Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Skibril of zonnebril?

mijn dochters (12 en 15 jaar) en ik gaan voor het eerst op wintersport.
De meeste spullen hebben we wel zo langzamerhand, alleen zit ik me nog af te vragen wat nodig is...

een goed afsluitende zonnebril
of een echte skibril????

wat raden jullie aan???????????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

20-11-2008 om 09:44

Afsluitende zonnebril

dat vond ik veel prettiger.
Aleen onder een ski-bril kun je je gewone bril ophouden.

groet,
Angela

steffie G

steffie G

20-11-2008 om 23:21

Ligt er aan...

hoe hard het sneeuwt. Bij droog weer een goede sluitende zonnebril, maar bij sneeuw kun je niet zonder een skibril.

Kari1

Kari1

21-11-2008 om 10:12

Het weer en persoonlijke voorkeur

Bij flinke sneeuw: doe mij maar een skibril. Een afsluitende zonnebril vind ik dan te donker, beperkt het zicht teveel. Bij erg koud weer vind ik het ook prettig dat een goed stuk van mijn gezicht al bedekt is. Muts tegen de bovenrand, das tegen de onderrand, alles beschermd.
Bij warm en zonnig: een skibril vind ik dan wat te benauwd, ik heb dan liever een zonnebril. Die hoeft dan ook niet helemaal afsluitend te zijn (dat lijkt me nog steeds benauwd). Ik neem dus beide mee. Mijn dochter vindt zonnebrillen niks, die doet het in bijna alle omstandigheden met haar skibril, vind ze veel beter kijken.
Persoonlijk dus. Als je 1 van de 2 wilt meenemen en niet allebei dan moet een zonnebril idd heel goed op het hoofd aansluiten anders komt er in een sneeuwbui sneeuw tussendoor in je ogen.
Kari

sw4

sw4

21-11-2008 om 14:15

Kleur

als je een zonnebril neemt (mijn voorkeur), zorg dan wel dat het een ski-zonnebril is. Anders zie je bij niet-zonnig weer geen oneffenheden in de piste en kan je dus zomaar vallen over een hobbel of kuil. Maar dit is misschien wel heel overbodige info, omdat je dat al wist.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.