Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

rosita

rosita

13-07-2010 om 17:21

's nachts ook warm in italie? (le marche)

Nu het hier zo warm is zie ik er ineens wat tegenop om naar Italie te gaan...Ik kan niet zo goed tegen deze warmte. Dom natuurlijk omdat niet van te voren te bedenken maar op de een of andere manier hebik daar niet aan gedacht (wel toen we naar kreta gingen, maar Italie zat niet in mijn hoofd qua temperatuur..)
Wij zitten 20 km van de kust, dus ik hoop nog op een zeewindje, maar we zitten ook in een dal, dus dan misschien weer weinig wind..
En er schijnt weinig tot geen schaduw te zijn op de camping....dus tarp mee. ik hoop dat we wel wat kunnen uitslapen.
Hoe warm vinden jullie het in juli in Italie?
Misschien is het een andere warmte dan hier .
Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

13-07-2010 om 21:47

Mijn ervaring

is dat het 's nachts ook warm is in Italië. Wij zaten verleden jaar op Elba en ik had spijt dat ik de slaapzakken had mee genomen. Dit jaar neem ik alleen lakens mee.

Ben niet nieuwsgierig hoor, maar wat is een "tarp"?

Primavera

Primavera

14-07-2010 om 00:25

Dekbedovertrek als slaapzak

Nou, op die zeewind hoef je niet al te veel te rekenen. Ik woon een paar km van de kust in Toscane en het is en blijft al dagen windstil.
Volgens de termometer in de auto is het nu om middernacht 26°C. Misschien dat het later nog een graad omlaag gaat, maar niet veel in ieder geval.
De hitte hier is over het algemeen wat droger dan in Nederland, maar het hangt er ook erg vanaf waar je precies zit.
Het is prima te doen als je in mediterraine leefstijl aanneemt. Dus activiteiten in de vroege ochtend en avond plannen en na het middag uur vooral niks inspannends doen en uit de zon blijven. Ik was vanmiddag toevallig wegens een tentamen in de stad, waar het me opviel dat bijna alle mensen die om 2 uur puffend en zwetend over de hete stenen zwalkten, min of meer rood verbrande toeristen waren. En dan ook nog klagen dat bijna alle winkels op dat tijdstip dicht zijn, tsk
Ipv een slaapzak kun je beter een dekbedovertrek als slaapzak gebruiken.
Groeten Primavera

Ilva

Ilva

15-07-2010 om 10:31

Slaapzakken en dekbedovertrek

Wij nemen altijd slaapzakken en dekbedovertrekken mee. Meestal zijn de dekbedovertrekken genoeg maar soms is het iets kouder snachts en dan zijn de slaapzakken wel lekker. En ja, het is er meestal vrij warm maar toch wen je er wel aan. Lekker zwemmen zo nu en dan. Veel in de schaduw blijven (wij hebben een prachtige schaduwrijke plek op onze camping) en vooral genieten. Lekkere ijsje eten en koude drankjes drinken. Het is heerlijk in Italië maar het kan er ook spoken (qua weer dan). Enorme hagelstenen hebben we meegemaakt maar een uur later is het weer warm. Nog ruim een week en dan gaan we weer. Heerlijk.

reina

reina

16-07-2010 om 18:18

Wij

Wij vertreken volgende week naar Italië, ik neem dekbedden en denkbedhoezen mee, ws gebruiken we alleen de hoezen om onder te slapen, de dekbedden liggen voor het grijpen voor een evt. wat frissere nacht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.