Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vogel

Vogel

13-07-2017 om 20:10

Parkeren nabij Parijs

Wij willen op de terugweg van onze vakantie een paar dagen in Parijs doorbrengen. Nou rijd ik in Nederland al bijna nooit met de auto in de stad, en Parijs lijkt me helemaal een ramp. En onze Airbnb heeft natuurlijk geen parkeerplaats. Dus is het plan de auto ergens buiten de stad te parkeren en met wat handbagage met het OV de stad in te gaan.
De vraag is: waar kunnen we onze auto (met dakkoffer en volgeladen met kampeerspullen) voor een paar dagen veilig parkeren? We komen vermoedelijk vanuit Normandië, dus alles tussen west en noord van de stad is handig.

Zou ik niet doen

Een paar dagen zeg je. Dat kan volgens mij helemaal nergens.
Dat ligt niet aan parijs hoor.
Ook in de Randstad kun je wachten op problemen als je je auto met gevulde dakkoffer onbewaakt achter laat. Nou ja, rond iedere stad eigenlijk.
Wat je zou kunnen proberen is om 'm bij een hotel op het parkeerterrein te zetten. Bij een Campanille oid. Daar is vaak wel een beetje toezicht en op zijn minst licht 's nachts.
Maar ja, het is hoogseizoen. De kans dat die terreinen vol zijn is groot.

Waar logeer je? Weet je zeker dat er niet gewoon een overdekte parking in de buurt is?

Een slecht advies

Wat ik je nu ga geven, maar het werkte wel. Gekregen van de verhuurster. Parkeer je auto in de straat langs de kant van de weg. je krijgt een parkeerbon, maar je krijgt er maar één, ook als je de auto daar een paar dagen laat staan. Verder nooit meer iets van gehoord. Gelukkig hebben ze nog geen wielklemmen in Parijs.

Tsjor

Met gevulde dakkoffer?

Dan wil je de auto waarschijnlijk bewaakt parkeren? Je kan even navragen bij de ANWB of kijken op hun website.
Ook verder Googlen op "parkeren bewaakt Parijs"gaf direct wat verwijzingen.

En tips:
http://www.zoover.nl/blog/voorbereiding/goedkoop-parkeren-parijs-beste-tips/

Vogel

Vogel

17-07-2017 om 21:42

Opgelost

Een vriend van een vriend woont een half uurtje treinen van Parijs en vindt het goed als onze auto een paar dagen in zijn tuin staat.
Geweldige oplossing, en bedankt voor het meedenken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.