Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sandra

Sandra

26-07-2011 om 12:04

-Parijs

Ik ben al een tijd aan het surfen naar wat voor ons het beste is, we gaan binnenkort 10 dagen naar Parijs. We willen veel te voet doen maar ik denk dat we ook wel een paar keer per dag stukjes met de metro zullen gaan. Wat is nu het handigst? We zijn met zijn 5-en, allemaal vallen we onder het volwassenen tarief, jongste is 13+ . Ik bedacht dat de Navigo Decouverte Semaine dus het beste was voor ons. (zie deze uitgebreide site: http://www.parijsalacarte.nl/vervoerinparijs.html) maar toch snap ik iets niet, heb het al een paar keer gelezen en ook nog op andere sites gezocht. Moeten we nu een losse kaart met pasfoto erbij aanschaffen? Deze kost 5 euro per stuk. (dus totaal 25 euro voor ons) en we moeten 2 weken aanschaffen, want 10 losse dagen kan niet, de weektarieven gaan van maandag t/m zondag. Is dit echt de beste optie en waar haal je zo'n kaart?

Heeft tevens iemand nog een leuke parijs tip? Heb al heel veel gelezen maar een persoonlijke tip van iemand, bijv. dit en dit restaurant is zo leuk, of dat winkeltje daar is zo speciaal, dat is natuurlijk altijd leuk om te lezen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 12:51

Et voila!

Kijk hier even, je kunt online alvast metrodagkaarten bestellen, bijvoorbeeld.
http://en.parisinfo.com/express-booking/

Sandra

Sandra

26-07-2011 om 17:18

Nee

Nou ik zie daar niet de kaarten waar ik het over had, of kijk ik niet goed?
Die paris visite kaarten zijn behoorlijk wat duurder. 7 dagen met de Navigo Decouverte kost namelijk iets van 18 euro + 5 euro voor de pas met foto, dus tezamen 23 euro. En die andere kaart is 30 euro voor 5 dagen (dus 2 dagen minder) maar dan heb je wel recht op kortingen hier en daar. (bij die andere niet)
Hmm, nu ik het zo op een rijtje zet denk ik zelfs dat zo'n paris visite kaart dan wel het beste idee is toch? (pff keuzes maken is niet mijn beste eigenschap)

Fiorucci

Fiorucci

26-07-2011 om 19:11

Ligt eraan

Kun je makkelijk aan de Navigokaarten komen? En ga je ook gebruik maken van de kortingen?

Sandra

Sandra

26-07-2011 om 20:37

Ja ik twijfelde alweer Ik heb die site nog eens goed gelezen en zie dat je die navigo kaarten gewoon bij de 'tabac' kan kopen. Kiosken zeg maar. Volgens Google Maps zit er een 'tabac' tegenover ons appartement, dus dat moet makkelijk te regelen zijn. Een navigo + extra kaart van 5 euro en de 1+2 zones kost 24 euro (naar boven afgerond) en voor de tweede week dus nog eens 18 euro erbij. Tezamen 42 euro. Dan heb ik geen kortingen.
Die andere kaart kost voor 10 dagen 60 euro.
Ik heb die korting site eens bekeken en ja, je krijgt op wel wat dingen korting. Bijv. het boottochtje heeft 20% korting. Komt neer op 2.40 per persoon. Maar voor die andere kaart betaal ik 18 euro per persoon meer. Dat is 90 euro met zijn 5-en. Ik denk niet dat ik dat eruit haal. Ik ga ook niet al die dingen doen die er op die site staan.
Maar waarschijnlijk gaan we wel naar Disneyland parijs. Volgens die site krijg je daar 20% korting op. Dat is 14 euro per persoon. (kom ik nog maar 4 euro te kort) (pffft ik voel me wel een echte hollander zo hoor, op de centen letten ) Maar ja, je kunt het maar een keer uitgeven he.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.