet iemand naar welke merken & types ik dan kan kijken?
Dank & groet, Jo Hanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

18-03-2010 om 09:16

Dat wordt wel een heel kleintje dan

Ik heb even gegoogeld en het maximaal geremd aanhangergewicht van wat jouw auto mag trekken is 800 kilo. Dat wordt dan goed zoeken naar een caravan die daar (met inventaris en al je bagage) onder blijft. En volgens mij wordt ook nog aangeraden om x% onder dat maximum gewicht te blijven. Je kunt ook zelf googelen naar caravans die licht genoeg zijn voor jouw auto. Misschien een vouwwagen overwegen? Is dat een optie?

Puck

Puck

18-03-2010 om 09:22

Dit bijv:

Een caravan

Puck

Puck

18-03-2010 om 09:23

Oeps

Ik weet niet wat er mis ging, maar het gaf wel een grappige (doch nietszeggende) reactie.
Komt een rijtje: Predom 126, Beijerland Sprinter 350, Kip Kompakt 370, Eriba Puck.....

Eriba pan

Hoi Jo Hanna, ik heb een eriba pan (familia) uit 1976. Die is nét iets groter dan de puck en heeft twee volwassenen en één kinderslaapplaats. Eriba is wel een heel duur merk, maar is zijn geld ook wel waard. Mijn caravan weegt ongeveer 500 kg., en is dus heel goed te trekken met jouw auto. Daarnaast ligt ie erg stabiel achter de auto, ik ben er afgelopen zomer mee naar Frankrijk geweest en heb er door "berg en dal" mee gereden. Dat ging prima! Ik denk wel dat je de verleiding moet weerstaan om 'm vol te stoppen. Maar eigenlijk is dat ook niet echt nodig gezien er al bedden en een keukentje in zitten.

Gr. Poezie.

Jo Hanna

Jo Hanna

18-03-2010 om 14:34

Bagage in dakkoffer

Ja, ik had al door dat het een kleintje zou moeten worden, vind ik ook niet erg.
Puck, dankjewel voor je lijstje. Poezie, ik zag gisteren in het archief dat ik vorig jaar al had meegeleefd met jouw aankoop. Leuk dat het een succes is! Ik vind inderdaad die Eriba's ('psychologisch') nogal duur voor mijn budget. Maar ik zal eens gaan rondneuzen. Misschien kan ik mezelf overtuigen om eens 'gek' te doen
Groet, Jo Hanna

Puck

Puck

18-03-2010 om 16:54

Dakkoffer

Een dakkoffer is nu net niet geschikt voor zware bagage! Ik denk dat jouw auto op zijn hoogst een kilootje of 40 kan hebben dus stel je daar niet teveel van voor. Een dakkoffer weegt zelf al behoorlijk wat en is daardoor eigenlijk alleen maar geschikt voor volumineuze lichte dingen zoals slaapzakken en kussens.

Rembrand

Rembrand

18-03-2010 om 19:09

Predom.

Kleine (kunststof) caravan van rond de 500 kilo.
Tweedehands niet al te veel geld.
http://www.predom.nl/
M.

Jaaa...predommeke

Nadat we een aantal jaren met een vouwwagen (Paradiso) hebben gekampeerd, kochten we onze eerste "echte" caravan. Een Predom 126N. Een soort polyester ei met groot hefdak. Klein ding, maar met een 2 persoons bed (gemaakt van de 4 persoons zithoek)van ik meen 1.40 breed en 1.80 lang, een klein keukenblikje, kast, rondom kastjes en nog een zitje voor 2 personen wat je kan omtoveren tot een 1 persoonsbed. Dit bed is ook ongeveer 1.80 lang, maar wel erg smal, ik geloof iets van 68 cm. Door het grote hefdak kun je binnen rechtop staan. Onder de banken/bed is ook nog opbergruimte, en ze zijn te krijgen met voortent en/of luifel. De Predom is zo licht dat bijna elke auto 'm kan trekken, hij hoeft door dit minimale gewicht ook niet op kenteken te worden gezet, en ook zijn extra buitenspiegels niet verplicht. Echt een heel leuk ding, en best goed te doen met 3 personen. Wij waren met 2 volwassenen en 1 kind, maar vonden toch het 1 persoons bedje erg smal, daarom hebben we 'm (met toch wel pijn in ons hart) weggedaan, en zijn nu supertrots op onze Eriba Touring Triton.
Trouwens: Je zou ook een vouwwagen kunnen overwegen. Wij hadden een Paradiso, ook wel het 3 seconde-wonder genoemt. Deze vouwwagen heeft een harde kuip en een hard dak met daar tussen tentzeil. Uitklappen is een fluitje van een cent, haken los, omhoog duwen, binnen borgpennen vastmaken en huppa...hij staat. Wij hadden het bed vergroot, zodat er een slaapoppervlak van 2 bij 2 meter was ontstaan. Daarin sliepen we met z'n drietjes. Voor hadden we dan nog een 2 persoon zitje. En ook weer met voortent of luifel te krijgen, en ook niet zo duur.
Vouwwagen of caravan; wij vonden beide heel leuk, het voordeel van een caravan is wel dat je meer opbergmogelijkheden hebt. Hoewel je onder het bed van de vouwwagen ook een heleboel kwijt kon...
Wat je ook kiest: veel plezier ermee!

