Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bianca M.

Bianca M.

02-01-2009 om 20:25

Kleinschalige camping in provence of ..?

De bezoekers van Ouders Online hebben mij al eens aan hele goede campingadressen geholpen, dus doe ik dit keer weer een verzoek.
Ik zoek:
- een kleine camping (minder dan 100 plaatsen, liefst zelfs minder dan 50 plaatsen)
- grote staanplaatsen (minimaal 120 vierkante meter)
- bij voorkeur geen entertainment
- mogelijkheid tot aanschaffen broodjes (winkeltje is geen must)
- electricteit
- goed sanitair!!!
- wel een zwembad of andere zwemgelegenheid
- op zo'n 1300 km van Utrecht
- ik denk sowieso aan de Provence, maar misschien zijn hier nog goede ideeen voor niet Franse campings?
Ik sta open voor alle tips!!
Groetjes, Bianca M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

02-01-2009 om 21:00

Toevallig

Ik ben toevallig een keer hier geweest, mss is dit iets?

http://www.camping-indigo.com/fr/Forcalquier_camping_forcalquier_provence.html

Deze?

Wij zijn wel eens bij deze camping geweest:
http://www.camping-moulin-drome.fr/

Net sanitair, klein zwembad met barretje waar 1 of 2 keer per week steenovenpizza's worden gebakken. Geen afgebakende plaatsen (ca. 25) en mooi natuurschoon.

Helaas is het in 2007 kleine camping van het jaar geweest of in elk geval was deze genomineerd, na die tijd zijn wij er niet meer geweest dus ik weet niet of het nu drukker/anders is geworden.

Caro

Caro

03-01-2009 om 10:49

Tinus

Kan je mij iets meer vertellen over deze camping?? Zijn de plaatsten idd ruim, zoals op de site gezegd wordt. Hoe is het met lawaai 's avonds? En belangrijk voor ons, hoe waren de temperaturen 's avonds en 's nachts?

Wij waren nl vorig jaar in de Lot en overdag bloedje heet, maar 's nachts zoooooooo koud. Niet lekker fijn lang buiten zitten dus. Dit jaar willen we graag anders.

En als je nog meer te vertellen hebt over deze camping, vertel maar.......

Oh ja, mag je er ook BBQ-en???

Groetjes Caro

Jesse_1

Jesse_1

03-01-2009 om 19:56

Caro

(Houtskool)BBQ is er niet toegestaan kan ik vinden.
In z'n algemeenheid is het volgens mij lastig om campings in de Provence te vinden waar je wel mag BBQ-en (zal denk ik met droogte en brandgevaar te maken hebben).
De standplaatsen zijn 80-110 m2.
Jesse

Caro

Caro

03-01-2009 om 21:29

Hoi jesse

Bedankt voor het googelen denk ik, had ik zelf ook al gedaan.
Waar vond jij dat je niet mog BBQ-en. Op de site van Pharos staat nl dat het wel mag.
http://www.pharosreizen.nl/Alle_vakanties/Alle_vakanties/Frankrijk/Provence/Camping_Indigo_Forcalquier

Verder lees ik dat je ook grotere standplaatsen kunt boeken van meer dan 120 m2. Dat lijkt me wel wat.

Ik wacht nog even af of ik nog wat van Tinus hoor

Met groet, Caro

Jesse_1

Jesse_1

03-01-2009 om 21:54

Caro

Ik heb het uit de ANWB campinggids (manlief dacht al verheugd dat ik een vakantie aan het uitzoeken was . Het kan zijn dat eea afgelopen jaar veranderd is (zoals grootte van de standplaats), maar een verbod op BBQ is daar vrij algemeen.
Groetjes, Jesse

Tinus_p

Tinus_p

03-01-2009 om 22:01

Caro

Caro:
"Kan je mij iets meer vertellen over deze camping??"
Niet heel veel. Ik was er een paar dagen in juni 2008, dus buiten het hoogseizoen, en ik was toen het enige gezin tussen de bejaarden. Toen was het iig rustig (verkeer is er bijna niet), en het was tamelijk fris 's avonds (ik zat buiten met een sweater). Ook was er toen genoeg ruimte, zeker geen scheerlijn-aan-scheerlijn. Hoe het in het echte hoogseizoen is weet ik dus niet.

Heirthe

Heirthe

03-01-2009 om 23:43

Www.camping-frankrijk.nl

is de tip die ik je kan geven

Bianca M.

Bianca M.

04-01-2009 om 11:26

Iemand nog tips?

Tinus en Foske al bedankt voor het meedenken. Helaas zal de camping van Tinus afvallen, te groot voor ons. En de startpagina's om te zoeken ken ik, maar ik hoor het graag van mensen hier die al concreet ergens geweest zijn. Ik heb via Ouders Online 2x een camping leren kennen en daar met veel plezier gekampeerd.
Het hoeft niet perse in Frankrijk te zijn hoor! Wel graag zonnig... (dus zuid-europa)
Groetjes, Bianca M.

L'hirondelle

Camping l'Hirondelle in de Drome kan ik je van harte aanbevelen. Misschien is deze camping iets te groot naar jouw zin, maar we hebben hier vorige zomer een fantastische vakantie gehad. Mooie plaatsen met uitzicht op een zonnebloemveld (maar die moet je wel vroeg boeken).

www.campinghirondelle.com

Mariola

Katja

Katja

05-01-2009 om 10:41

Een aanrader:

Le Libellules. Net niet in de provence maar heel leuk en gezellig. Niet te klein maar wel rustig. Leuke rommelige opzet (geen heggen, br)

Katja

angel3

angel3

05-01-2009 om 12:35

Green camp

kijk es op www.greencamp.nl

Julia64

Julia64

05-01-2009 om 16:45

Les acacias

www.campingslesacacias.com,
in de Drome. Vorig jaar geweest (huurtent) en prima vakantie gehad.
Leuke, beetje rommelige camping met typisch Franse sfeer (wel veel Nederlanders). Zwemmen in de rivier met stroomversnellinkjes en rotsenstrandje. Leuk restaurantje (veel buiten gegeten op het terras).
Prachtige omgeving. Aanrader!

groet
Julia

Julia64

Julia64

05-01-2009 om 16:48

Animatie

O, zie net dat je bij voorkeur geen animatie/entertainment wilt. Die was er wel op les Acacias, maar op een heel charmante, niet opdringerige manier (flessenvoetbal, knutselen, lampionnentocht voor de kinderen) en 1 x per week live jazz oid op het terras.

grt
Julia

Bianca M.

Bianca M.

07-01-2009 om 20:13

Fijn!

Bedankt allemaal! Ik ga vanavond eens alle campingwebsites vlug bekijken en opslaan. Binnenkort met manlief er goed voor gaan zitten en concreet plannen.
Groetjes, Bianca M.

An

An

08-01-2009 om 14:26

Trente pas

in Saint-Ferréol-Trente-Pas. Gezellig, ruime plaatsen, niet afgebakend. Ik bekijk voor campings altijd de meningen op camping-frankrijk.nl.
Succes!
An

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.