Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Even anders

Even anders

19-08-2011 om 17:22

Op safari (zonder kinderen)

Ik heb een waanzinnig cadeau gekregen van mijn man, ik moet het alleen zelf 'even' uitzoeken en boeken: een safari. Omdat onze kleine kinderen niet meegaan, we ze niet langer willen missen en we het opa en oma ook niet aan willen doen, willen we niet langer dan 7 tot 9 dagen. En om het qua prijs ook een beetje bij de weg te houden ben ik op zoek naar betaalbare safari's waarbij je niet met 20 mensen in een busje zit. Arke enzo vallen dus af. We hoeven niet naar het strand (lijkt ons heerlijk als je drie weken de tijd hebt). Wie weet een betrouwbare, kleinschalige organisatie waar we zouden kunnen boeken. Hoeft niet superdeluxe maar mooie lodges of tented camps lijken me ook onvergetlijk. We twijfelen tussen Tanzania (ongerepter, duurder) en Kenia (goedkoper, toeristischer).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zuid-afrika

Fantastisch cadeau zeg!
Ik ben in Zuid-Afrika wel eens in Tau Lodge geweest in het park Madikwe tegen de grens met Botswana. Was er gaaf om daar op safari te gaan. In een jeep met een man of 6 met een ranger erbij.
In Zuid-Afrika heb je vlak bij Johannesburg het park Pilanusberg. Daar mag je met je eigen auto doorheen rijden. Dat vond ik ook een hele aparte ervaring.

Wij waren in beide parken op eigen gelegenheid. Dus niet met een georganiseerde reis. Ik ben nooit in de door jou genoemde landen geweest.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

reiziger

reiziger

21-08-2011 om 12:03

Leuk!

Super! Maar houd er rekening mee: Afrika is verslavend; volgend jaar wil je weer
In Namibië zijn wij o.a. in Etosha en Mahangu NP geweest. We waren daar op eigen gelegenheid, met een huurauto (met daktenten), en we reden zelf. Prachtig gebied, veel wild gezien. En heerlijk om eigen baas te zijn, zelf te bepalen waar je naar toe rijdt, hoe lang je wilt stoppen om foto's te maken etc. We zijn ook naar Waterberg NP geweest, maar daar mag je niet zelf rijden en moet je je aansluiten bij een georganiseerde 'gamedrive'. Leuk omdat er dan een goede gids bij zit, maar een nadeel is dat je dan geen eigen baas bent.
In Kenia heb ik (als onderdeel van een wat langere reis) in Nairobi gewoon iets geboekt bij een van de vele reisbureautjes in de stad. We zijn toen naar een aantal parken in het noorden geweest, erg mooi. Het was mijn eerste Afrika-ervaring, ik vond het toen erg prettig om wel met een groep te zijn met gids en kok.
Mag ik nog een land toevoegen aan je lijstje? Uganda. Goedkoop en stukken minder toeristisch dan Tanzania en Kenia. Ik kan je evt. helpen aan de gegevens van een Nederlander (en zijn Ugandese vrouw) die daar woont en voordelig safari's organiseert. Hij maakt een programma op maat voor je, met een eigen chauffeur/gids. Allemaal bedoeld om inkomsten te genereren voor een school en ziekenhuis in een plattelandsdorpje. Als je het leuk vindt, kan hij ook overnachtingen bij 'community projecten' voor je organiseren. Wij zijn ondermeer in Queen Elisabeth NP en Murchison Falls geweest: mooi mooi mooi. Nijlpaarden, buffels, olifanten, van alles gezien. Ook op beide plekken een boottocht gedaan (ter plekke geregeld) en dan zie je weer heel andere dingen.
Als je 7-9 dagen de tijd hebt, zou ik trouwens niet alleen maar 'safari' doen, maar ook wat tijd nemen om in dorpjes en stadjes rond te lopen.

Tanzania

Wij zijn naar tanzania geweest met African Holidays. Prima geregeld. Klein groepje. Vervoer in minibus. Er zijn veel goede touroperators. Ik heb goede verhalen gehoord over Jambo, ons kenia en nbbs reizen. Zelf hebben wij voor ons gezin voor de voorjaarsvakantie een reis op maat laten maken door SNP naar Zuid Afrika. Wij gaan precies doen wat wij willen en in ons tempo.