Is ook leuk!

Hoi Jo Hanna, inderdaad had je al eens met mij meegeleefd. (Ben erg slecht in namen, sorry!) En nu ga ik met jou meeleven .
Een vouwwagen zou ik trouwens niet nemen als je als enige volwassene aanwezig bent. Qua rijden zal het wel iets schelen, maar het opzetten, daar heb je toch echt meerdere handen voor nodig. Bovendien, als het regent en je gaat de volgende ochtend weer weg zit je toch met een nat tentdoek. Bij een caravan zijn er altijd wel wat stoere mannen die zich (vrijwillig!) aanbieden om 'm op z'n plek te zetten. Daarnaast is het rijden ermee een kwestie van rustig aan doen, zorgen dat je de bochten niet te nauw neemt en situaties van te voren goed inschatten. Een caravan met een hefdakje zal dan nét iets fijner rijden dan eentje zonder, omdat dat minder luchtweerstand geeft. De eribaatjes zijn verder ook niet zo breed als de meeste caravans, wat ook weer scheelt qua manouvreren. Vandaar mijn euforiteit daarover. (Én hij is gewoon leueuk!)
Ben benieuwd hoor, wat je zal doen.

Gr. Poezie.

Jo Hanna

Jo Hanna

22-03-2010 om 19:18

Predom

Die predom, dat klinkt goed. Klein, past binnen mijn budget. Maar, is dat bed écht maar 1.80? Ik ben zelf al 1.84 dus dat wordt een serieus probleem
Verder heb ik tegen iedereen geroepen dat ik een klein caravannetje zoek en heb ik al verschillende keren het net afgeschuimd. Ik ben benieuwd of het ervan komt dit jaar. Ik vind het wel moeilijk om zoveel geld uit te geven! (Want zelfs 1000/1500 euro is voor mij al veel geld)
Groet, Jo Hanna

Had je deze al gezien?

http://link.marktplaats.nl/331328769
Ik had 'm al eerder zien staan, maar momenteel staat ie helaas al op gereserveerd. Wie weet is ie binnenkort toch wel weer beschikbaar.
En deze dan: http://link.marktplaats.nl/332170382
Je kunt natuurlijk altijd, als de caravan niet blijkt te bevallen, 'm volgend jaar weer verkopen.

Gr. Poezie.

Predom

Ik heb het even voor je opgezocht, en het "grote" bed van de Predom is 121 breed en 184 lang, het 'kleine bed is 60 breed en 184 lang.

Mijn man is 1.88, en volgens hem was het wel te doen, maar heel erg gemakkelijk was het niet. je ligt toch de hele nacht best krom.
We vonden het kleine bed ook erg smal voor onze dochter, ze was toen 7 en vrij groot voor haar leeftijd. Ik weet niet hoe oud jouw kids zijn?
Maar het is een hele leuke, en vooral lichte caravan.
Wij vonden toch de slappplaatsen redelijk klein, daarom hebben we nu een Eriba, maar die zijn wel wat duurder in aanschaf.

Als je iets met een groot bed zoekt, kun je misschien toch eens kijken naar een vouwwagen. Een Paradiso kun je gemakkelijk alleen opzetten; die hoef je alleen maar omhoog te klappen, kijken of de 4 stangen recht staan, borgpen erin, pootjes uitdraaien en klaar ben je.
De Gran Beach heeft 3 (of 4 met stapelbed) slaapplaatsen.
Misschien kun je eens kijken: http://link.marktplaats.nl/331394249

