Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Manon

Manon

26-09-2016 om 15:07

Reisboek tip?

Voor een kennis zoek ik een cadeau: een reisboek (geen reisgids), dus verhalen over reizen/een land/een streek.

Liefst iets dichter bij huis, in elk geval Europa, en misschien ook niet al te ver weg in Europa

Heeft iemand leuke ideeën?

Helena

Helena

26-09-2016 om 16:01

Bill Bryson

Bill Bryson heeft wat reisboeken over Engeland geschreven. Trouwens ook over Europa. Het mooiste is Down Under, maar dat gaat over Australie, dus niet wat je bedoelt.
Geert Mak.

Ik wilde het net typen....

Bill Bryson... Maar ik vind hem vooral leuk als je Engels leest. In de vertaling is het altijd net wat minder. ...

Angela67

Angela67

26-09-2016 om 17:15

draadje van onlangs

ik heb 'm opgeslagen bij m'n favorieten, voor als ik weer eens inspiratie zoek: https://www.ouders.nl/forum/off-topic-discussies/reisverhalen
gr Angela

Frankrijk en italie

Ik vind de boeken van Peter Mayle over t leven in de Luberon, Frankrijk altijd zeer vermakelijk. Mijn favoriet is Frances Mayes die Een huis in Toscane schreef. Heerlijk! Niet echt over reizen maar meer over in een ander land gaan wonen. Ik kan er heerlijk bij wegdromen.

Fiorucci

Fiorucci

26-09-2016 om 19:54

Carolijn Visser

Ik vind de reisboeken van Carolijn Visser erg mooi.Perziken in Tibet bijvoorbeeld.

Bromvkieg

Bromvkieg

26-09-2016 om 22:55

James A Michener

Volop keus in allerlei landen. Mijn man heeft een hele rij in de kast.

Nogmaals Bill Bryson

Ze zijn allemaal leuk en hij heeft er heel wat geschreven.

skik

tictac

tictac

27-09-2016 om 09:12

wel gedateerd

maar voor mij het ultieme reisboek: reizen met mezelf en anderen van Martha Gellhorn. Zij beschrijft hier in een aantal reizen die ze heeft gemaakt: o.a. Rusland, China, Kenia (dus niet echt in de buurt, sorry). Ze beschrijft het op een dusdanige manier dat je ofwel zin krijgt om naar dat land toe te gaan, of dat je meteen de afspraak met jezelf maakt om nooit naar dat land af te reizen. Ik denk dat ik het vanavond maar weer eens ga lezen!
Bill Bryson vind ik ook erg grappig. Er is net een nieuwe van hem uitgekomen, waarin hij reist van zuid-oost naar noord-west Engeland. Een ander leuk boek van hem is a walk in the Woods, maar dat gaat over Amerika. Ook al niet naast de deur dus. Ik lees zijn boeken ook altijd in het Engels, maar ik mis daardoor ook wel eens een grapje denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.