Ik zou als ik jullie was reisgidsen gaan bestellen via internet. Kijk dan welke parken je graag wilt zien en let er op of er in de periode waarin je gaat daar veel wild te zien. Dieren trekken namelijk. En je kan de keuze kenia / tanzania er ook vanaf laten hangen waar het wild zich bevind. In Masai mara of de Serengeti. En trouwens volgens mij zijn de parken in tanzania en kenia even toeristisch. Maar wat geeft dat. Er komen toeristen omdat er iets te zien is. En die parken zijn echt geweldig mooi.

Heel veel plezier met uitzoeken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Even anders

Even anders

21-08-2011 om 13:01

Reiziger

Met 'alleen maar safari' bedoel ik eigenlijk ook de dorpjes en contact met de bevolking. Het lijkt me lueuk om bij een soort van communityproject te kijken/overnachten. Super lijkt me dat! Het enige wat er mee bedoel is dat ik niet naar het strand hoef. Zal ongetwijfeld prachtig zijn maar dat vind ik voor 7-9 dagen zonde.

Oeganda, nog nooit over nagedacht. Ben benieuwd naar je contacten.

Ik heb zelf al wel gedacht om naar Nairobi te vliegen en zelf iets te regelen maar dan moet dat wel vantevoren (want heb geen dag de tijd om dat te regelen). Ik vind dat eigenlijk wel fijner omdat er zo minder geld blijft hangen aan een Europese strijkstok en er meer geld bij de locals terecht komt. Dus als je een tip hebt... ik vind het erg moeilijk om een betrouwbare partner te vinden.

Afrika verslavend? Reizen is voor mij verslavend, man reist ook graag maar heeft (nog?) weinig met Afrika. Hij vindt die safari's opjagen van wild, te gekunsteld, etc. Daarom is het ook een extra mooi cadeau: hij weet dat ik het al heel lang erg graag wil.

Het leukste lijkt mij om een keer in een safaritent te slapen, een keer bij de locals thuis en een keer in een prachtige lodge!

Verschillen de parken veel van elkaar. Ik wil graag giraffen, zebra's, olifanten, leeuwen,, nijlpaarden zien en als dat kan in 1 of 2 mooie (mooiste) parken vind ik het prima (denk ik nu).

Namibie wil ik bewaren voor een reis naar Afrika met de kinderen. Stel dat.

Even anders

Even anders

21-08-2011 om 13:04

Sahara

Gisteren nog wat rond gegoogled. Ik kwam Jambo en African holidays tegen. Zag er wel goed uit.

Qua tijd zit ik te dubben. We kunnen de tijd wel aanpassen aan het beste seizoen (moeten wel rekening houden met wanneer opa en oma kunnen). Maar ja, dat beste seizoen is weer afhankelijk van land en seizoen.
Moeilijk!

reiziger

reiziger

21-08-2011 om 16:40

Even anders

"ik ben benieuwd naar je contacten"
Kan ik je mailen?

Anne K.

Anne K.

22-08-2011 om 08:11

Ook uganda

Hallo,

wij zijn net zaterdag terug gekomen van vakantie, waarin we ook drie weken Uganda hebben gedaan. Echt een aanrader! Wij waren wel met kinderen, maar waarin daarin een uitzondering. Wij hebben een maatreis laten samen stellen door Matoke Tours en hadden een privechauffeur ane gids die heel veel wist van de natuur en dieren maar ook heel veel vertelde over de bevolking en ons meenam langs plekken waar routisten normaal niet zoveel komen.
Als je maar een ruime week hebt, adviseer ik je om naar Murchison Falls en Queen Elisabeth te gaan. In Murchison zaten wij in de Sambiya River Lodge en in Queen Elisabeth in de Bush Lodge. Wij waren eerst twee nachten in de Lagoon Resort, vlak bij Kampala om te acclimatiseren. Een sprookje! En vanuit daar ook een citywalk gemaakt. Als je evt. het verslag van onze reis wilt lezen kan ik je de url sturen.
Succes met uitzoeken!

Anne K.

Namibië

Klasgenoten van mijn kinderen zijn met hun ouders naar Namibie geweest, huurauto met tent op het dak. Is een fantastische vakantie geweest, maar wel van het soort dat het jammer is om je kinderen thuis te laten. Prijs vonden ze erg meevallen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.