Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Threeboys

Threeboys

13-11-2016 om 19:53

Plannen voor Costa Rica

Het kriebelt, het kriebelt, we hebben zin in een groot avontuur met ons gezin. Costa Rica staat al lang op ons lijstje. Vanwege de relatief korte reisafstanden, de geweldige natuur, het regenwoud en de actieve mogelijkheden. Ik ben al alles aan het vergelijken maar zou graag willen weten: Wat mogen we absoluut niet missen?

Bennikki

Bennikki

13-11-2016 om 20:08

Nou ik weet het nog niet..

Maar wij gaan met kerst, dus allicht kan ik je daarna van alles over het land vertellen!

Threeboys

Threeboys

14-11-2016 om 12:51

ben benieuwd

Hoi Bennikki

Ben benieuwd naar jouw ervaringen!

Pita

Pita

02-12-2016 om 10:21

Staat in mijn top 3

Het is voor ons al even geleden (2009) maar Costa Rica staat nog steeds in mijn top 3 van mooiste/fijnste vakanties. Prachtige natuur, super aardige mensen en veel activiteiten te doen.

Wij vonden vooral de omgeving van de Vulkaan Arenal bijzonder. Vanuit La Fortuna (toeristendorp met veel restaurantjes) hebben wij een aantal activiteiten gedaan zoals een geweldige Ziplinetocht, boomtocht over hangbruggen en naar de hot springs. vanuit La Fortuna een keer naar de andere kant van de vulkaan gereden en daar 's avonds gegeten met uitzicht op de vulkaan waar gloeiende lava uitkwam (helaas, weet de naam niet meer). Maar echt waanzinnig mooi.

Geƫindigd aan de west-kust waar mijn kinderen een aantal dagen gesurft hebben. Was voor onze kinderen de eerste keer dus wij kozen voor een kustplaatsje met niet al te hoge golven: Samara. Heerlijk relaxte sfeer daar.

Bennikki

Bennikki

11-01-2017 om 16:22

Threeboys

Heb je nog steeds plannen in die richting? Wij zijn net terug en ik kan van alles vertellen. Heb je al geboekt?

Threeboys

Threeboys

21-01-2017 om 18:08

Ja graag tips

Hoi,

Ja graag tips. En wel voor een hele actieve vakantie dus veel canopy tours raften, klimmen en wandelen!

Ik hoor graag wat de dingen zijn die we absoluut niet mogen missen.

Bennikki

Bennikki

22-01-2017 om 22:28

Ok dan

wij waren met 2 pubers, 12 en 16, en hebben het fantastisch gehad. Wat een mooi land, wat een vriendelijke mensen, wat een heerlijk klimaat, wat een gave dieren! Wat ons betreft niet te missen:
-3-daagse reis naar de rivieren en zee van Tortuguero, waar alle vervoer per boot gaat en de dieren niet schuw zijn want ze zitten toch hoog en droog in de toppen van het regenwoud,
-Sarapiqui, waar we geraft hebben op een rivier die gaver was dan een achtbaan,
-la Fortuna, waar de hotsprings overal te vinden zijn en je kunt zwemmen aan de voet van een waterval (527 treden omlaag/omhoog)
-Monteverde, waar de zipline is uitgevonden en we hebben getokkeld via meer dan 18 lijnen ,waarvan de langste meer dan een kilometer, boven de toppen van het nevelwoud,
-Samara, een heerlijk relaxte badplaats zonder hoogbouw waar je kunt leren surfen, snorkelen en dolfijnen, walvissen en zeeschildpadden kunt spotten, allemaal in een blauwe Stille Oceaan van 28 graden,
-parque National Manuel Antonio waar het regenwoud tot aan het water reikt en dat wat doet denken aan de cote d'Azur maar dan met luiaards en brulapen.

Wij gaan zeker nog een keer terug

Mare

Mare

10-12-2017 om 21:47

Zelf georganiseerd of met reisorganisatie?

Hoi Bennikki,

net je tips gelezen, klinkt superleuk!
Wij willen een mooie reis maken met onze volwassen kinderen. Hebben al het nodige gereisd & geIen, maar Costa Rica (en Sri Lanka, trouwens) staan op ons lijstje omdat we denken dt dit voor ons alle 5 erg leuk is.

Had jij jullie reis helemaal zelf georganiseerd of (deels) via een reisorganisatie?
Hoef niet zo nodig in een groep, maar vind het wel prettig om eea vantevoren geregeld te hebben. Man en ik zijn zestigers en tegenwoordig meer van het comfort en het gemak.
En via welke maatschappij hebben jullie gevlogen?

Dankjewel alvast!
Mare

Bennikki

Bennikki

10-12-2017 om 21:59

Mare

Ha, lees mijn tekst terug en word ook weer enthousiast ; ). Onze reisorganisatie was Riksja travel (als ik dit niet mag noemen hoor ik het wel), ze bieden heel veel reizen aan, ook in Sri Lanka. Het was een individuele reis, de hotels en excursies waren geboekt en we reden zelf in een 4x4 huurauto. (Hoorde bij de reis)
Wij vlogen met United, geen aanrader, volgens mij vliegt KLM nu rechtstreeks naar San Jose. Dat lijkt mij aangenamer. Iberia vliegt via Madrid, dat is ook een optie.
Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.