Jo Hanna

Jo Hanna

24-03-2010 om 10:53

Slapen in foetushouding

Ik slaap altijd nogal opgerold dus het zou moeten kunnen. Poezie, jouw nuchtere constaring dat ik hem ook volgend jaar weer gewoon kan verkopen, is ook wel goed voor mij. Tuurlijk, niet te moeilijk doen. Gewoon proberen!
Poezie: die ene link heb ik inderdaad gezien. Die Eribette heeft maar twee slaapplaatsen en ik wil wel graag met de twee kinders (4 & 6) in de caravan kunnen slapen zodat ik er niet altijd wat bij op hoef te zetten als ik maar kort wegga. Die andere link die je geeft had ik nog niet gezien, maar ook die heeft maar twee slaapplaatsen.
Wenli, wij hadden vroeger thuis een vouwwagen en dat vond ik helemaal niet zo comfortabel. Familie van ons hadden een caravan en als we binnen zaten, zaten we altijd in de caravan.
Ik ga al een paar jaar regelmatig met (naar) vrienden die een vakantiehuisje hebben en tot nu toe verbleven we dan met 3 volwassenen en 2 kinderen op 30 vierkante meter. Maar ik ben inmiddels toe aan een beetje privacy. Ik wil dan ook echt binnen kunnen zitten en dat vind ik in een tent of een vouwwagen gewoon niet fijn: donker, vochtig (bij regen), te warm of juist te kil.
Afijn, ik snuffel verder. Ik blijf er zin in hebben!
Groet, Jo Hanna

En deze?

http://link.marktplaats.nl/332710074
Is wel bij een dealer, dus je moet er rekening mee houden dat ze "rijklaar-kosten" gaan rekenen.

Gr. Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-03-2010 om 13:29

Oh poezie!!! wat erg....

die bekleding.....en dan nog voor dat bedrag!!!

Puck

Puck

24-03-2010 om 13:46

Maar nasha

Als je een caravan uit dat jaar koopt dan past daar toch geen mooie moderne nieuwe bekleding bij. Dat doet afbreuk aan hetgeheel. Wat me meer zorgen baart is de foto van het keukenblok. Waarom is de klep daarvan dicht? Juist wat eronder zit is interessant, maar door de dichte klep lijkt het of daar iets onder zit dat liever niet gezien moet worden....

Huh?

Twee links naar dezelfde "oud bruine" caravan die ik had gezien?
Nee, dan deze :http://link.marktplaats.nl/327728170
Bij die "oude bruine" moet je trouwens wel door de bekleding heen kijken, want volgens mij is die qua gewicht en ruimte wel precies wat Jo Hanna zoekt namelijk.

Gr. Poezie.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-03-2010 om 19:17

Pipo de clown en mammaloe....

tralalalala.....Poezie, ik moet het je nageven, je hebt een talent voor het vinden van "bijzondere" interieurs hahahahahaha

Annet

Annet

24-03-2010 om 22:11

Jo hanna

Jij zegt hier dat 2-3 slaapplaatsen in de caravan te weinig zijn. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw kinderen in elkaar zitten. Maar onze kinderen sliepen toen al in een eigen tentje, heel dicht bij onze slaapplek. Ze mochten er niet zelfstandig uit, ze moesten eerst roepen. Dit gebeurde drie weken lang niet, behalve de 1e nacht als uitprobeersel van hun kant.
Een pop-up tentje kost geen tijd om op te zetten. (1 minuut) Luchtbed en slaapzak gooi je onderweg in de caravan en gooi je ter plekke in het tentje.
Bijkomend voordeel is dat jij meer privacy hebt omdat je kinderen in een tentje slapen. Jij blijft langer op en kunt 's avonds in de caravan rondscharrelen.
Zo'n pop-up tentjes kan desnoods direct tegen de caravan aangezet worden, eventueel zelfs onder de luifel. Het is nog dichterbij dan thuis.

Jo Hanna

Jo Hanna

25-03-2010 om 12:14

Hippiecaravan

Die hippiecaravan lijkt me wel wat, voor weinig dan. Desnoos schilder ik 'm zelf weer wit. Ik ga met pasen die kant op. Misschien kan ik dan gaan kijken! Ik woon zelf in het zuiden des lands dus hoe schitterend ik dat donkerbruine interieur ook vind, Heerhugowaard is erg ver!
Mijn kinderen zijn zes en vier. Het gaat om nabijheid maar bijvoorbeeld ook om temperatuur in de mei- en herfstvakantie.
Ik had gemaild naar de verkoper van een Predom om eventueel in het weekend te gaan kijken. Die krijgt zaterdag al kijkers dus ik ben nr. 2.
Met veel lentekriebels & dank, Jo Hanna

Spannend!

Heb je al contact gehad met de verkopers? Eerlijk gezegd kreeg ik aanvankelijk van de gekleurde caravan nogal hoofdpijn, maar als je 'm schildert is het volgens mij een hele leuke caravan.
Laat je de voortgang weten?

Gr, Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.